۱۰۰۴۵۰۹
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

نبرد بدون برنده در تلویزیون

حتی اگر رأی ما نیز بر این باشد که شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی از چند و، چون‌های مربوط به استخدام مارک ویلموتس لازم است و باید در محضر مردم فوتبالدوست به انجامش اقدام کرد، اما نحوه برخورد‌ها که البته منشأ شخصی ندارد ولی انگار «پدرکشتگی» ریشه آن است، حکایت از این دارد که طرفین هیچ تفاوتی میان بتمرگ، بفرما و بنشین، قائل نیستند

آی اسپورت: حتی اگر رأی ما نیز بر این باشد که شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی از چند و، چون‌های مربوط به استخدام مارک ویلموتس لازم است و باید در محضر مردم فوتبالدوست به انجامش اقدام کرد، اما نحوه برخورد‌ها که البته منشأ شخصی ندارد ولی انگار «پدرکشتگی» ریشه آن است، حکایت از این دارد که طرفین هیچ تفاوتی میان بتمرگ، بفرما و بنشین، قائل نیستند و امر لازمی که می‌توانست به «برنده» شدن مفهوم گسترده فوتبال منجر شود، نتیجه‌ای جز «بازنده-بازنده» به‌جا نمی‌گذارد!

نه آقای تاج که با شرکت در جلسه «محاکمه» مشکل اخیرش به یادمان آورد که: ... آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است! کاری که می‌توانست یک بدعت و یک نقطه عطف باشد، به یقه گیری و سعی در توهین فروافتاد! تاج برنده نشد و فوتبال برتر هم در ذره‌بین انداختن به ابهاماتی چند که روشنگری درباره‌شان را لازم می‌دانست، توفیقی به دست نیاورد! هر دو طرف، در همه موارد، حرف حسابی هم اگر داشتند، بسیار بد ادا کردند! مثل همیشه!

روکم‌کنی، به‌جای روشنگری

یقه گیری با آقای تاج که دستش پر بود از کاغذ، خیلی به طول انجامید، اما فقط همین: ... مطول و بدون هدف! خیلی طولانی و دراز، بدون نتیجه، مگر آنکه منظور دو طرف را «روکم‌کنی» بدانیم! نه آنکه مشت حریفت را باز کنی یا حریفت را با ضربات کلامی ساکت کنی و نه اینکه نکته تازه‌ای بر ابهامات قبلی بیفزایی! فقط صرف حضور مهدی تاج در این «سؤال و جواب» ها، نشان از نکته دارد که تاج، خود را از پیش بازنده نمی‌داند! و کاش بازی با واقعیت برای دستیابی به حقیقت، جای خود را به بازی اسف‌آور با لحظه‌ها نمی‌داد!‌

می‌توان چنین نتیجه گرفت که همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید و می‌آید! بدون سرسوزنی تعقل درباره حفظ حرمت فوتبال و بدون سرسوزنی تعهد درباره آنچه بر سر فوتبال می‌آوریم!

آقای تاج، یک فرصت خوب دیگر را از دست داد تا وزن فکری مشاورانش را که پشت صحنه هم حضور داشتند، نشان دهد! فوتبال برتر هم ثابت کرد: تلویزیون هم به کار‌های بزرگ، مرد کاردانی را نفرستاده بود! امیر حرف خودش را می‌زند!

١٤،١٣ سال است، خارجی‌ها

امیر قلعه‌نویی در ماجرای ویلموتس، او حرف خودش را زد: ١٥ سال است آقایان مربی ایرانی را می‌زنند و با ایرانی‌ها، خوب تا نمی‌کنند! نکته‌ای کلیدی در سخنان او در همه ١٤،١٣ سال اخیر وجود دارد! در عین حال، حضوری همیشگی هم دارد ولی از آنجا که از سال ٩٢-٩١ تا به‌حال، قهرمانی نیاورده است، اخیراً به‌فکر افتاده است که چرا؟ راستی که چرا؟ تیم‌های قلعه‌نویی، هم بازیکنان خوب دارد - و زیاد هم- و مشکلات مالی هم ندارند -این از درایت امیر است که جایی نمی‌خوابد که آب زیرش برود- پس چرا؟ در این ۷، ۸ سال چه اشکالی مزاحم توفیق تیم‌های امیر -تراکتورسازی، سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال و... - شده است؟ اما حال که، مبارزه با ویروس کرونا در اولویت قرار دارد، تیم سپاهان چگونه در ٩ بازی بعدی، فوتبال خواهد کرد؟

فرهاد مجیدی، جواد نکونام و ساکت الهامی -تراکتور- می‌کوشند تا آب خوش از گلوی حریفان -سپاهان هم یکی از آنها- پایین نرود! ببینیم، سپاهان که تا اوج خودش فاصله معناداری دارد، چه می‌کند؟ یحیی که فعلاً فرار بزرگش را ادامه می‌دهد!

تجلیل از محمد صلاحی، تقدیر از خود فوتبال

در بین این همه خبر‌های بد که نگرانت می‌کند، خواندن نکته که از حرمت نگه‌داشتن و به‌جا آوردن احترام و رعایت اناف در حق یک بزرگ است، جانت را شاد می‌کند و روحت را صفا می‌بخشد! اقدام مدیرعامل استقلال -احمد سعادتمند- که برای دیدار و ملاقات با محمد صلاحی، سرزده و بی‌خبر به خانه این مرد مو سفید کرده رفت، از آن دست کار‌های درجه اول است که نشان می‌دهد، هنوز وفای به عهد و شاد کردن «دلی» که با اندک صحبت شاد می‌شود، خریدار دارد! فقط باید دانست که «محمد صلاحی» کیست و چه حقی بر گردن استقلال دارد و چه بزرگانی را برای این تیم پرورش داده و تربیت نموده تا در تشکر از آقای سعادتمند حق مطلب را ادا کرد که ایشان، خوب حق محمد صلاحی را به‌جا آورد! کاشف استعداد و پرورش‌دهنده مجید نامجومطلق، محسن گروسی، اصغر رضایی و...

تجلیل از محمد صلاحی، تجلیل از خود فوتبال، خود مربیگری و مردان استخوان خُردکرده این دایره است! تجلیل از صلاحی، تجلیل از امیر و پرویز ابوطالب، ناصر ابراهیمی، حسین لطفی، عارف سیدعلیخانی، قاسم پناهگر و ۵، ۶ باقی‌مانده دیگر است که تکرار ناشدنی‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای سردبیری ک اینگونه مقالاتو مینویسه لعنت بهتون ک عقل ملت و ب سخره میگیرین
      بازی ک 3سرباخته ملت باختن فدراسیون صداوسیما باخته شما توش دنبال برنده میگردین پول رو بردن خوردن چپاول کردن دنبال ته دیگ سوخته هسین زرشک

    • بدون نام

      واقعا متاسفم برای سردبیری ک اینگونه مقالاتو مینویسه لعنت بهتون ک عقل ملت و ب سخره میگیرین
      بازی ک 3سرباخته ملت باختن فدراسیون صداوسیما باخته شما توش دنبال برنده میگردین پول رو بردن خوردن چپاول کردن دنبال ته دیگ سوخته هسین زرشک

    • بدون نام

      امیرخان در تراکتور و ذوب آهن و سپاهان نایب قهرمان شد .
      از نظر شما کم چیزی هست ؟
      کدام مربی را سراغ دارید کا اینگونه بوده ؟
      از نظر شما همیشه مرغ همسایه غاز است .

    • بدون نام

      نویسندش کیه زنده میخوام

      پاسخ ها

      • ایرانی

        این نویسندرو باید بجای سیبل ازش استفاده کنی

    • بدون نام

      خودت فهمیدی چی نوشتی؟

    • بدون نام

      تو ننویس

    • بدون نام

      وزیرورزش پشت همه گندکاریهاس مجلس بایدمحاکمه کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج