۱۰۰۴۸۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سلاطین آینده فوتبال اروپا

اگر شرایط عادی بود و روال مسابقات فوتبال طبق برنامه پیش می‌رفت، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از دیروز در شهرهای مختلف اروپا آغاز می‌شد تا یکی از هیجان‌انگیزترین تورنمنت‌های فوتبالی را شاهد باشیم

فرهیختگان: اگر شرایط عادی بود و روال مسابقات فوتبال طبق برنامه پیش می‌رفت، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ از دیروز در شهرهای مختلف اروپا آغاز می‌شد تا یکی از هیجان‌انگیزترین تورنمنت‌های فوتبالی را شاهد باشیم اما اپیدمی کرونا باعث شد یوفا تصمیم به تعلیق یک‌ساله این رقابت‌ها بگیرد و البته هنوز مشخص نیست تا آن زمان شرایط برگزاری این تورنمنت فراهم خواهد شد یا خیر. چنین شرایطی فرصت خوبی را در اختیار ستاره‌های جوان قرار داده تا با آمادگی بیشتر و تجربه بالاتری راهی این مسابقات شده و بتوانند خود را به‌عنوان ستاره احتمالی بازی‌ها مطرح کنند. در ادامه نگاهی داریم به ۱۰ بازیکنی که انتظار می‌رود در تابستان آتی ستاره این تورنمنت باشند.

1- مارکوس رشفورد

بی‌شک یکی از بازیکنانی که از تعویق این رقابت‌ها بسیار خوشحال شد، مهاجم جوان منچستریونایتد است که پس از مصدومیتی شدید از ناحیه کمر در میانه فصل، خانه‌نشین شد و معلوم نبود آیا می‌تواند به‌موقع خود را برای یورو آماده کند یا خیر. او حالا می‌تواند با خیالی آسوده آماده حضور در جام ملت‌های اروپا شده و احتمالا یکی از ستاره‌های انگلیس در این رقابت‌ها خواهد بود. رشفورد تا پیش از مصدومیت فصل موفقی را سپری می‌کرد و با ۱۴ گل زده و ۴ پاس گل تاثیر زیادی در موفقیت‌های یونایتد داشت.

2- کای هاورتز

این پدیده آلمانی این روزها طرفداران زیادی بین باشگاه‌های معتبر اروپایی پیدا کرده و با شروع دوباره بوندس‌لیگا هم نشان داده که در شرایط خوبی قرار دارد. هاورتز ۲۱ساله در جریان شکست بایرلورکوزن برابر بایرن‌مونیخ غایب بود، اما در ۴ بازی قبلی برای لورکوزن، ۵ گل به ثمر رسانده است. با درخششی که در دو فصل اخیر داشته، او می‌تواند به‌زودی به یکی از نفرات ثابت تیم ملی آلمان تبدیل شود. این پدیده جوان به احتمال فراوان در تابستان راهی باشگاه بهتری خواهد شد و در آنجا می‌تواند توانایی‌هایش را بیشتر نشان دهد. از چلسی، منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و منچسترسیتی به‌عنوان مقاصد احتمالی او یاد می‌شود. بسیاری این هافبک تهاجمی را ستاره آینده فوتبال آلمان می‌دانند و باید منتظر درخشش او در یورو باشیم.

3- ارلینگ هالند

خرید فوق‌العاده دورتموند در نیم‌فصل در همین سن پایین آمار گلزنی شگفت‌انگیزی داشته و یک فصل عالی را در جمع زردها سپری می‌کند. مهاجم ۱۹ساله نروژی در ژانویه از بین پیشنهادهای زیادی که داشت، دورتموند را انتخاب کرد و خیلی‌زود توانست توانایی‌هایش را در این تیم آلمانی نشان دهد. او در این فصل ۱۷۴۳ دقیقه برای سالزبورگ و دورتموند به میدان رفته و ۲۶ گل به ثمر رسانده که میانگین هر ۶۷ دقیقه یک گل را به‌جای گذاشته است. در لیگ قهرمانان نیز او ۱۰ بار دروازه رقبا را باز کرده که برای یک مهاجم با این سن و سال آماری فوق‌العاده است. تنها بدشانسی او این است که همانند رابرت لواندوفسکی (لهستان) و زلاتان ابراهیموویچ (سوئد) در یک تیم ملی قدرتمند حضور ندارد و البته هنوز حضور نروژ در یورو ۲۰۲۱ قطعی نشده و آنها باید در مرحله پلی‌آف صربستان، اسکاتلند و رژیم صهیونیستی را پشت‌سر بگذارند تا جواز حضور در این تورنمنت را پیدا کنند.

4- بنجامین پاوارد

برای یک مدافع راست، درخشش در بازی‌های ملی و قرار گرفتن بین ستاره‌ها کاری بسیار دشوار است اما بنجامین پاوارد در جام‌جهانی ۲۰۱۸ توانست جایگاه ثابتی در تیم ملی فرانسه به دست آورد و در قهرمانی خروس‌ها نیز تاثیرگذار بود. او حالا در بایرن‌مونیخ هم به مهره‌ای مهم تبدیل شده و می‌تواند به تیم ملی کشورش کمک کند تا دومین تورنمنت پیاپی را فتح کرده و به قدرت‌نمایی در فوتبال اروپا و جهان ادامه دهد.

5- فرانکی دی‌یونگ

آژاکس فصل پیش یکی از جذاب‌ترین تیم‌های فوتبال اروپا بود که تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نیز صعود و ستاره‌های جوان زیادی را به فوتبال معرفی کرد. یکی از این نفرات تاثیرگذار، فرانکی دی‌یونگ بود که در انتهای فصل از این تیم هلندی جدا شد و به بارسلونا رفت. تکنیک، دید بالا، قدرت بدنی و تسلط او در میانه میدان این هافبک جوان را به مهره‌ای مهم برای آژاکس تبدیل کرده بود و او حالا به جمع آبی و اناری‌ها اضافه شده تا به‌تدریج جانشین سرخیو بوسکتس شود. دی‎‌یونگ در کنار نفراتی چون فن‌دایک و دی‌لیخت می‌تواند امیدهای لاله‌های نارنجی برای موفقیت در یورو ۲۰۲۱ را افزایش دهد و توانایی تبدیل شدن به رهبری مقتدر در میانه میدان هلند و بارسا را دارد.

6- سرژ گنابری

دیگر آلمانی این فهرست پس از ترک آرسنال روند پیشرفت را در وردربرمن و هوفن‌هایم پیمود و حالا در بایرن‌مونیخ عملکردی عالی دارد. این وینگر ۲۴ ساله در سال ۲۰۱۶ نخستین بازی ملی‌اش را برابر سن‌مارینو با هت‌تریک به پایان برد. آخرین‌بار دیتر مولر در سال ۱۹۷۶ توانسته بود در نخستین بازی‌ ملی‌اش برای ژرمن‌ها هت‌تریک کند. گنابری توانایی این را دارد تا وارث خوبی برای مارکو رویس و توماس مولر در تیم ملی آلمان باشد و یواخیم لوو امیدوار است به کمک او و سایر ستاره‌های تیمش حذف تحقیرآمیز تیمش در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ را به فراموشی سپرده و تورنمنت موفقی را تجربه کند.

7- دایوت اوپامکانو

فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ به‌قدری پرستاره بود که حتی مجبور شد نفراتی چون آنتونی مارسیال(منچستریونایتد) و الکساندر لاکازت (آرسنال) را از فهرست خود کنار بگذارد. در طول سال‌های اخیر نیز پدیده‌های جوان دیگری در فوتبال این کشور ظهور کرده‌اند که یکی از آنها اوپامکانو، مدافع ۲۱ساله لایپزیگ است. او که در تابستان قراردادش با این تیم به پایان می‌رسد احتمالا راهی باشگاهی بهتر خواهد شد و شانس این را دارد تا در یورو ۲۰۲۱ زوج رافائل واران در مرکز خط دفاع فرانسه باشد. البته او در این میان رقبایی چون کیمپمبه، لنگله، اومتیتی، هرناندز و لاپورته را پیش‌رو دارد و به‌سختی باید تلاش کند تا نظر مثبت دیدیه دشان، سرمربی این تیم را جلب کند.

8-جیدون سانچو

سانچو در دو فصل اخیر آماری بسیار خوب در دورتموند داشته و در این فصل تنها لیونل مسی در گلزنی و پاس گل عملکرد بهتری نسبت به این ستاره انگلیسی داشته است. منچستریونایتد مدت‌هاست برای جذب او درتلاش است و گفته می‌شود سانچو بالاخره در تابستان پیش‌رو به کشورش برمی‌گردد. قدرت بازی‌سازی و تمام‌کنندگی این ستاره جوان باعث شده امید زیادی به درخشش او در یورو ۲۰۲۱ وجود داشته باشد و نسل جوان سه‌شیرها شاید پس از چند دهه بتواند طلسم ناکامی این تیم در تورنمنت‌های معتبر را بشکند. با وجود اینکه تنها ۲۰ سال دارد، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده حتی از این هم بهتر شده و به یکی از ستاره‌های بزرگ فوتبال اروپا تبدیل شود.

9- ادن آزارد

برخلاف نام‌هایی که تاکنون در این فهرست مرور کرده‌ایم، ادن آزارد سن و سال بالایی دارد و در تیم ملی بلژیک نیز بسیار باتجربه است. پیوستن او به رئال‌مادرید با مصدومیت‌های پیاپی همراه بود و این ستاره بلژیکی نتوانسته توانایی‌هایش را در این تیم نشان دهد. نسل طلایی فوتبال بلژیک در سال‌های اخیر پیش از هر تورنمنت یکی از مدعیان اصلی فتح جام بوده، اما درنهایت توانسته به‌عنوانی قابل‌قبول برسد. نفراتی چون آزارد و دی‌بروینه در نزدیکی ۳۰ سالگی قرار دارند و حالا با تجربه زیاد می‌توانند به کسب نخستین قهرمانی بلژیک در یورو امیدوار باشند.

10- تیمو ورنر

فوتبال آلمان در سال‌های اخیر غیبت یک مهاجم تخصصی در نوک خط حمله را حس کرده و حالا به نظر می‌رسد با تیمو ورنر این جای خالی پر شود. مهاجم لایپزیگ پس از منتفی شدن حضورش در لیورپول، در آستانه پیوستن به چلسی قرار دارد و فرانک لمپارد می‌خواهد از او به‌عنوان یکی از عناصر اصلی برای بازسازی تیمش استفاده کند. ورنر پیشرفت بسیار خوبی در بوندس‌لیگا داشته و جانشین مناسبی برای اسطوره‌هایی چون میروسلاو کلوزه خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج