۱۰۰۶۱۸۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اژه‌ای: آملی لاریجانی از فساد طبری مطلع نبود

جت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در نشست خبری برنامه های قوه قضاییه گفت: رئیس سابق قوه قضاییه از فساد طبری مطلع نبود. شایعاتی در آن زمان مطرح بود اما اثبات نشده بود.

خبرگزاری فارس: جت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در نشست خبری برنامه های قوه قضاییه گفت: رئیس سابق قوه قضاییه از فساد طبری مطلع نبود. شایعاتی در آن زمان مطرح بود اما اثبات نشده بود.

معاون اول قوه قضاییه:

* ۱۲۵ نفر از قضات در این مدت صلب صلاحیت شدند و تعدادی هم به مراجع کیفری سپرده شدند تا به پرونده شأن رسیدگی شود و این حکایت از یک مبارزه جدی با فساد دارد.

* یکی از همین پرونده ها موضوع آقای طبری بود. یکی از سوالات در خصوص این پرونده این بود که آیا آقای طبری در مراجع قضایی و دادگاه ها و مراکز ستادی و اداری چقدر فساد او به دیگران سرایت کرده است.

* در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته است اما تا الان با همه دقتی که شده است معلوم شد تعداد اندکی از افراد با این فرد همکاری کرده اند. و مشخص شد در بین قضات همین دو قاضی که مشغول به کار بوده اند و دو قاضی بازنشسته با این فرد همراهی داشته اند.

* در حوزه کارمندان هم تعداد کمی بوده اند البته یک سری دلال و وکیل هم با این فرد در رابطه بودند که مجموعا تا امروز ۲۱ نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفته اند.

* یک سوال جدی این است که ایا ایشان فسادش آشکار بوده است؟ مقدار زیادی ایشان پیچیده عمل کرده است و بدون این تحقیقات مفصلی که در این یکسال انجام گرفته است بروز و ظهوری نداشته است. همیشه یک سری شایعات وجود داشته است اما هیچ گاه آنقدر جدی نبوده است که بشود منجر به تشکیل پرونده شود.

* در همه تاریخ انقلاب افرادی بودند که نفوذی بودند مثل کشمیری و کلاهی ها اما کی از نفوذ اینها مطلع شدیم؟ در همه زمان ها نسبت به این افراد تردیدهایی بود و شایعاتی مطرح می شد اما پس از گذشت زمانی این موضوعات برملا شد. در خصوص طبری هم شایعاتی بود اما بعد از یک کار جدی تحقیقاتی موضوعات برملا شد.

* حتی من از آقای رییس قوه قضاییه هم پرسیدم ایشان گفتند من تا زمانی که فساد این فرد برملا شود واقعا خودم به این موضوع نرسیدم که طبری فسادی داشته است. البته زمانی برخی آمده بودند که موضوعاتی را در قالب شایعه مطرح کردند اما چیزی در آن زمان برای رییس قوه قضاییه .قت ثابت نشده بود.

* در سال ۹۷ وقتی سازمان اطلاعات سپاه به میدان آمد و با همکاری وزارت اطلاعات بررسی های همه جانبه صورت گرفت مشخص شد یک ردپایی از آقای طبری وجود دارد. برای مثال در پرونده دانیال زاده ردپایی از طبری پیدا شد.

* در پرونده حسین فریدون هم سرنخ هایی از طبری دیده شد و با اتکا به آن سرنخ ها و شایعات قبلی موضوع بررسی شد و اولین اقدام این بود که ایشان از سمتش برکنار شد.

وی ادامه داد: بعد از آن این فرد مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. البته در خصوص متهمان دو جور متهم وجود دارد. یک سری هستند که می آیند و بعد از دستگیری اعتراف می کنند و زود به پرونده شأن رسیدگی می شود اما برخی هم صداقت ندارند و اعتراف نمی کنند و به همین دلیل رسیدگی به پرونده طولانی می شود.

نکته مهم این است که رییس قوه وقت، ایت الله رییسی و بنده و خیلی از مدیران از این فساد مطلع نشدیم. شایعاتی بود ولی هیچ گاه قطعیت پیدا نکرده بود و اینگونه نبود که مدیران ارشد وقت قوه قضاییه از این فساد مطلع باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج