۱۰۰۴۹۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

بازگشت کفاشیان به فوتبال، جرم کیفری است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت کفاشیان بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به هر عنوان و در هر مجموعه‌ای ممنوع است و طبعا دستگاه‌های نظارتی به آن ورود می‌کنند.

خبرگزاری فارس: سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که به دلیل بازنشستگی از این سمت کناره‌گیری کرده بود دوباره می‌تواند به عنوان سرپرست فدراسیون بازگردد، اظهار داشت: موضوع مربوط به او، از ماه‌های پیش مطرح شده بود و مخصوصا آنکه یک محرومیت درون اساسنامه‌ای داشته که تمام شده است. چند مؤلفه اصلی داریم و آن را پافشاری کرده‌ایم که از آبان ۱۳۹۷ قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد. حدود یکسال و نیم است از اجرای آن قانون می‌گذرد و در ۱۳ فدراسیون اجرا شده است. وزیر ورزش در اردیبهشت امسال جمع دیگری از رؤسای فدراسیون‌ها را اعلان بازنشستگی کردند اما این اتفاق قرار است به صورت معکوس در فدراسیون فوتبال صورت گیرد.

وی افزود: مجمع این فدراسیون اردیبهشت امسال به پایان رسیده و دوره‌اش به اتمام رسیده است. طبق نقشه راهی که فیفا در اختیارشان گذاشته، از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ماه، فرصت اصلاح اساسنامه و برگزاری مجمع و انتخابات را دارند. یک مجمعی که دوره‌اش تمام شده و در شرایط وقت اضافه‌ای که فیفا به آنها داده، برخلاف قوانین داخلی کشور یک فرد بازنشسته را که خودش کنار رفته، دوباره بازمی‌گردانند، امر صحیحی نیست و در تعارض با عرف و اخلاق اجتماعی قرار دارد و دهن کجی به افکار عمومی است.

قاضی‌زاده در خصوص استعفای کفاشیان، عنوان کرد: استعفای او را ما پیگیری کردیم. در آن زمان به دلایل آنچه در دستگاه‌های نظارتی عنوان شده بود، این استعفا انجام شده و الان عنوان می‌کنند که من استعفا نکرده ام. این استعفا در سیستم وزارت ورزش اعلام شده بود و آقایان می‌گویند استعفایی وجود ندارد. او در زمان کناره‌گیری جایگاه خودش در AFC را از دست داد و آن جایگاه را به تاج واگذار کرد. اگر سمت رسمی در فدراسیون و AFC داشت، آن را حفظ می‌کرد. این فرد به صورت کامل کناره‌گیری کرده است. بازگشت او بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، به هر عنوان و در هر مجموعه‌ای ممنوع است و طبعا دستگاه‌های نظارتی به آن ورود می‌کنند. این امر جرم کیفری است و این صراحت قانون است.

نماینده مجلس در خصوص یکی از معاونین وزارت ورزش که در رابطه با به کارگیری کفاشیان فعالیت می‌کند، عنوان کرد: این موضوع را با وزارت ورزش مطرح کرده‌ایم و با آنها صحبت‌هایی کرده‌ایم. وزارت ورزش علی‌الظاهر می‌گوید دخالتی ندارد. ما از وزارت ورزش خواسته‌ایم دراین خصوص تمام تلاش‌شان را بکنند که اسناسنامه و هیأت رئیسه مجمع‌شان را تشکیل دهند. من به آنها گفتم نهایت وقت‌شان ۱۵ مهر است و تا آن زمان سریع‌تر مجمع تشکیل شود و انتخابات را برگزار کند.

وی ادامه داد: باید افرادی در هیأت رئیسه حضور پیدا کنند که بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، بازنشسته نباشند و شراط عمومی را داشته باشند. وقتی میان این شرایط جابجایی صورت می‌گیرد ممکن است این را به ذهن متبادر کند که قرار نیست به این زودی‌ها انتخاباتی انجام شود و این بلاتکلیفی فوتبال ما مدت زمان طولانی به طول خواهد انجامید.

هاشمی اظهار داشت:‌ در چنین شرایطی، چیزی که برداشت می‌کنیم، اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات نیست. ملاک قانون منع بکارگیری بازنشستگان چرخش و گردش نیروی انسانی بوده و این‌ها می‌خواهند قانون را رعایت نکنند و الان وظیفه دستگاه نظارتی است که ورود کند. دو دستگاه نظارتی ویژه خواهیم خواست که ورود جدی‌تری را انجام دهند. از مجموعه بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات می خواهیم که در این پرونده‌ها نظارت کند. ما بحثی در خصوص اشخاص نداریم. کفاشیان انسان خوب و شریفی است. با شخص کفاشیان و غیره کار نداریم. ما درباره اجرای فرایند قانون و تحقق قانون حرف داریم.

وی در خصوص شرایط فردی که به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود و الزام استفاده از جوانان،‌ گفت: باید فردی که در این فدراسیون حاضر می‌شود، برای دور بعد مجمع برنامه‌ریزی کند. باید با بدهی‌های سرشاری که این فدراسیون دارد، با تز جدید و خارج از این مجموعه، خون تازه‌ای به فوتبال ایران بدمد. در مجموعه مدیران فعلی که الان در سر کار حضور دارند و غالبا فرتوت و خسته شده‌اند، نیاز است نسل جدیدی که جوان‌تر و با برنامه‌های مدیریتی حاضر شوند.

وی افزود: باید تیم جدید با برنامه‌های مدیریتی، با نشاط‌تر در حوزه‌های فنی و اقتصادی روی کار بیاید. این فدراسیون دچار مشکلات مالی است. تا کی باید دچار این مشکلات باشد و دست به دامن دستگاه‌های مختلف باشد. آنها برای سرمربی جدید، پول‌هایی را قرض گرفتند.

هاشم زاده قاضی عنوان کرد: ما بخواهیم صندلی‌ها را عوض کنیم و یک سال این بیاید و یک سال کسی دیگر باشد، یک حالت بازی دارد. ‌مردم و اهالی فوتبال نمی‌پذیرند، افرادی که کناره‌گیری می‌کنند، دوباره بازگردند. این یک سرخوردگی برای مردم ایجاد می‌کند. میزان علاقمندی به فوتبال در کشورمان کاهش پیدا خواهد کرد و استقبال کمتر خواهد شد و این ناشی از سوء‌مدیریت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان یک مفسد اقتصادی است مثل رفیقش تاج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما به مردم وصله نچسبون دوم ایشون همونیه که کیروش و اورد و فوتبال و متحول کرد

    • تاجی

      این آقایون سیاسیون چه مجلس شورای اسلامی چه آقایون وزیر وسفیر چرا باوجود سیاست فیفا که دولت هیچ گونه دخل وتصرفی درفوتبال نداشته باشد ولی بازم هم دخالت میکنن جای تعجب دارد بابا توکه با رای مردم رفتی مجلس بجای اینکه به فکر مشکلات مردم باشی این مردم اینقدر گرفتاری دارند شما ها همتون صبح تا شب مصاحبه در باره فوتبال فقط دنبال یه تریبون هستند که باهاشون مصاحبه کنه بابا بخدا فیفا با کسی شوخی نداره به چه زبونی باید به شماها حالی کنن آقا توفوتبال دخالت نکنید فدراسیون وریس فدراسیون به مجلس ربطي نداره بابا بخدا شرم کنید دست بردارید به مردم جفا نکنید بخدا تعلیق میشه فوتبال ملی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر ور زدی هیچ وپوچ

    • TNT2

      اخه کی میخواید بفهمید که فیفا و فوتبال از سیاست و قوانین شما جداست و نهاد مستقلی هستش؟قانون شما به فیفا ربطی نداره یا شما عضو فیفا هستید یا نیستید اگر نیستید که هیچ برید محلات بازی کنید اگر هستید باید طبق قوانین فیفا عمل کنید نه قوانین خودتون

      پاسخ ها

      • امیر عباس

        کم دزدی کردی حالا پشیمان شدی میخای برگردی ولی اشتباه میکنی دیگه چیزی نمونده فقط ساختمان فدراسیون مونده اون هم بفروش که خیالت راحت شه خدا ازت نگذره

    • بدون نام

      بابا طرف دنیای رو ست اصلا" فوتبال برایش مهم نیست فقط می خواهد باشد و بچاپد . در زمان مدیریتش هم دلش برای فوتبال نمیسوخت ومهم نبود که ایران به جام جهانی برود یا نه حالا با پرویی دو باره می خواهد برگردد با اون خنده های مسخرش .

    • بدون نام

      همشون فاسدن و مفسد امیدوارم اه مظلومین بگیرتتون

    • بدون نام

      کاربر ۱۲،۵۸ شاید کفاشیان فامیلتان باشد ولی طبل رسوایی این دو گوش همه را کر کرده حالا فامیلتان خراب از اب در امده مشکل خودت است

    • farib8629@gmail.com

      این دزدان را چه کسی حاکم فوتبال کشور کرده آیا کسی نیست که تاج و کفاشیان را اعمال قانون کند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج