۱۰۰۶۲۵
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

محل تولد حضرت محمد (ص) در مکه +عکس

خانه ‏ای را که رسول خدا(ص) در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبی‏» می‏ شناسند. این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد.محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل میلاد تا مسعی سنگ فرش است.

فردا: خانه ‏ای را که رسول خدا(ص) در آن متولد شده، با نام ‏«مولد النبی‏» می‏ شناسند. این مکان در نزدیکی مسجد الحرام و در انتهای باب صفا قرار دارد.محل تولد پیامبر (ص) در ابتدای شعب ابی طالب قرار داشته و همینک در فاصله محل میلاد تا مسعی سنگ فرش است.

در تاریخ آمده است که وقتی رسول خدا(ص) به مدینه هجرت کرد، این خانه در اختیار عقیل، فرزند ابو طالب بود و پس از آن در اختیار اولاد و نوادگان وی قرار داشت. بعدها خیزران، همسر هارون، آن را خریداری کرد.

محل تولد حضرت محمد (ص) در مکه +عکس

مسلمانان این خانه را گرامی می‏داشتند و به ویژه در شب تولد پیامبر(ص) مراسمی در آنجا برگزار می‏کردند. در پی روی کار آمدن دولت سعودی، همزمان با خراب کردن این قبیل اماکن، محل مولد النبی هم تخریب شد.

تنها با اصرار شیخ عباس قطان شهردار وقت مکه و درخواست وی از ملک عبد العزیز قرار شد تا در آنجا کتابخانه‏ ای بنا کنند که امروزه به نام‏ «مکتبة مکة المکرمه‏» شناخته می‏شود.در حال حاضر بر سر در این مکان تابلوئی با عنوان «مکتبة مکة المکرمه‏» نصب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      سلام من هم رفتم اما الان به کتابخانه تبدیل شده

    • ساجده

      اماچقدر بده كه به كتابخانه تبديل شده

    • ساجده

      اماچقدر بده كه به كتابخانه تبديل شده

    • فانوس

      سلام.قصد توهین به شخص یا مذهب یا ملت خاصی رو ندارم اما واقعا یه علامت تعجب بی نهایت بزرگ توی ذهنم ایجاد شد که سعودی ها خونه محل تولدحضرت محمد (ص)پیامبر دین اسلام رو _که دین خودشونم هست و ظاهرا خیلی هم تعصبش رو دارن_خراب کردن!یا این موضوع برای من مسلمان شیعه خیلی مهمه یا برای اونها خیلی بی اهمیت.ولی هر چی که هست جدا ی از منظر دین و مذهب انسان از کسی که توی زندگیش ارزش و جایگاه ویژه ای داره کوچکترین وسیله رو هم به عنوان یادگاری نگه میداره.سلام و درود خدا و فزشتگان و تمام عالمیان بر آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی(ص) و خاندان پاک و طاهرش.

    • سعید

      سلام دوستان اشتباه نکنید!!! از این بهتره که تخریب می شد ، چرا؟ چون رسول خدا(ص) شهر علم بود بی مناسبت هم نیست که یه باب العلم باز شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج