جاباما
۱۰۰۴۴۱۲
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

تناقض‌های اصولگرایان درباره اعتبارنامه تاجگردون

ماجرای مواجهه مجلس انقلابی اصولگرا با اعتبارنامه تاجگردون، جمعی از اصولگرایان جوان و فعالان رسانه‌ای‌شان را شوکه کرده است؛ جوانانی که هیچ شناختی از مناسبات قدرت فراتر از دوقطبی اصلاح‌طلبی- اصولگرایی ندارند و نگاهشان به سیاست بسیط و ساده، برمبنای آن چیزی است که در پروپاگاندای رسانه‌ای‌شان دمیده می‌شود؛ پروپاگاندایی که یک سمت سیاست را خیر و سمت دیگر را شر معرفی می‌کند.

روزنامه شرق نوشت: ماجرای مواجهه مجلس انقلابی اصولگرا با اعتبارنامه تاجگردون، جمعی از اصولگرایان جوان و فعالان رسانه‌ای‌شان را شوکه کرده است؛ جوانانی که هیچ شناختی از مناسبات قدرت فراتر از دوقطبی اصلاح‌طلبی- اصولگرایی ندارند و نگاهشان به سیاست بسیط و ساده، برمبنای آن چیزی است که در پروپاگاندای رسانه‌ای‌شان دمیده می‌شود؛ پروپاگاندایی که یک سمت سیاست را خیر و سمت دیگر را شر معرفی می‌کند.

گویی بساط مجلس شر برچیده شده و جمعی خیراندیش که هدفی جز منافع مردم ندارند گرد هم آمده‌اند. اصولگرایان جوان که مشتاقانه پیگیر فعالیت مجلس یازدهم‌اند هیچ درکی از واقعیت سیاست و آنچه در دالان‌های قدرت می‌گذرد، ندارند. آنها که گوش فلک را با «هشتگ شفافیت» در مجلس دهم کر کرده و مدعی بودند آن مجلس با شفافیت آرا مشکل دارد، الان دچار این دوگانگی، سرگشتگی و ابهام شده‌اند که در ماجرای بررسی اعتبارنامه تاجگردون با همه اعتراضات، حملات و افشاگری‌ها کدام اصولگرایان رأی موافق داده‌اند.

به نظر می‌رسد تصوری که از یک مجلس اصولگرای انقلابی داشتند در همین ابتدای کار ترک‌هایی عمیق برداشته است. چراکه شعبه ۱۲ مجلس تماما اصولگرا اعتبارنامه تاجگردون متصف به اصلاح‌طلبی را که این روزها علیه‌اش بسیار افشاگری شده، تأیید کرده است. شاید یکی از دلایلی که حالا اعلام شده بررسی این اعتبارنامه به کمیسیون تحقیق ارجاع داده شده است، علاوه بر اصرار مخالفان تأیید این اعتبارنامه در شعبه ۱۲ مجلس، همین واکنش‌هایی است که در فضای مجازی ایجاد شده است.

یکی از کاربران ارزشی در توییتی نوشته است: «از برادر بزرگوار آقای موسوی‌لارگانی، رئیس محترم شعبه ۱۲ و منتخب فراکسیون نیروهای انقلاب در هئیت‌رئیسه مجلس خواهشمندم رأی خود به اعتبارنامه تاجگردون را شفاف کنند».

سیدعلی موسوی، از فعالان رسانه‌ای اصولگرا نوشته است: «حالا که اعتبارنامه تاجگردون تأیید شد. کاش شفافیت آرا بود تا بدانیم آن ۹ نفر موافق و هفت نفر مخالف چه کسانی هستند؟ برخی ناامید شده‌اند که با این وصف باید فاتحه مجلس انقلابی را خواند اما برخی دیگر به آن برخی دلداری می‌دهند که با تأیید اعتبار نامه تاجگردون نه نیاز است فاتحه مجلس را خواند و نه باید از مجلس انقلابی ناامید شد اینجا نقش شورای محترم نگهبان خیلی تعیین‌کننده است شورای نگهبان، هم نگهبان قبل از انتخابات است و هم نگهبان بعد از انتخابات پاشنه آشیل انقلاب همین‌جاست آقایان، بسم‌الله».

ماجرا باعث شده خود نمایندگان اصولگرا هم علیه هم شوند. تا جایی که زهره الهیان، نماینده تهران نوشته است: «نمایندگانی که در شعبه، موافق تاجگردون رأی دادند در مقابل ملت و خون شهدا و فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشند. فردا روز امتحان بزرگ برای مجلس است».

نماینده کاشمر هم در باب تصمیمی که در شعبه ۱۲ مجلس گرفته شده بود، در توییتر نوشته است: «مردم از اعضای شعبه ۱۲ مطالبه شفافیت آرا کنند! -غایبان: ۲، موافقان: ۹ و مخالفان: ۷- تا عهدشکنان شناخته شوند...»

یک کاربر ارزشی با عکس پروفایل سردار قاسم سلیمانی هم درباب غیبت قالیباف در جلسه رأی‌گیری شعبه ۱۲ نوشته است: «یکی می‌رفت وسط داعش تا ریشه فساد رو نابود کنه یکی دیگه در جلسه بررسی اعتبار یه فاسد غیبت می‌کنه بعد هم میگن ما آمدیم تا راه حاج قاسم رو ادامه بدیم و خاطره‌بازی می‌کنند هی روزگار، چقدر داد زدیم».

یک روحانی اصولگرا با اشاره به اینکه اگر اعتبارنامه آقای تاجگردون در صحن علنی مجلس رأی بیاورد، یعنی مثل توییتر که خیلی‌ها ادعای انقلابی‌بودن دارند اما درواقع انقلابی‌نما هستند، نوشته است: «این مجلس هم اکثرا انقلابی‌نما هستند جز عده‌ای اندک. به‌زودی مشخص خواهد شد این مجلس را چه بنامیم!» بعد هم در واکنش به انقلابی‌بودن یا نبودن مجلس فعلی نوشته است: «بنده همان موقع نسبت به لیست واکنش داشتم و عرض کردم لیست را انقلابی نمی‌دانم. افراد بدی نیستند اما انقلابی هم نیستند، عملکردشان در گذشته یا گفتار دوپهلویشان ثابت می‌کرد. این هم حال فعلی!»
جریان اصولگرایی این روزها از یک تناقص ذاتی رنج می‌برد. بخشی از نسل جوانشان به‌شدت آرمان‌گرا و ضدعملگرایی و اقتصاد لیبرالی هستند، درحالی‌که زعمای‌شان در حوزه سیاست به‌شدت عملگرا و حامی اقتصاد بازار هستند. از تقدیر از تتلو توسط رائفی‌پور ‌ و حمید رسایی تا رفتار اقتصادی شهردار سابق در رشد و توسعه مراکز تجاری و ساختمان‌های لوکس عظیم در تهران با حواشی زیاد.‌ اصولگرایان اگر نتوانند این تناقض را درون خود حل کنند که بعید است بتوانند، به‌زودی با یک شکاف عظیم گفتمانی درون خودشان روبه‌رو می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دنبال نون میگردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الفاتحه

    • راجوخان هندی

      پول حرف اول و میزنه همه جا جانم.......فقط پول پول.......!!!!!!!

    • ناشناس

      تایید میشه چون همه مثل تاجگردونند صدای این در امده

    • بدون نام

      شماهم تمام متنهاتون بر ضد تاجگردون....شماها روز قیامت جوابگو هستید...الکی تاجگردون را فاسد خواندید..نمیدانید همین نمایندگان به ادعا مسلمان خودشان فاسد هستند..فقط درباره قالیباف چه چیزهایی نگفتند ولی کسی پیگیری نکرد...چون قدرتمند است...شما نویسنده هم ازش میترسید

      پاسخ ها

      • رایان

        اینقدر سنگ تاجگرون رابه سینه نزن .اگر اون ریگی به کفش ندارد چرا دوباره باید جوش بزند که انتخاب شود پول این همه تبلیغ را از کجا آورده دلش به حال مردم سوخته گه این حرف خنده داری است .انیها فقط فکر جیب ومنافع وزیاده طلبی ها خود هستند.

    • بدون نام

      البته اصلاح طلبان اصلا تناقضی ندارن

    • جنوب

      دست خدا بالای تمام دستهاست
      تاجگردون تنها نیست

    • بدون نام

      ما مردم هم فریاد می زنیم اصلاح طلب و اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج