۱۰۰۶۲۹۴
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

انتقاد تند ظریف از دبیر کل سازمان ملل

وزیر خارجه ایران در پایان سفر به مسکو با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل گفت که دبیرکل گزارش کاملا غلط، بی جا و خارج از اختیارات خود را صادر کرده است.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که در مقصد دوم سفرش پس از ترکیه به مسکو سفر کرده در پایان این سفر در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی هایش پرداخت و با اشاره به تماس های روسای کمیسیون مشترک دو کشور و گفتگوی تلفنی حسن روحانی رئیس جمهور با پوتین در این مدت، عنوان کرد: ‌اما ملاقات حضوری نبود و نیاز بود مسائل دوجانبه را مرور و اجرای توافقات روسای جمهور را تسریع کنیم.

ظریف افزود: در موضوع سوریه گفت و گوی خوبی داشتیم و توافق کردیم که اجلاس مجازی سران برگزار شود که به زودی تاریخ آن را پیشنهاد خواهیم کرد و همین طور توافق کردیم ایران کماکان میزبان اجلاس حضوری سران بعد از بهبود شرایط باشد.

انتقاد تند ظریف از دبیر کل سازمان ملل

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: موضوعی که بیشتر به آن زمان اختصاص دادیم، تحولات مربوط به برجام و اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.

وی گفت: آمریکایی ها با همراهی رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از کشورها تحرکاتی را در طول دو سه سال گذشته در اعمال فشار بر آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نابود کردن برجام به کار بردند که متاسفانه در گزارش اخیر آژانس، به نتیجه رسیدن قسمتی از این فشارها را شاهد بودیم.

ظریف افزود: نیاز به همفکری و همکاری برای اینکه مانع شویم این سیاست به نتیجه مطلوب طراحان آن یعنی نابود کردن برجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما، روسیه و چین و تعدادی از کشورها اهداف مشابهی در این زمینه داریم.

به گزارش فارس، ظریف همچنین به اقدام آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد و افزود: یکی از طنزهای تلخ تاریخ است کشوری که از برجام خارج شده و رسما مانع از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شده، الان می خواهد از محمل این قطعنامه استفاده کند.

وی گفت: در این زمینه موضع ایران، روسیه و بقیه کشورها مشابه است، متاسفانه دبیرکل ملل متحد گزارش کاملا غلط، بی جا و خارج از اختیارات خود را صادر کرده که کاملا مشهود است تحولاتی که در آژانس و دبیرخانه سازمان ملل اتفاق افتاده، به دلیل اینکه کرونا باعث شده حضور کشورها در این سازمانها کمتر شده و آمریکا توانسته با استفاده از فشارهای نامربوط خودش، این سازمانها را منحرف و در جهت اهداف خودش حرکت کند. در این زمینه ایران و روسیه موضع مشترک برای ضرورت مقابله با این حرکت ها دارند و در این زمینه صحبت های خوبی کردیم.

ظریف گفت: درباره افغانستان اقداماتی که ایران اخیرا برای آشتی داخلی و حالا نوبت به آشتی ملی می رسد با همه گروه ها شمول طالبان، در این زمینه همفکری کردیم.

وی بیان کرد: در موضوع یمن و لیبی و شرایط منطقه همفکری کردیم. مجموعا مذاکرات بسیار فشرده و ناهار کاری بود و بعد از مذاکرات ما، همکاران ما در دو مذاکره همزمان در ارتباط با مذاکرات مرتبط با هسته ای و موضوعات سوریه گفتگوهای مفصلی انجام دادند و بحمدالله در یک فرصت کوتاه توانستیم حوزه زیادی را بپوشانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا میتونید درک کنید که چققدر خوش خیالی اقای ظریف..
      امریکا که هیچ، اروپا هم به کنار، سازمان بین الملل هم بهتون رو دست زد. متاسفم برای کشورم

    • بدون نام

      نیازی به اجرای برجام نیست. سازمان ملل اگر برای خودش و حق ایران ارزشی قائل بود از موقع خروج آمریکا از برجام تا به الان ، اعلام نگرانی ساده میکرد.

    • بدون نام

      میگم اینقدر تند بود مغزم سوخت !
      مستقیم دو کلوم میگفتی تاریخ از این عمل بنام احمق ترین کار دنیا یاد میکنه خودتو خلاص میکردی

    • بدون نام

      دائما میگن این غلط کرد اون غلط کرد. فرضا غلط کرد شما چیکار میتونید بکنید. وقتی قدرت و نفوذ ندارید نتیجه چیزی جز این نمیشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        التماس نکن بقول احمدی نژاد اینها کاغذ پاره ای بیش نیست شما حریف یک دنیا نمیشوید دوستان شما امثال کره شمالی سوریه و حزب الله و ونزوئلا خودشان ول معطلند چین و روسیه هم فقط مارا میچاپند در کل جهان یک کشور دوست بدردخور نداریم از قدیم گفته اند دم کدخدا را ببین ده را غارت کن دست از سیاست دنیا ستیزی بردارید کمی بفکر منفع ملت و کشورباشید

    • بدون نام

      خودت خواستی

    • شهروند

      ارباب پوتین چه امری فرمودن

    • بدون نام

      ظریف

    • بدون نام

      برجام را ولش کن در مورد سوریه چه کردی کشتی باید بفرستیم یا پول نقد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج