۱۰۰۵۰۱۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اینتر – ناپولی؛ مأموریت دشوار کونته در ناپل

دومین فینالیست کوپا ایتالیا امشب از بین ناپولی و اینتر در ورزشگاه سن‌پائولو مشخص خواهد شد.

خبرورزشی: ایتالیا، یکی از بحران زده‌ترین کشورها در زمان شیوع ویروس کرونا، توانست این اتفاق عجیب را پشت‌سر بگذرد و حالا زندگی در این کشور کم‌کم به شرایط عادی برمی‌گردد و البته در این بین فوتبال نمادی است از بازگشت امید به این کشور.

جام‌حذفی ایتالیا از دیشب با بازی مرحله نیمه‌نهایی یوونتوس و میلان، چراغ فوتبال را در کشور چکمه‌ای اروپا روشن کرد و امشب هم در دومین بازی دور برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی، ناپولی میزبان اینتر خواهد بود.

اینتر میلان در بازی رفت در زمین خود با یک گل مغلوب شد و حالا به شهر ناپل سفر کرده تا بتواند مسیر خود به سوی فینال را در زمین حریف سرسخت خود، هموار کند.

به مدت سه ماه، فوتبال به طور کلی در ایتالیا تعلیق بود اما دو بازی جذاب مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی بین چهار تیم بزرگ و موفق تاریخ فوتبال باشگاهی این کشور هیجانی مضاعف را در شروع مجدد بازی‌ها برای این تیم‌ها رقم‌زده است.

ناپولی

ناپولی موقعیت خوبی برای رسیدن به فینال دارد. در واقع شاگردان جنارو گتوسو که در بازی رفت به لطف تک گل فایان روئیز، به برد ارزشمند یک بر صفر در سن‌سیرو رسیدند و به همین دلیل «گلی آتزوری» یا آبی‌های شهر ناپل، با برتری روانی و آماری وارد این میدان می‌شوند.

ناپولی تاکنون پنج بار در تاریخ خود فاتح جام‌حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا) شده است که آخرین آن به فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ برمی‌گردد. سال قبل آنها مقابل میلان در یک‌چهارم نهایی حذف شدند. این بار اما هواداران متعصب شهر ناپل، منتظر رقم خوردن یک داستان متفاوت هستند. تیم آنها برای رسیدن به این مرحله، پروجای دسته دومی و لاتزیوی مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند و هنوز هم دروازه‌شان در این مسابقات باز نشده است.

البته شاگردان گتوسو در لیگ ایتالیا شرایط ایده‌آلی نداشته‌اند و فعلاً در رده ششم هستند و آماده‌اند در شروع مجدد لیگ که هفته آینده خواهد بود، بتوانند رتبه خود را سر و سامان بدهند. آنها در لیگ اختلافی ۱۵ امتیاز با اینتر دارند. البته قبل از وقفه فوتبال ایتالیا، ناپولی روند خوبی را طی می‌کرد و در ۹ بازی آخر خود در لیگ به هفت برد رسیده بود.

اینتر

شاگردان آنتونیو کونته، یک مأموریت دشوار را در زمین حریف دارند هرچند که بدون تماشاگر شدن مسابقات، عملاً قدرت تیم‌های میزبان را کم کرده و این نکته مهمی برای کمک به اینتری‌ها در بازی امشب است. نراتزوری هفت بار قهرمانی در کوپا ایتالیا را در کارنامه دارد. آنها در دو سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به طور متوالی قهرمان شدند اما از آن زمان تاکنون نتوانسته‌اند به فینال برسند. اینتر هم مثل ناپولی سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی با شکست مقابل لاتزیو که در نهایت قهرمان رقابت‌ها شد از جام‌حذفی کنار رفت.

اینتر تا رسیدن به این مرحله مقابل تیم‌های کالیاری و فیورنتینا به پیروزی رسیده، ضمن اینکه در لیگ ایتالیا هم عملکرد خوبی داشته‌اند و فعلاً بعد از یوونتوس و لاتزیو در رده سوم قرار دارند و به نظر می‌رسد سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست بیاورند.

وضعیت دو تیم

گتوسو در این بازی احتمالاً دو مدافع خود کاستاس مانولاس و کوین مالکوت را در اختیار نخواهد داشت اما به جز این دو نفر، مشکلی در مورد سایر بازیکنان وجود ندارد. کالیدو کولیبالی مدافع میانی سرشناس تیم در بازی رفت در ترکیب ناپولی نبود اما این ملی‌پوش سنگالی حالا برای حضور در ترکیب اصلی مشکلی ندارد. در تیم اینتر، دنیله پادلی دروازه‌بان دوم و ۳۴ ساله تیم به دلیل محرومیت حضور ندارد که البته نبودش دردسر چندانی برای کونته ایجاد نمی‌کند. آمادگی الکسیس سانچس و پشت‌سر گذاشتن مصدومیت از سوی او، خبر خوبی برای سرمربی اینتر است هرچند که گزینه‌های اصلی خط حمله همچنان روملو لوکاکو و لائوتارو مارتینس هستند. دیگو گودین هم ممکن است به دلیل اینکه هنوز به آمادگی کامل نرسیده در این بازی در ترکیب اصلی قرار نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج