۱۰۰۵۴۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

راست و دروغ‌ های «كوروش كبير»

عباس مخبر از پایان ترجمه کتاب «شناخت کوروش‌، جهانگشای ایرانی» خبر داد و گفت: در این کتاب مقدار زیادی از راست و دروغ‌هایی که درباره کوروش گفته می‌شود، بررسی شده است.

خبرگزاری ایسنا: عباس مخبر از پایان ترجمه کتاب «شناخت کوروش‌، جهانگشای ایرانی» خبر داد و گفت: در این کتاب مقدار زیادی از راست و دروغ‌هایی که درباره کوروش گفته می‌شود، بررسی شده است.

این مترجم درباره این کتاب گفت: «شناخت کوروش‌، جهانگشای ایرانی» تقریبا ۷۵۰ صفحه است که ۲۵۰ صفحه آن ضمایم و یادداشت‌های پایانی است که هنوز آن‌ها را ترجمه نکرده‌ام، اما ترجمه متن کتاب تمام شده است.

مخبر درباره اصل این کتاب توضیح داد: کتاب تألیف رضا ضرغامی ایرانی‌تبار ساکن آمریکاست و در سال ۲۰۱۳ توسط یک ناشر آمریکایی چاپ شده و کپی‌رایت آن را نیز نشر مرکز خریده است.

او افزود: درباره این کتاب شخصیت‌های خیلی معتبر و ایران‌شناسان برجسته‌ای نظر داده‌ و از کتاب تعریف کرده‌اند. از نظر من هم که مؤلف کتاب زحمت زیادی برای تألیف آن کشیده است. با این حال پژوهش بر روی کوروش هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست، چون همواره اسناد و مستندات تازه‌ای پیدا می‌شود و ممکن است باعث تغییر برخی از نظریات پیشین شود.

مخبر ادامه داد: در این اثر آقای ضرغامی تمام منابع اعم از منابع یونانی، سنگ‌نوشته‌ها و مستندات را با هم مقایسه کرده است. همچنین بخش‌های داستانی، افسانه‌یی و تاریخی مربوط به کوروش را تفکیک و سعی کرده است تصویری نسبتا کامل از این شخصیت و دنیای آن روزگار ارائه دهد و تفاوت‌های کوروش را با دیگر فرمانروایان دنیای آن روز مثل آشور‌، بابل و همچنین فرمانروایان بعدی ایران نشان دهد.

این مترجم اضافه کرد: مؤلف کتاب برای نگارش آن مطالعات زیادی انجام داده و همین باعث شده است که درباره این مسأله که چگونه شخصی مثل کوروش ظرف مدت ۱۱ سال کشوری را از زیر حملات بابلی‌ها و آشوری‌ها نجات می‌دهد و ایران را به قدرت اول آسیا تبدیل می‌کند پیشنهاد و نظر بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج