۱۰۰۴۹۴۶
۲ نظر
۵۰۶۴
۲ نظر
۵۰۶۴
پ

راهنمای خرید جاروبرقی

امروزه و در دنیای مدرن، دیگر نمی‌توان هیچ خانه‌ای را پیدا کرد که در آن یک جاروبرقی وجود نداشته باشد. کاربرد جاروبرقی در خانه به حدی است که می‌توان آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم خانگی در نظر گرفت. به همین دلیل هم اهمیت و دقتی که باید در زمان خرید جاروبرقی قائل شوید نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

برترین‌ها: امروزه و در دنیای مدرن، دیگر نمی‌توان هیچ خانه‌ای را پیدا کرد که در آن یک جاروبرقی وجود نداشته باشد. کاربرد جاروبرقی در خانه به حدی است که می‌توان آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم خانگی در نظر گرفت. به همین دلیل هم اهمیت و دقتی که باید در زمان خرید جاروبرقی قائل شوید نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

برای آنکه بتوانید محصولی مناسب، باکیفیت و کاربردی خریداری کنید پیش از هر چیز باید اطلاعاتی کلی و کامل در رابطه با جاروبرقی داشته باشید و بعد هم با استفاده از نکات خرید این محصول دست به انتخاب جاروبرقی مناسب خودتان بزنید. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید جاروبرقی بپردازیم و برای انتخاب و خرید یک جاروبرقی ایده‌آل یاری‌تان کنیم.

راهنمای خرید جاروبرقی

انواع جاروبرقی

امروزه جاروبرقی‌هایی که در بازار موجود هستند از انواع متنوعی برخوردارند که همین کار هم انتخاب شما را به مراتب سخت‌تر می‌کند. روبه‌رو شدن با تعداد زیادی از مدل‌ها و کاربرد‌های جاروبرقی می‌تواند دایره انتخاب‌های شما را وسیع‌تر کرده و در نتیجه گزینش میان آن‌ها را نیز سخت‌تر کند. با این حال اگر بخواهیم شما را با انواع جاروبرقی آَشنا کنیم می‌توانیم به این موارد اشاره نماییم:

جاروبرقی ایستاده

این نوع از جاروبرقی‌ها که به آن‌ها جاروبرقی عصایی نیز گفته می‌شود دارای یک مخزن زباله، موتور و هم‌چنین پارویی بر روی بدنه هستند و خرطومی نیز ندارند. از آنجایی که مخزن این نوع از جاروبرقی‌ها غالباً ابعاد کمی دارد نمی‌توان آن را برای فضا‌های بسیار بزرگ به کار برد. مسئله دیگری که در رابطه با جاروبرقی ایستاده باید بگوییم این است که این نوع از جاروبرقی‌ها سیم‌جمع‌کن ندارند و سیم برق آن‌ها به صورت دستی جمع شده و بر روی گیره‌ای روی بدنه، قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید جاروبرقی

جاروبرقی خانگی

این نوع از جاروبرقی در واقع همان مدل‌های مرسومی هستند که اکثر ما در خانه‌هایمان داریم. این مدل از جاروبرقی‌ها با داشتن طرح‌ها و مدل‌های مختلف می‌توانند با توجه به کارآیی خود، انتخاب خوبی برای مصارف خانگی باشند. جاروبرقی‌های خانگی نیز به نوبه خود به دو دسته کیسه‌ای و مخزنی تقسیم می‌شوند.

  • جاروبرقی کیسه‌ای: این نوع از جاروبرقی‌های خانگی، کیسه‌ای از جنس کاغذ، پلیمر و یا پارچه دارند که با توجه به نیاز مصرف‌کننده در مدل‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. کیسه‌های جاروبرقی در دو صورت دائمی و یا یک‌بارمصرف به کار می‌روند. نمونه‌های دائمی آن‌ها بعد از هر بار پر شدن تمیز شده و مجدداً قابل‌استفاده خواهند بود، اما نمونه‌های یک‌بارمصرف بعد از هر بار استفاده نیازمند تعویض هستند. معمولاً توصیه می‌شود که برای رعایت مسائل بهداشتی به سراغ جاروبرقی‌های کیسه‌ای یک‌بارمصرف بروید.
  • جاروبرقی بدون کیسه: این نوع از جاروبرقی‌ها دارای مخزنی هستند که گردوغبار و آشغال‌ها را در خود فشرده می‌کنند و در نتیجه می‌توان بعد از پر شدن آن‌ها را تخلیه کرد. معمولاً این نوع از جاروبرقی‌ها با توجه به پیشرفت‌هایی که در انواع مدل‌های خود به دست آورده‌اند انتخاب‌های قوی‌تری خواهند بود. با این حال باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که جاروبرقی‌های بدون کیسه می‌توانند برای کسانی که مشکلات تنفسی و یا حساسیت به گردوخاک دارند گزینه‌های نامناسبی باشند.

نکات خرید جاروبرقی

برای آنکه بتوانید جاروبرقی مناسبی را برای خود خریداری کنید باید بر نکات خرید این محصول هم احاطه کاملی داشته باشید. با این کار می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه موردنظر خود انتخاب هوشمندانه‌تر و بهتری داشته باشید. در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

راهنمای خرید جاروبرقی

یکی از اولین مسائلی که باید در زمان انتخاب جاروبرقی موردنظر خود در نظر داشته باشید توجه به توان دستگاه است. به طور کلی توان موتور یا همان قدرت جاروبرقی با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود. هرچه این قدرت در جاروبرقی شما بیشتر باشد با جاروبرقی قوی‌تری روبه‌رو خواهید شد. البته در این میان باید تفکیک نیاز خانگی و یا غیر از آن را نیز در نظر داشته باشید.

قدرت مکش جاروبرقی نیز مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. به طور کلی باید بگوییم که هر چه قدرت مکش جارو بیشتر باشد توانایی تمیز کردن آن نیز بیشتر خواهد بود. با این حال معمولاً قدرت مکش جاروبرقی در مدل‌های مختلفی از این محصول قابل تنظیم است و می‌توان با کنترل بر روی آن، استفاده از جاروبرقی را برای سطوح مختلفی تنظیم کرد.

مسئله مهم دیگر به وزن جاروبرقی بر می‌گردد. برخی از مدل‌های جاروبرقی آن‌قدر سنگین‌وزن هستند که امکان حمل آن‌ها و یا حرکت دادنشان به حدی سخت است که کار نظافت را نیز دشوار و خسته‌کننده می‌کنند. علاوه بر این در استفاده از این نوع جاروبرقی‌ها به مرور زمان دست، کمر و یا سایر اعضای بدن فرد نیز آسیب خواهد دید. به همین دلیل هم توصیه می‌کنیم که در زمان خرید جاروبرقی به سراغ مدل‌هایی بروید که با وزن کم خود، امکان کار کردن را برای شما به مراتب راحت‌تر می‌کنند.

میزان صدای دستگاه جاروبرقی نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید در ضمن خرید خود به آن توجه کنید. به طور کلی باید بگوییم که میزان صدای جاروبرقی معمولاً با قدرت موتور آن رابطه دارد. امروزه جاروبرقی‌هایی روانه بازار شده‌اند که با وجود قدرت بالای موتور خود، صدای کمی دارند و افراد را کلافه نمی‌کنند!

راهنمای خرید جاروبرقی

یادتان باشد که در زمان خرید جاروبرقی باید به طول کابل برق آن نیز توجه کنید. هرچه طول سیم برق جاروبرقی شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را حرکت داده و در قسمت‌های مختلفی از خانه ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک جاروبرقی خوب داشتن لوله تلسکوپی است. لوله‌های تلسکوپی در واقع قسمتی فلزی از لوله جاروبرقی هستند که برای تطبیق قد کاربر طراحی شده و قابل تنظیم هستند. به همین دلیل هم قسمت لوله‌های فلزی بر روی هم لغزش پیدا می‌کنند و در هر اندازه و ارتفاعی که فرد می‌خواهد تنظیم و ثابت می‌شوند.

امروزه مدل‌هایی از جاروبرقی روانه بازار می‌شوند که دارای برس‌های مختلفی هستند که هر کدام از این برس‌ها برای فضا و یا کاربرد خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برخی از برس‌ها مخصوص تمیز کردن حیوانات خانگی هستند و برخی تمیز کردن مایعات از روی زمین و... به همین دلیل نیز شما می‌توانید با توجه به موارد استفاده خود از جاروبرقی به سراغ مدل‌هایی بروید که برس‌های متفاوت‌تری نیز به همراه دارند.

راهنمای خرید جاروبرقی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیدا

      جاروبرقی بوش افتضاح است اصلا سمتش نرید که ضرر می کنید

    • بدون نام

      فقط راهنمای خرید قبر بدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج