۱۰۰۴۸۴۲
۲۱ نظر
۵۰۰۹
۲۱ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیح درباره خودکشی کارگر شرکت نفتی

موسسه حفاظتی ومراقبتی نظم‌آفرینان ایمان در خصوص کارگر طرف قرارداد این شرکت که بامداد پنجشنبه در محل کارش در محدوده چاه شماره ۱۹میدان نفتی یادآوران در غرب خوزستان خودکشی کرد اطلاعیه صادر کرد.

ایرنا: موسسه حفاظتی ومراقبتی نظم‌آفرینان ایمان در خصوص کارگر طرف قرارداد این شرکت که بامداد پنجشنبه در محل کارش در محدوده چاه شماره ۱۹میدان نفتی یادآوران در غرب خوزستان خودکشی کرد اطلاعیه صادر کرد.

در این اطلاعیه که روز جمعه صادر شد آمده است "این موسسه در پی انتشار اخباری که جانب انصاف در نقل‌ و انتقال آن رعایت نشده است در این لحظات حزن‌انگیز جهت تنویر افکارعمومی و ارائه گواه و مدرک جهت قضاوت صحیح ناچار به ادای پاره‌ای توضیحات است.

در این اطلاعیه تصریح شده است هرچند که ترجیح بر این بود توضیحات در این باره پس از برگزاری مراسم سوگواری دوشادوش خانواده محترم محمدی روشن ارائه شود.

این اطلاعیه می افزاید:لازم به توضیح است که حقوق و مزایای اسفندماه و عیدی و سنوات مرحوم محمدی روشن به‌طور کامل و بر اساس قانون کار و قرارداد منعقده پرداخت شده است که مدارک روزهای حضور ایشان در محل کار و اسناد پرداختی در پیوست یک ارائه شده است.

در ادامه امده است در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته قرارداد وی به دلیل یک مشکل شخصی تمدید نگردیده و بازگشت به محل کار منوط به حل مشکل وی شد.

این اطلاعیه افزود: بر اساس مدارک موجود که در صورت نیاز قابل ارائه است متعاقبا مرحوم به مدت ۲۱ روز در موسسه شفا تحت مداوا قرار گرفته و پس از طی این دوران با مساعدت موسسه نظم آفرینان ایمان به محل کار خود بازگشته است.

در فراز دیگری از این اطلاعیه آمده است "لازم به ذکر است که موعد پرداخت حقوق اردیبهشت، بر اساس روال در پانزدهم ماه بعد یعنی نیمه خرداد بوده است که تا به امروز با ۶ روز تأخیر و دیر کرد مواجه شده است.

این شرکت افزود: حال قضاوت با افکارعمومی و وجدان‌های بیداراست که آیا ۶ روز دیرکرد می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتکاب به خودکشی آن هم در محل کار باشد؟ قطعاً علل و عوامل و انگیزه وقوع این حادثه تلخ را باید در جای دیگری به جز محیط کارجست.

در ادامه امده است بار دیگر متذکر می شویم که علل و عوامل وقوع این حادثه تلخ ارتباطی به محیط کار و مسائل کاری ندارد.

این اطلاعیه‌ ‎می‌افزاید"موسسه نظم آفرینان ایمان همه مدارک ومستندات موجود و مورد درخواست مقامات قضایی را تحویل مسئولان ذیربط داده است و خود را موظف به ادای تمامی حق‌ وحقوق قانونی در قبال همکار مرحوم و خانواده محترم وی دانسته و از انجام هیچ وظیفه‌ای فروگذار نخواهیم کرد.

دستور وزیر نفت برای پیگیری خودکشی عمران محمدی روشن

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در پی مرگ کارگر شرکت پیمانکاری موسسه نظم آفرینان ایمان محمدرضا شمسایی مشاور خود را مامور پیگیری علت واقعی حادثه خودکشی این کارگر کرد.

در همین حال پلیس آگاهی خوزستان در حال بررسی جوانب و علل دقیق خودکشی عمران محمدی روشن استو قرار است پس از انجام تحقیقات کامل علت این خودکشی به دستگاه قضایی و افکار عمومی اعلام شود.

شرکت‌های پیمانکاری نفتی زیادی در بلوک‌ها و میدان‌های نفتی مستقل و مشترک غرب خوزستان در محدوده شهرستان های خرمشهر، دشت آزادگان و هویزه در حال فعالیت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوش دارو پس از مرگ سهراب

    • بدون نام

      چقدر دروغ میگن آدم دلش میخواد بره فضا ، شرم هم نمی کنند گفته شده که طبق روال روز پانزدهم هر ماه حقوق بهش می دادند بعدش گفتند از ۲۹ اسفند به مدت ۲۱ روز نبوده یعنی وسط ماه که نبوده حقوقش دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در صورتی که حقوق کل کارگرها اول فیش حقوقی امضا میگیرند بعدآ حقوق می دهند. چقدر دروغ میگن ...

    • بدون نام

      تفننی خودکشی کرده چون مشکلی نبوده

    • بدون نام

      دروغ گو هااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر فرض که راست گفته باشند

        از اسفند ماه به هر دلیلی اخراج شده
        فروردین هم نگذاشتن سر کار بره
        اردیبهشت و خرداد هم که کار کرده هنوز حقوق نگرفته

        بزرگواری کنید بفرمائید این سه ماه خانواده این مرحوم با هوا زندگی کنند؟
        بله شش روز برای شما میلیونی بگیران مهم نیست
        ولی یک کارگر یک روز که حقوق نداشته باشد آن روز گرسنه است چون با این شرایط حقوق و مخارج هیچ پس انداز نمی ماند و همیشه بدهکار است

      • بدون نام

        توضیح نمیخواد اینا مثل ...‌ دروغ میگن

    • بدون نام

      پس اون نفر دوم برای چی خدکشی کرده.اونم مشکل خانوادگی داشته .اگر اینجوریه پس شما خوبین و کارگرها همه خودشون مشکل دارن

    • حسین کرد شبستری

      بر او نمرده به فتوای من نماز کنید!

      شرکتهای پیمانکاری تامین نیرو هیچگاه! دقت کنید! هیچگاه به نفع پرسنل کاری انجام نداده و نمی دهند!
      صرفا تامین و تضمین سود! هدف اصلیه این شرکتهاست!

      بگو دروغ میگم!

    • بدون نام

      اولا شاهدان کارگر علت خود کشی رو عدم پرداخت مساعده وحقوق ماهیانه و سر وته زدن حقوق ومزایای کارگران در قرارداد جدید با آنها بوده. حالا شما طبیعی است که دراين اوضاع برای دور کردن افکار عمومی ومظلوم نمایی بعد از مردن سهراب نوش دارو رو تجویز کنید. اينو بدانید که تمامی پیمانکاری ها خون کارگران را تو شیشه میکنید از کدوم انصاف دم می زنید

    • عزیزی

      همه رو دروغ میگه ماتوعسلوازتمام امکانات رفاهی محرومیم وبالاجبارمشغول کاریم توی 48درجه بابدترین غذاوجا به این وضع چهارماه حقوق ندادن سه ماهه خونه نرفتم درمقابل کارکنان استخدامی 14روز کاردرما باتمام حقوق ومزایای ماهانه سروقت سفرهای داخل خارج بابهترین هتل و بهترین سرویسهای غذا و مکان وماشین ....ماازبرده های زمان فرعون بدتریم

    • بدون نام

      تا اینجای اطلاع رسانی تنویر اذهان عمومی در جهت مریض بودن ایشان و جستجو علل در خارج از محیط کار داده اید.فکر کنم مردم خیلی باور کردند.

    • بدون نام

      همیشه افرادضعیف مقصرند من خودم جایی دارم کارمیکنم که بمجبوری هست میگن مااداره کار روقبول نداریم اما موقع حقوق دادن ده امضا برا نصف حقوق میگیرن تا فرداروزی نتونیم پیگیری کنیم بخاطر چی اینکار رو سرمون میارن چون مجبوریم بااین شرایط کارکنیم چون هیچ قانونی نیست که جلو اینارو بگیره چون تو کشوری داریم زندگی میکنیم که همش شده پارتی ورشوه

    • ******* shanjani ******

      .... یعنی.. این کارگر . خدابیامرز مگه مَرض داشته خودکشی کرده؟

    • بدون نام

      بله که میشود چون بعضی ها هستن با این حقوق مصوب نمیتوانند زندگی کنند اونم یک هفته بعد پرداخت بشه یعنی چند روز با این حقوق شرکت ها میشود راحت زندگی‌کرد نجومی نمیگره کارگر بدبخت حالا امدی توجیه کنید اشتباهات خودتان واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای رضای خدا مرگ این کارگر بدبخت را توجیه نکنید باید خودتون رو جای اون قرار بدید و مشکلاتش رو در نظر بگیرید بله یکروز دیر کرد حقوق هم باعث میشود که طرف خودش رو از مشکلات آسوده کنه

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      متاسفانه باید با مسولین این کار برخورد بشه

    • بدون نام

      شما برای ماست مالی کردن هر اتفاقی آماده هستید و مقصر فقط مردم هستند .

    • بدون نام

      اره تو گفتی ما دهم باور کردیم

    • عدالت خواه

      بله قضاوت با افکار بیداره که شهادت جورج فلوید بسیار مهمتر از ۶ روز ناقابل دیرکرد حقوق یک کارگر ایرانی است کسی که نمیتونه درک کنه حتی یک روز دیرکرد حقوق چه تاثیرات بدی بر روی زندگی کارگران داره لایق زیر خاکه .فقط یک مرفه بدون درده که معنیه دیرکرد حقوق را نمیفهمه

    • م م

      باباصبرایوب میخوادتواین کشورزندگی کرد

    • بینام

      6روزبرای شماچیزی نیست ولی کارگرگرسنه تا6روزچی بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج