جاباما
۱۰۰۵۹۷۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

امتحانات دانشگاه امیرکبیر، غیرحضوری شد

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو قطع شد و دانشجو نتوانست امتحان خود را تکمیل کند به تشخیص استاد، شیوه ارزیابی مجدد دانشجو عملی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: محمد حسین کریمیان، معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برگزاری غیرحضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امتحانات دانشجویان این دانشگاه از ۱۴ تیرماه آغاز و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: قرار است پروتکل هایی را برای برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری تدوین کنیم تا بر این اساس نظارت و اطمینان بیشتری در روند برگزاری حاصل شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: تلاش داشتیم امتحانات به صورت حضوری برگزار شود زیرا امتحانات حضوری از دقت بیشتری برخوردار است و به لحاظ آموزشی نیز عادلانه تر است اما به دلیل شیوع بیشتر بیماری کرونا تصمیم بر غیرحضوری بودن امتحانات گرفته شد.

امتحانات دانشگاه امیرکبیر، غیرحضوری شد

کریمیان خاطرنشان کرد: در امتحانات حضوری دانشجو می تواند به راحتی از استاد سوالات خود را بپرسد اما در امتحانات غیرحضوری این مزیت کمتر ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: فضا و شرایط برگزاری امتحانات حضوری به نفع دانشجویان است اما پس از بررسی های صورت گرفته و به دلیل شیوع مجدد بیماری کرونا و عدم بازگشایی خوابگاه ها قرار است امتحانات دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار شود.

آغاز برگزاری کلاس‌های عملی از ۱۵ شهریورماه

وی گفت: برنام داریم دروس عملی را از 15 شهریورماه آغاز کنیم و تا 10 مهرماه ادامه دهیم البته درحال بررسی وضعیت برای دانشجویان خوابگاهی هستیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه و کلاسهای عملی را ندارند می توانند درس خود را حذف کنند.

کریمیان اضافه کرد: دانشجویان می توانند بنا به درخواست خود برای شرکت در کلاس های عملی در دانشگاه و خوابگاه (اگر شرایط آن فراهم شد) حضور یابند. در صورت بازگشایی محدود خوابگاه ها دانشگاه نیز پروتکل های بهداشتی لازم برای خوابگاه ها را اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر درس عملی تشکیل نشود و دانشجویی که باید فارغ التحصیل شود، نتواند در این دروس را بگذراند برای این نوع دانشجویان تصمیم ویژه ای می گیریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: امتحانات دانشجویان ترکیبی از ارزیابی اساتید براساس ارزیابی مستمر دانشجویان در طول ترم، مشارکت در کلاس های مجازی و امتحان غیر حضوری خواهد بود.

کریمیان خاطرنشان کرد: اگر در زمان برگزاری امتحان اینترنت دانشجو به هر دلیلی قطع شد و دانشجو نتوانست امتحان خود را تکمیل کند به تشخیص استاد درس، شیوه ارزیابی مجدد دانشجو عملی خواهد بود.

تصمیم گیری برای روند آموزشی دانشگاه در ترم جدید

وی گفت: قرار است نحوه برگزاری ترم آینده در جلسه شورای معاونین آموزشی 13 دانشگاه همکار کشور مورد بررسی قرار گیرد و این دانشگاه ها به یک رویه مشخص دست یابند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: طرحی وجود دارد که ترم آینده به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شود که این طرح را در جلسه شورای معاونین 13 دانشگاه همکار کشور مطرح خواهیم کرد. البته همه این طرحها بسته به تصمیمات ستاد کرونا در کشور دارد.

کریمیان عنوان کرد: دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه آموزش مجازی طی ماه های اخیر خوب عمل کردند.به طور مثال در این دانشگاه حدود هزار و پانصد درس غیر عملی در مقاطع مختلف ارائه شد که اساتید برای اکثر آنها در همین ترم محتوای لازم را تهیه و در کلاس های غیرحضوری ارائه کردند.

وی اظهار داشت: باید روند فعالیت ها بر بستر مجازی در آینده نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که وقتی بخشی از کارها به شکل مجازی باشد باعث می شود راندمان افزایش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه داریم تمام کلاس های تدریس یاری را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کنیم چراکه براین اساس دیگر محدودیت زمانی برای برگزاری این کلاس ها نخواهیم داشت.

کریمیان با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر حدود 13 هزار دانشجو فعال دارد، خاطرنشان کرد: برنامه داریم سال تحصیلی جدید را از مهرماه آغاز کنیم.

جزئیات برگزاری ترم جدید

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص زمان آغاز ترم جدید و حضور نودانشجویان در این دانشگاه اظهار کرد: سازمان سنجش اعلام کرده که اسامی دانشجویان ورودی جدید را تا 20 مهرماه به دانشگاه ها اعلام می کند اگر اسامی به موقع اعلام شود ما با برگزاری کلاس های جبرانی تلاش می کنیم که ترم جدید از مهرماه آغاز شود.

کریمیان با بیان اینکه بیماری کرونا بر جلسات پایان نامه ها نیز تاثیر داشته، گفت: در حال حاضر جلسات دفاع با کمترین حضور فیزیکی داوران برگزار می شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین مصوبه هیات رئیسه حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه برای پیگیری امور آموزشی و پژوهشی خود بلامانع است. هماهنگی‌های لازم نیز باید با دانشکده ها صورت گیرد.

معان آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشجویان خارجی نیز در کلاس های آنلاین شرکت می کنند و از ابتدا نیز قرار بود امتحانات این دانشجویان به صورت مجازی برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج