۱۰۰۵۹۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد تند سرمربی پارس جنوبی از وزارت نفت

سرمربی تیم پارس جنوبی جم گفت: به نظر من اگر وزارت نفت نمی‌خواهد تیم‌داری کند می‌تواند خیلی علنی این را بگوید.

خبرگزاری میزان: هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی جم در حاشیه بازی امروز (دوشنبه) تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان از وضعیتش تیمش انتقاد کرد که گزیده‌ای از صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

*اتفاقی که افتاده این است که ما نه فشنگ داریم، نه غذا و آذوقه. در مسائل اولیه‌مان مانده‌ایم و از ما توقع می‌رود که کار خوب هم انجام بدهیم. عین این داستان را من در نفت تهران هم دیدم.

*به نظر من اگر وزارت نفت نمی‌خواهد تیم‌داری کند می‌تواند خیلی علنی این را بگوید. به جای اینکه پنهان شود بیرون بیاید و بگوید ما نمی‌خواهیم تیم‌داری کنیم و به مردم منطقه بگوید خودتان بروید فکری بکنید.

*ما بازیکنی (مگنو باتیستا) داریم که رباط صلیبی او پاره شده، سه ماه و نیم است که منتظر است برای او بلیت بگیرید به برزیل برود، اما نتوانستیم، چون پول نداریم هر روز هم به اینجا می‌آید من چه باید بگویم.

*به بچه‌های دیگر هم می‌گویم اگر اتفاقی برای شما بیفتد ما هیچ کاری برای‌تان نمی‌توانیم انجام دهیم. ۴۰ خانواده از اینجا ارتزاق می‌کنند و بعضی خرج ۲-۳ خانواده را می‌دهند. پولی که خرج تیم ما می‌شود حدود ۱۲ میلیارد است. در لیگ برتر تیم‌ها سعی می‌کنند با بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیاردی هزینه‌ها را تأمین کنند.

*۲-۳ تیم مانند خود ما همین شرایط را دارند. تیمی هست که ۱۲۰ میلیارد و تیمی هست که ۸۰ میلیارد بودجه‌اش است. ما با ۱۲ میلیارد با آنها رقابت می‌کنیم و همین ۱۲ میلیارد هم به ما نمی‌دهند و برای آن هزار توجیه می‌آورند که من واقعاً نمی‌دانم این توجیهات چه هستند، ولی هرچه هست منصفانه نیست.

*مردم عادی هم نمی‌توانند هزینه تیم را بدهند. پول باید از جایی بیاید که درآمد عمده مملکت از آنجا می‌آید. اگر اقتصاد ما مثل آلمان بود باید بخش خصوصی می‌آمد و فوتبال را اداره می‌کرد و ورزش‌های دیگر هم اداره می‌کرد، اما به این صورت که ما از بخش خصوصی صحبت می‌کنیم نه عملی است نه قابل اجرا؛ زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی آن هم فراهم نیست.

*کمک ۱۰ میلیاردی وزارت نفت به تیم‌های نفتی؟ از آن پول ۴ میلیارد به ما داده شده، یک میلیارد آن به یک دلیل حقوقی در حساب کانون هواداران خود باشگاه فریز شده؛ پنج میلیارد در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر مانده که در آن هم بحث است و می‌گویند طبق قوانین نمی‌شود. این هم از ۱۰ میلیارد!

*رئیس منطقه ویژه پارس عوض شده او می‌خواهد تازه بررسی کند و ببیند اینجا چه خبر بوده و چه کسی چکار کرده. این کار ممکن است از نظر اداری درست باشد، اما از نظر ورزشی تا بخواهید این کار را انجام بدهید تیم سه دسته سقوط کرده است. چون این کار‌ها موردی نیست که بتوانید با چند هفته حساب و کتاب آن را انجام بدهید. در ورزش شما در همین الان زندگی می‌کنید با این شرایطی که ما داریم معنی این کار این است که می‌خواهند این تیم بیفتد.

*نمی‌دانم این کارگروه را چه کسی تشکیل داده و به من هم ارتباطی ندارد، چون در حوزه اختیارات من نیست. من یک مربی فوتبال هستم چیزی که من می‌فهمم این است که بازیکن من نان شب ندارد. پرسنلی اینجا داریم که یک سال است حقوق نگرفته‌اند. کسی دیگری ۶ ماه است آمده کار می‌کند و یک ریال نگرفته است.

*من ۴۹ سال دارم ۴۰ سال در فوتبال بودم از ۹ سالگی در زمین چمن بودم. رشته مدیریت ورزشی تدریس می‌کنم، این مدیریتی که می‌کنند برای پالایشگاه، اداره و کارخانه است. برای ورزش نیست و منجر به این می‌شود که تیم سقوط کند. امیدوارم کسی که اینطور عمل می‌کند جسارت پاسخ‌دهی به مردم را هم داشته باشد.

*حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی؟ تصمیمی بوده که گرفته شده و هرکس این تصمیم را گرفته خودش می‌تواند جوابگو باشد، اما با توجه به شرایطی که من می‌بینم او گزینه خوبی نبود. حالا اینکه چه چیزی در زیرمجموعه این قضیه بوده و چه چیزی در قرارداد نوشته شده باید هرکسی که مسئولیت آن را دارد رسیدگی کند و بررسی شود. اگر قرار است سؤالی پرسیده شود کسی که این تصمیمات را گرفته باید جوابگو باشد.

*من هیچ کاری برای باتیستا نمی‌توانم انجام بدهم. چون بلیت قیمتی دارد که الان پرداخت هزینه آن در توان ما نیست. کسی هم نیست که این مسئله را با او مطرح کنم؛ بنابراین کاری که می‌کنم این است که فردا تمرینات تیمم را تعطیل کنم تا تعیین تکلیف شود ببینیم اصلاً کسی این تیم را می‌خواهد یا نه.

*فدراسیون هم مثل ما می‌داند که برگزاری این بازی‌ها می‌تواند خطرناک باشد. آنها هم زیر فشار مالی هستند، اسپانسر‌ها تا بازی‌ها برگزار نشوند پولی نمی‌دهند آنها هم هزار خرج دارند، ۲ قرارداد دارند باید پول‌های ویلموتس و کی‌روش را بدهند. اصلاً توقع داشتن از فدراسیون برای اینکه به ما کمک کند درست نیست، چون آنها مسئول تیم ما نیستند. تیم ما متعلق به پارس جنوبی است.

*اسکوچیچ مربی بسیار بهتری نسبت به ویلموتس است. او نشان داده حرفه‌ای است و به کارش علاقه دارد که این خیلی مهم است. فوتبال ما را می‌شناسد که از پوئن‌های اسکوچیچ است. هر کسی که مربی تیم ملی است تا موقعی که هست باید حمایت شود.

*می‌توانیم در میانه کار انتقاد فنی کنیم، اما او حتی یک مسابقه هم برگزار نکرده تا بدانیم آیا اشکال فنی دارد یا خیر؛ او به کارش متعهد است و مربی خوبی هم هست. من فکر می‌کنم انتخاب بدی هم نبود و برایش آروزی موفقیت می‌کنم و امیدوارم ما را سربلند کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج