۱۰۰۵۳۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

راهنمای خرید خودروی سدان

هیوندای اکسنت یا همان ورنای جدید،مدتی است که در میان خیل عظیم واردات محصولات هیوندای به ایران وارد می شود،و آمده تا در کلاس سدان های خانوادگی کوچک،با رقباي بزرگي چون تویوتا کرولا،مزدا۳،MG۶ ،کیا سراتو و با کمی اقماض،هوندا سیویک جدید رقابت کند.

راهنمای خرید خودروی سدان
مجله تخت گاز:

راهنمای خرید سدان متوسط

هيونداي اکسنت

هیوندای اکسنت یا همان ورنای جدید،مدتی است که در میان خیل عظیم واردات محصولات هیوندای به ایران وارد می شود،و آمده تا در کلاس سدان های خانوادگی کوچک،با رقباي بزرگي چون تویوتا کرولا،مزدا۳،MG۶ ،کیا سراتو و با کمی اقماض،هوندا سیویک جدید رقابت کند.

راهنمای خرید خودروی سدان

طراحی هیوندای اکسنت که در واقع ویرایش نسل چهارم این خودرو است،فانتزی،زیبا و هماهنگ است.گرافیک چراغ های جلو و عقب اگرچه كمي اغراق آميز است اما به زیبایی نمای ظاهری کمک شایانی کرده است و فرم کلی بدنه،خط مشی هیوندای در طراحی محصولات جدیدش را دنبال می کند.اگر خاطرتان باشد،هیوندای ورنا از کابینی نه چندان زیبا و بی کیفیت رنج می برد.ولی در کابین هیوندای اکسنت تمام خاطرات بد ورنا به فراموشی سپرده می شود.کیفیت قطعات در سطح سایر محصولات جدید هیوندای قرار دارد و اکثر نشریات معتبر خارجی به تمجید از کابین آن پرداخته اند.فضای سرنشینان به خصوص در ردیف عقب کاملا جادار و راحت است و استفاده از قطعات نقره ای رنگ در کابین،جلوه ای اسپرت به آن،بخشیده است.البته به خاطر شیب زياد شیشه عقب ،دید این قسمت محدود شده که این یکی از مشکلات اکسنت به شمار می آید.اکسنت از امکانات خوبی نظیر سیستم کنترل کشش TCS,کنترل اتوماتیک آب و هوا که بی شباهت به هیوندای سوناتا نیست،صندلی برقی راننده و سرنشین جلو که به حافظه مجهز شده اند و ۴کیسه هوا بهره می برد.و با توجه به این که اکسنت از ارزان ترین تولیدات هیوندای به شمار می اید،اما از آپشن های خوبی در حد سدان های یک کلاس بالاتر از خود برخوردار است.هیوندای اکسنت در دو مدل ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری عرضه می شود،که نمونه وارد شده به کشور از نوع ۱.۶لیتری با تکنولوژی MPI است که قادر است ۱۲۸ اسب بخار نیرو تولید کند.

راهنمای خرید خودروی سدان

لذا همانند برادر بزرگتر خود يعني الانترا در مقابل رقباي قدري همچون مزدا ۳ يا mg۶حرفي براي گفتن ندارد .اما با توجه به رده قيمتي در بازار بين المللي و نه در ايران و مصرف سوخت ۷لیتری اکسنت کاملا به صرفه و اقتصادی است و اکثر سایت های خارجی به رانندگی لذت بخش با آن اشاره داشته اند.البته صدای پیشرانه در دورهای بالا به دليل عدم عايق بندي داخل كابين یکی از نکات فنی اکسنت محسوب می شود.از میان سه نوع جعبه دنده عرضه شده بر روی اکسنت،نمونه های وارد شده مجهز به جعبه دنده ۴سرعته اتوماتیک هستند.همچنین ورنای جدید از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار می گیرد،این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه ارزیابی NHTSA شده است.

رقبای داخلی و خارجی

Toyota Corolla

راهنمای خرید خودروی سدان

Kia Cerato

راهنمای خرید خودروی سدان

Mazda ۳ New

راهنمای خرید خودروی سدان

پیشنهاد نهایی

اکسنت مناسب افرادی است که با بودجه محدودتر نسبت به سوناتا و جنسیس سواران،یکی از جدیدترین محصولات هیوندای را می خواهند،که نسبت به رقبایش از فناوری های جدیدتر،ایمنی بالاتر و امکانات بیشتر برخوردار است. ضمن اينكه با توجه به قيمتهاي امروزي خودرودر كشور خريد خودرويي با تجهيزات به روز و كمتر از ۱۰۰ ميليون تومان يك موقعيت مناسب براي خريداران است .اما ازاکسنت انتظار یک سوناتا را نداشته باشید و تصور یک سدان فوق العاده را از ذهنتان بیرون کنید.

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید سدان بزرگ

کيا کادنزا ۲۰۱۴

کادنزا را می‌توان یکی از برترین سدان‌های کیا، چه از نظر طراحی، چه از نظر فنی و چه در مقوله کیفیت و آپشن برشمرد. كادنزا از معدود محصولات كيا موتورز است كه از رقيب همنوع خود يعني هيوندايي گرنجور پيشي گرفته است. طراحی کادنزا به نسبت سایر سدان‌های کره‌ای ساده اما شکیل و چشم نواز است. استفاده از قطعات کرومی‌در سرتاسر بدنه، حس لوکس را تقویت می‌کند و خطوط حجیم زیبایی خودرو را دوچندان کرده‌اند. همچنین چراغ‌های نئون جلو و چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب نمای خیره کننده‌ای را در شب به نمایش می‌گذارند. نقطه قوت طراحی کادنزا نسبت به نزدیکترین رقیبش، یعنی هیوندای گرنجور، طراحی ماندگارتر و منطقی‌تر است که سادگی آن باعث شده تا دیرتر تکراری و خسته کننده شود. کابین کادنزا به خاطر تعدد دکمه‌ها و ابزارک‌ها روی کنسول جلو، شلوغ و گیج کننده به نظر می‌رسد. اما به لطف دقتی که مهندسین کیا در محل قرارگیری دکمه‌ها به خرج داده‌اند، کار کردن با آنها راحت است و از نظر ارگونومی، کادنزا در جایگاه مناسبی قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید خودروی سدان

در طراحی کابین هم سعی شده تا همه چیز لوکس به نظر برسد، که استفاده از نوارهای نازک کرومی ‌روی کنسول، قطعات براق طرح چوب و پوشش چرمی‌صندلی‌ها و فرمان بر‌این امر تاکید دارند. فضای کابین کادنزا به لطف ابعاد بزرگ بدنه جادار و راحت است. از نظر فهرست امکانات رفاهی، هیچ‌ایرادی به کادنزا وارد نیست و هرچه بخواهید در آن یافت می‌شود! ۱۰ عدد‌ایربگ سرتاسر کابین کارگذاشته شده که‌ ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کند. تنظیمات صندلی‌ها به صورت برقی انجام می‌شود و صندلی‌های جلو به گرمکن، سردکن و سیستم حافظه یکپارچه مجهز شده‌اند. فرمان نیز از گرمکن بهره می‌برد و داخل آینه هم نمایشگر کارگذاشته شده تا تصاویر دوربین دید عقب را نمایش دهد. سفارش سقف پاناروما برای کادنزا زیبایی کابین را دو چندان می‌کند، همچنین سیستم صوتی حرفه‌ای‌ اینفینیتی کادنزا از کیفیت بالایی برخوردار است. کیفیت پوشش‌ها و قطعات داخل کابین در سطح بالایی قرار دارد و برای خودرویی در رنج قیمت ۲۰۰ میلیونی مناسب به نظر می‌رسد. موتور ۶سیلندر ۵/۳ لیتری کادنزا میان رقبایش در‌ایران، یعنی آریون و گرنجور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

راهنمای خرید خودروی سدان

قدرت تولیدی موتور کادنزا ۲۸۶ اسب بخار است که از دو رقیب دیگر بیشتر است. جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک هم بهبود چشمگیری داشته و از دقت بالایی برخوردار است. سواری کادنزا در سرعت‌های بالا نرم‌تر و بی صداتر از سرعت‌های پایین‌تر است. در سرعت‌های پایین هم سعی شده تا آرامش در کابین حکم فرما باشد، ولی سیستم تعلیق از پس برخی پستی بلندی‌ها به خوبی برنمی‌آید. مصرف سوخت حدود ۱۰لیتری کادنزا هم در کلاس خودش مناسب و مقرون به صرفه است.

رقبای داخلی و خارجی

BMW ۵ Series

راهنمای خرید خودروی سدان

Hyundai Genesis

راهنمای خرید خودروی سدان

Lexus GS

راهنمای خرید خودروی سدان

پیشنهاد نهایی

کادنزا از نظر فضای کابین، راحتی و سطح تجهیزات رفاهی خودروی مناسبی است. موتور پرقدرت آن هم به شما ‌این اجازه را می‌دهد تا در مواقع لزوم با کادنزا قدرت نمایی کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید. ضمن اينكه در تست‌هاي خودرويي مجلات معتبر بالاتر از هيوندای آزرا (گرنجور) قرار گرفته است.

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی لوکس

بنز E کلاس ۲۰۱۴ فيس ليفت

مرسدس E کلاس یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین سدان‌های مرسدس بنز به شمار می‌آید که اتفاقا در‌ایران هم هواداران زیادی دارد. نسل جدید E کلاس، یا بهتر است بگوییم نمونه فیس لیفت شده اتاق W۲۱۲، به تازگی در تعداد محدودی وارد کشور شده است که واردات همین تعداد محدود هم به علت قوانین گمرکی فعلا متوقف شده است. تمام نمونه‌های وارد شده از نوع E۲۰۰ هستند که از پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری با قدرت ۱۸۴ اسب بخار بهره می‌برند. قدرت ‌این پیشرانه پیشرفته با توجه به حجم پایین بسیار مناسب است و E کلاس را ظرف ۸ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر می‌رساند. مصرف موتور E کلاس و آلایندگی آن با توجه به وجود موتور BLUE DIRECT بسیار بهبود پیدا کرده و مصرف در ۱۰۰ کیلومتر به ۸/۵ لیتر رسیده است که برای چنین خودرویی بی​نظیر است.

راهنمای خرید خودروی سدان

طراحی Eکلاس جدید دستخوش تغییراتی شده است که وسعت‌این تغییرات در قسمت جلو خودرو به مراتب بیشتر از سایر نقاط است. چراغ‌های دوقلو جای خود را به چراغ‌های یک تکه با تکنولوژی LED داده‌اند که به عقیده بسیاری چراغ‌های دوقلوی مدل قبلی زیباتر بوده است. همچنین طراحی چراق‌های عقب، جلو پنجره و سپرها هم تغییر کرده‌اند، که همه‌این تحولات ، ظاهری به روزتر و مدرن تر از E کلاس به نمایش گذاشته‌اند.

تغییرات اعمال شده در کابین آنچنان گسترده نیست، اما طراحی‌این بخش هم در راستای تحولات ظاهری، تغییر و بهبود پیدا کرده است. با قرار گرفتن در کابین Eکلاس، حسی مابین حس اسپرت کلاس C و حس لوکس Sکلاس به سرنشینان دست می‌دهد. نکته جالب در کابین مدل جدید، اضافه شدن ساعت آنالوگ گران قیمت روی کنسول است، که پیش از‌این فقط در سدان‌های بزرگ و مجلل مرسدس بنز دیده می‌شد. سراسر کابین با پوشش چرم طبیعی پوشانده شده و فهرست بلند بالای آپشن‌ها و امکانات که فقط نام بردن از آنها نیاز به یک مقاله جداگانه دارد، سراسر کابین را احاطه کرده است.

Eکلاس، به پیروی از سنت دیرینه مرسدس بنز، در‌ایمنی حرف اول را می‌زند. مهمترین و جالب ترین سیستم ‌ایمنی به کاررفته در Eکلاس، سیستم PRESAFEE است که به نوعی از تصادف پیشگیری می‌کند و با سایر سامانه‌های‌ایمنی خودرو در ارتباط است، که حتی توانایی تشخیص برخورد از عقب خودرو را هم دارد.

راهنمای خرید خودروی سدان

دو نوع جعبه دنده برای Eکلاس قابل سفارش است، یک نمونه ۶سرعته با تعویض دنده سریع و دیگری گیرباکس ۷سرعته ۷G TRONIC PLUS است که دسته دنده و اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان را هم شامل می‌شود.
کمک فنرهای Eکلاس به خوبی نوسانات سطح جاده را کنترل می‌کنند و راحتی کامل را برای سرنشینان کابین جادار Eکلاس به ارمغان می‌اورند. اما جای خالی کمک فنرهای هوشمند‌ایرماتیک که در نمونه‌های ۸سیلندر به طور استاندارد عرضه می‌شوند، در E200 احساس می‌شود.

نزدیکترین رقبای Eکلاس در‌ایران، ب‌ام‌و سری ۵ جدید و لکسوس ES جدید به شمار می‌آیند، که تعداد واردات محدود Eکلاس، کار را برای رقبا راحت‌تر کرده است. همچنین نبود نمایندگی و خدمات پس از فروش مرسدس بنز در‌ایران باعث شده تا تهیه لوازم جانبی سخت و بسیار پرهزینه باشد.

رقبای داخلی و خارجی

Lexus ES 2013

راهنمای خرید خودروی سدان

BMW Series ۵

راهنمای خرید خودروی سدان

audi ۲۰۱۲

راهنمای خرید خودروی سدان

پیشنهاد نهایی

شاید بتوان با نصف مبلغ پرداختی برای خرید Eکلاس، یک سدان آسیایی در همین کلاس انتخاب کرده که اکثر آپشن‌های Eکلاس را نیز شامل می‌شود(البته از نظر‌ایمنی و تکنولوژی موتور یک رده پایین​تر است)، انتخاب کرد. اما کسانی سراغ‌این خودرو می‌روند که حاضرند بهای خاص بودن را بپردازند. همان​هایی که نام و نشان خودرو برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است و اصالت برند و كيفيت یکی از مهمترین پارامترهایشان است.

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید خودروی سدان

راهنمای خرید سدان بزرگ

کلاس سدان‌های لوکس متوسط، از آن کلاس‌های خودرویی است که اکثرا به منظور مصارف خانوادگی مورد استفاده قرار می‌‌گيرد. لذا خودروهاي این کلاس علاوه بر فضای بزرگ اتاق و آپشن‌های مناسب، باید از دوام و کیفیت کافی برخوردار باشند تا در طول سالیان همچنان قابل اعتماد باقی بمانند. وقتی صحبت از دوام و کارایی می‌شود، نام ژاپن میان سایر خودروسازهای آسیایی می‌درخشد. دربازارداخلي تا چندی پیش تویوتا کمری و هیوندای آزرا حرف اول را در این بخش می‌زدند، اما با ظهور نیسان تیانا به عنوان جانشین ماکسیما، کار برای این دو سخت شد. حالا مدت کوتاهی هم از ورود مجدد هوندا به ایران می‌گذرد و اضافه شدن نسل جدید آکورد، تمام معادلات را در این بخش از بازار بر هم زده است.

رتبه اول: هوندا آکورد

مدتی است بازار خودروهای وارداتی آنقدر رونق پیدا کرده تا بتوانیم شاهد تردد نسل نهم (مدل ۲۰۱۳) هوندا آکورد در ایران باشیم. سدانی که همواره در لیست خودروهای برتر نشریات معتبر خارجی قرار داشته و یکی از مورد اطمینان‌ترین سدان‌های آسیایی به شمار می‌آید. در بازار داخلي نيز آكورد تداعي‌گر نسل قبلي از خود است كه مابين سال‌هاي ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ قابليت‌های فني و كيفي خود را به مشتريان اثبات کرد. از حيث طراحی آکورد از دو رقیب دیگر ساده تر و شیک تر است. سپرهاي جلو در عين سادگي اسپرت جلوه می‌‌كند و مثل تیانا سعی نشده تا با نصب قطعات کرومی‌ روی بدنه لوکس نشان داده شود. ضمن اينكه مثل کمری هم آنقدر ساده نیست وتنها با تغییر حالت چراغ‌ها به دنبال زیبایی نمی‌گردد.

راهنمای خرید خودروی سدان

ابعاد منطقی بدنه آکورد، در کنار چراغ‌های ساده بزرگ با گرافیکی جذاب و استفاده به جا از قطعات کرومی ‌روی جلوپنجره ودر بالای محل قرارگيري پلاک، از این خودرو یک سدان جا افتاده و چشم نواز ساخته‌اند. در قسمت عقب خودرو نيزعلاوه بر گرفيك زيباي چراغ‌هاي اصلي، نوار كرومی‌‌روي صندوق عقب به زيبايي آن افزوده است. کابین آکورد هم جادار و راحت است وكاملا ارگونوميك طراحي شده است و در عمل چیزی از دو رقیب دیگر کم ندارد. کلیه قطعات روی کنسول جلو با هم هماهنگی دارند و کیفیت بالای متریال استفاده شده در کابین قابل لمس است. آکورد فهرست امکانات نسبتا مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، که از این نظر بالاتر از کمری قرار دارد و با نیسان تیانا برابری می‌کند. كيفيت پوشش چرمی‌روی صندلی‌ها دلچسب است و فلسفه آكورد را كه القا حس اطمينان و راحتي است را بيان مي‌كند. آکورد از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است.

این خودرو از ۸ عدد ایربگ، هشدار دهنده فاصله با ماشین جلویی، آلارم هشدار دهنده هنگام سبقت گرفتن و کنترل حرکت بین خطوط بهره می‌برد. موتور ۴سیلندر آکورد از نظر بازدهی تقریبا با دو رقیب دیگر در یک سطح قرار می‌گیرد. این پیشرانه ۴/۲ لیتری قادر به تولید ۱۷۳ اسب بخار و مجهز يه سيستم انحصاري i-vtec است که برای مصارف روزمره کاملا مناسب به نظر می‌رسد ولی در اتوبان‌ها و جاده‌ها و در شتابگيري‌های ناگهاني چندان نمی‌توان با آن هیاهو به پا کرد. جعبه دنده ۵سرعته اتوماتیک CVT آکورد نسبت به قبل بسیار بهبود پیدا کرده و خبری از بی دقتی و مکث در آن نیست. مصرف سوخت این سدان خانوادگی هم به ۵/۷ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد، که از این نظر با تندر۹۰ و یا سدان‌های کوچکتر برابری می‌کند!

راهنمای خرید خودروی سدان

تنها مساله‌اي كه برخي خريداران را نسبت به خريد آكورد مردد مي‌کند مساله خدمات پس از فروش و استمرار آن است كه برخلاف دو رقيب ديگر و به دليل تجربيات نه چندان خوب گذشته هنوز خريداران به شركت واردكننده و نحوه خدمات آن اطمينان و آشنايي كامل ندارند. در نهايت آکورد انتخاب افرادی است که به دنبال تعویض زود به زود خودرو نیستند و یک سدان لوکس، ساده و در عین حال شکیل می‌خواهند که حداقل چند سالی مهمان آنها باشد و از نظر دوام و کیفیت، در طول زمان خم به ابرو نیاورد.

رتبه دوم: نیسان تیانا

تیانا ابتدا خودرویی وارداتی بود که توسط پارس خودرو وارد می‌شد، ولی مدتی است که پارس خودرو، این سدان لوکس را در کشور مونتاژ می‌کند و آن را به عنوان جانشین ماکسیما عرضه می‌کند. طراحی ظاهری تیانا ساده و هماهنگ است. قطعات کرومی ‌استفاده شده در جای جای بدنه، خبر از ماهیت لوکس تیانا می‌دهند، اما به دليل گذر زمان و در مقايسه با دورقيب به روزتر طراحی ظاهری جذابیت رقیبی نظیر هوندا آکورد را ندارد و البته شايد همچون ماکسیما دوست داشتنی نيز نباشد. اما قوس‌های منطقي و فضا سازي‌های بعضا اغراق شده در بدنه باعث شده تا نمای ظاهری آن از کمری هیجان انگیزتر به چشم بیاید.

راهنمای خرید خودروی سدان

با ورود به کابین، سادگی ظاهر تیانا را فراموش می‌کنید و به آن علاقه‌مند می‌شوید. طراحی کابین تیانا مناسب و چشم نواز است. علي‌رغم مونتاژ اين خودرو در داخل كشور كه می‌‌تواند نقطه ضعفي ار نظر كيفي در مقابل دو رقيب ديگر كه در سرزمين اصلي مونتاژ می‌‌شوند باشد اما تیانا عنوان با کیفیت‌ترین خودروی تولید شده در کشور را یدک می‌کشد، و کیفیت بالای پوشش چرمی‌ صندلی‌ها و پوشش‌های داشبورد و رودری‌ها گویای این مساله هستند. همچنین استفاده از قطعات چوبی با کیفیت، جلوه‌ای ‌لوکس به کابین بخشیده است. تیانا از نظر زیبایی و کیفیت کابین در کنار آکورد و یک سرو گردن بالاتر از تویوتا کمری قرار می‌گیرد. تیانا در دو سطح تجهیزات HIGH و MID عرضه می‌شود، که مدل HIGH(فول آپشن) از امکاناتی نظیر سقف پاناروما و گرمکن وسردکن صندلی بهره می‌برد که در مدل MID دیده نمی‌شوند. نبود سنسور پارک عقب، هنگام پارک کردن این سدان بزرگ مشکل ساز می‌شود. این درحالی است که آکورد یکی از جذاب‌ترین دوربین‌های دید عقب را در میان رقبا دارد! به لطف ابعاد بزرگ بدنه، از نظر فضای کابین و راحتی، تیانا بهترین وضعیت را میان رقبایش در ایران دارد.

راهنمای خرید خودروی سدان

صندلی‌های راحت، با فضای زیاد سر و پا، نوید یک سواری دلچسب و راحت را با تیانا می‌دهند. همچنین برای صندلی شاگرد یک زیرپایی برقی متحرک هم در نظر گرفته شده است، که راحتی این بخش را دو چندان می‌کند، كه البته این آپشن معمولا در خودروهایی با قیمت بالاتر و لوکس‌تر به چشم می‌خورد. شرکت نیسان، برای تیانا سه نوع موتور در نظر گرفته است، که نمونه‌های موجود در ایران، از موتور ۴سیلندر ۵/۲ لیتری با قابلیت تولید ۱۸۲ اسب بخار، بهره می‌برند. تیانا چندان خودروی تند و تیزی نیست، ولی قدرت و کشش آن برای استفاده یک خانواده چند نفره مناسب است. تیانا سواری نرم و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و حتی در مسیرهای ناهموار هم، سواری نرمی‌ را با این سدان لوکس تجربه خواهید کرد. به علت مونتاژ اين خودرو در داخل كشور خدمات پس از فروش تيانا نسبت به دو رقيب ديگر يك مزيت آشكار به شمار می‌‌رود و مالكان را كمتر نگران وضعيت تامين قطعات و كيفيت سرويس دهي می‌‌کند. در نهايت با توجه به سبک طراحی، تیانا همچون دو رقيب ديگرش بیشتر مناسب افراد میانسال است تا جوانان دنبال هیجان، و بیشتر اتومبیلی راحت و جادارو مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی به شمار می‌آید.

رتبه سوم: تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین و نام آشناترین سدان‌های خانوادگی در کشورمان است. مدتی زیادی از حضور کمری در ایران می‌گذرد و در این مدت می‌توان از مدل ۲۰۰۷ این خودرو که تولید آن تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت به عنوان محبوب ترین نمونه یاد کرد. عملكرد شركت واردكننده در زمينه خدمات پس از فروش و تامين قطعات مصرفي مطلوب بوده است و درميزان فروش تويوتا در ايران تاثير مثبت داشته است. نسل جدید تویوتا کمری به تازگی روانه بازار شده است که رقیب مهمی‌ برای آکورد و تیانا به شمار می‌آید. این مدل از نظر قابلیت‌های فنی، طراحی ظاهری، طراحی خارجی و سطح آپشن‌ها نسبت به قبل دچار تغییراتی شده است. بر خلاف نسل قبلی، خطوط تیز و زاویه دار اساس طراحی کمری جدید را تشکیل می‌دهند. طراحی چراغ‌های جلو و جلوپنجره، سبک جدید طراحی تویوتا را دنبال می‌کنند. همچنین سپر عضلاني، این قسمت را حجیم‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. طراحی قسمت عقب، مخصوصا حالت چراغ‌های عقب، به برادر بزرگتر کمری یعنی آریون نزدیک شده است.

راهنمای خرید خودروی سدان

پیشرفت طراحی نسبت به قبل در بعضي قسمت‌ها قابل تحسین است و بر جذابیت‌های بصری آن افزوده شده است. اما در برخي زوايا به خصوص در قسمت عقب در مقايسه با نسل قبل نوعي عقب گرد در طراحي خودرو ديده می‌‌شود ودر مجموع هنوز هم با رقیب پر زرق و برقش نیسان تیانا و رقیب با پرستیژ خود هوندا آکورد فاصله دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این سبک طراحی دیرتر از طراحی‌های اغراق آمیز کره‌ای ‌خسته کننده می‌شود و از مد می‌افتد. با ورود به کابین، متوجه تغییرات گسترده نسبت به قبل می‌شوید. استفاده از رنگ‌های تیره، تغییر حالت کنسول و فرمان باعث شده تا کابین این مدل جذاب‌تر از نسل قبل به نظر برسد. کیفیت قطعات نسبت به قبل بهبود پیدا کرده‌اند و توقعات را برآورده می‌‌كند . کمری جدید در دو مدل GLX و GL تولید می‌شود. مدل GL به عنوان مدل پایه، از سطح امکانات بسیار محدود رنج می‌برد، به طوری که حتی تنظیم صندلی‌ها و سیستم تهویه مطبوع هم در این سدان ۱۶۰میلیونی به صورت دستی تنظیم می‌شوند! اما مدل فول آپشن یا همان GLX از سطح امکانات قابل قبولی بهره می‌برد.

راهنمای خرید خودروی سدان

تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، سنسور پارک و تودوزی چرم از امکانات این مدل هستند. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ بدنه جادار و راحت است و در سواری‌های طولانی، سرنشینان احساس خستگی نمی‌کنند. نفوذ صدا به داخل كابين بسيار كم بوده و حس ايزوله بودن از محيط خارج را القا می‌‌كند. همچنین صندلی‌های عقب قابلیت خواباندن دارند تا در مواقع ضروری بر حجم صندوق بار بزرگ افزوده شود. کمری جدید از یک موتور ۴سیلندر ۲۵۰۰ سی سی بهره می‌برد، که قدرت آن با ۲۴ اسب بخار افزایش، به ۱۸۱ اسب بخار و تقريبا برابر با تيانا رسیده است. مصرف سوخت ۹لیتری برای این سدان بزرگ کاملا مناسب است و دوام بالای قطعات ، تا چند سال مالکش را از هزینه‌های جانبی و خرج‌های اضافی آسوده می‌سازد. سواری کمری مانند نسل قبلی‌اش و مانند اکثر محصولات تویوتا نرم و بی‌صدا و به دور از هيجان است و اکثر تکان‌های مسیر را خنثی می‌کند. در دورهای پایین، فرمان نرم، کمک فنرهای نرم و بی‌صدایی موتور، سواری را بسیار آرامش بخش و بی‌روح می‌سازند، ولی وقتی پا را روی پدال گاز فشار می‌دهید، کمری می‌‌خواهد بعد هیجان‌انگیز شخصیت خود را به رخ بکشد وکاری می‌کند تا بیشتر به آن علاقه‌مند شوید. هر چند نبايد با توجه به ماهيت كمري يعني خودرو خانواده بودن، توقع زيادي در اين بخش از كمري داشته باشيد.

کمری مناسب خانواده‌هایی است که به دنبال یک خودروی راحت برای مسافرت هستند، و مصرف سوخت خودرو داخل شهر اهمیت بالایی برایشان دارد. همچنین انتخاب کسانی که اهل ریسک کردن نیستند و به دنبال خودرویی می‌روند که چندین سال امتحانش را میان مردم پس داده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج