جاباما
۱۰۰۵۹۷۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مانع جدید بر سر شاهزاده سعودی

بازرسان سازمان تجارت جهانی برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه یک شاهزاده سعودی که در صدد خرید سهام باشگاه نیوکاسل است، وارد عمل شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: پروژه ۳۰۰ میلیون پوندی انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیوم وابسته به محمدبن‌سلمان شاهزاده سعودی با مانعی جدید و بزرگ مواجه شده است، چرا که سازمان جهانی برای رسیدگی به اتهامات وارده علیه سعودی‌ها به خاطر سرقت تلویزیونی دست به کار شده است.

مدتی طولانی است که مایک اشلی مالک بدنام باشگاه نیوکاسل موافقت خود را با فروش این باشگاه به کنسرسیوم تحت مدیریت آماندا استیولی اعلام کرده، اما رسمی شدن این انتقال منوط به موافقت سازمان لیگ برتر انگلیس است. از آنجایی که سرقت‌های تلویزیونی شبکه سعودی beoutQ شامل بازی‌های لیگ برتر انگلیس هم می‌شود، کار انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل گره خورده است. در این میان هم بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد و شخصیت‌های ورزشی برجسته انگلیس مخالفت خود را با باز شدن پای سعودی‌ها به فوتبال انگلیس به دلیل متهم بودن‌شان به پخش غیرقانونی بازی‌های فوتبال اروپا و همچنین ماجرا قتل جمال خاشقچی (خبرنگار سعودی در سفارت عربستان در استانبول) اعلام کرده‌اند.

شدت مخالفت‌ها با انتقال مالکیت باشگاه منطقه تین‌ساید انگلیس به سعودی‌ها به جایی رسیده که بازرسان سازمان تجارت جهانی نیز تحقیقاتی را برای رسیدگی به اتهامات علیه مشتری جدید باشگاه انگلیس آغاز کرده است. در واقع پس از رد شدن ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات سازمان لیگ برتر انگلیس و سازمان لیگ فوتبال اسپانیا از سوی مراجع قضایی و وکلای عربستانی، حالا سازمان تجارت جهانی خودش شروع به بررسی پرونده کرده است و گویا مدارکی هم که تأیید کننده سرقت تلویزیونی سعودی‌هاست وجود دارد و ثابت می‌کند که پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال توسط شبکه beoutQ میلیون‌ها پوند به فیفا، یوفا و اتحادیه فوتبال انگلیس ضرر مالی زده است.

این تحقیقات انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به کنسرسیوم وابسته به محمد بن‌سلمان را به شدت در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. روبرتو آزاودو، رئیس سازمان تجارت جهانی در این خصوص گفت: توافق ما در مورد حقوق دارایی‌های معنوی کاملاً روشن است. زمانی که پای عملکرد اقتصاد جهانی در میان باشد، ما به این حقوق به چشم حقوقی بنیادین نگاه می‌کنیم. این مقررات به صورت تصادفی وضع نشده‌اند بلکه باید رعایت شوند. تمامی اعضا متوجه این موضوع هستند که باید به شرایط استثنایی رسیدگی شود. این نزاع حقوقی هم به صورت محرمانه در دست بررسی قرار دارد. یکی از نکات خوب درباره سازمان تجارت جهانی این است که می‌تواند به چنین موضوعات بسیار حساسی رسیدگی کند. در این مورد خاص هم تصمیم‌گیری خواهد شد. اینکه اعضای سازمان چگونه به این فرآیند واکنش نشان دهند کاملاً به خودشان بستگی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج