۱۰۰۶۳۳۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

وزیر کشور: امکان گفت‌وگو با آمریکا فراهم نیست

وزیر کشور گفت : در شرایط فعلی به دلیل بدعهدی رییس جمهوری آمریکا در عمل به تعهدات بین‌المللی و برجام امکان گفت‌وگو با آن کشور وجود ندارد.

ایرنا: وزیر کشور گفت : در شرایط فعلی به دلیل بدعهدی رییس جمهوری آمریکا در عمل به تعهدات بین‌المللی و برجام امکان گفت‌وگو با آن کشور وجود ندارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه سه شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای استان مازندران در ساری افزود : امروز برای تمام کشورهای دنیا مشخص شده است که رییس جمهوری فعلی آمریکا قابل اطمینان نیست و نه تنها از برجام که از بیشتر تعهدات بین المللی خارج شده است.

وی اظهار داشت : رییس جمهوری آمریکا نشان داد که به هیچ یک از تعهدات سازمان های بین المللی نیز متعهد نیست و نه تنها با جمهوری اسلامی ایران ، بلکه با برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله چین و روسیه نیز مشکل پیدا کرده است و مشکلات را حتی به داخل کشورش نیز کشاند.

وزیر کشور: امکان گفت‌وگو با آمریکا فراهم نیست

وزیر کشور اضافه کرد : در چنین شرایطی با این رییس جمهوری که آمریکا است ، امکان گفت و گو وجود ندارد و برای تمام دنیا هم ثابت شده است که ترامپ فرد مطمئن برای گفت و گو و تعهدات بین المللی نیست و در واقع خوی استکباری آمریکا برای تمام دنیا به اثبات رسیده است.

رحمانی فضلی گفت : اگرچه ما با خوی استکباری آمریکا مشکل داریم ، ولی دشمنی ما با آن کشور ذاتی نیست و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دولت آمریکا مشکل داریم و با مردم آن کشور هیچ دشمنی نداریم.

وی افزود : تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناند ، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اجماع همگانی نسبت به برجام در داخل کشور ، گفت : به هر حال با برجام راهگشایی خوبی از لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور ایجاد شد و شاهد رشد سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور بودیم.

وی ادامه داد : با خروج آمریکا از برجام با بدعهدی رییس جمهوری فعلی آن کشور ، اگرچه در ابتدا مشکلات اقتصادی برای ما و بویژه برای مردم ایجاد شد ، ولی بعد از زمان اندکی ما توانستیم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم و سایر نیروهای داخل نظام بر این مشکل فائق آییم و خط بطلان بر تمامی پیش بینی های بدبینانه در مورد آینده کشورمان بکشیم.

رحمانی فضلی گفت : تجربه به ما ثابت کرده است که برای افزایش قدرت چانی زنی در دنیا باید در حوزه اقتصادی نیز همانند حوزه نظامی به توانمندی به توان بازدارندگی برسیم و در این صورت می توانیم اهداف خود را در دنیا دنبال کنیم.

رضایت مندی مردم اولویت دولت

وزیر کشور امنیت و معیشت را دو اولویت دولت تدبیر و امید معرفی کرد و اظهار داشت : با شیوع ویروس کرونا ، رکود اقتصادی در جهان از جمله کشورمان به وجود آمد، ولی با تدابیری که در داخل کشور از سوی دولت و حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی اندیشیده شد ، ما توانستیم به موفقیت خوبی در این بخش دست یابیم و در آینده نیز باید از تجربه کرونایی و همدلی ایجاد شده برای توسعه کشور بهره بگیریم.

وی افزود : ما باید تمام امکانات خود را برای توسعه کشور پای کار بیاوریم تا بتوانیم خسارت هایی را که بر کشور وارد شده ، جبران کنیم و در این ارتباط نقش استان ها بیشتر است و باید استان ها نقش محوری خود را در این ارتباط ایفاء کنند.

رحمانی فضلی گفت : به هر حال براثر تحریم و کرونا مشکلات اقتصادی در سطح کشور ایجاد شده است به گونه ای که حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار کارگر بیکار شدند و با برنامه ریزی تدریجی برای مقابله با کرونا بخشی از این اشتغال در حال برگشت است ، ولی باید برنامه های خود را برای امنیت و معیشت مردم به کار بگیریم و با این برنامه ها رضایت مندی مردم را افزایش دهیم.

وی افزود : امنیت جمهوری اسلامی با اتکاء به نیروی مردم و مشارکت مردمی است و باید با رفع مشکلات معیشتی آنها و ایجاد رضایت مندی این امنیت ارتقاء دهیم و اگر ما رضایت مندی مردم را داشته باشیم ، قطعا آنها از امنیت کشور نیز حمایت خواهند کرد.

وزیر کشور عمده نارضایتی مردم را اقتصادی و معیشتی دانست و اظهار داشت : بیکاری و گرانی مردم ما را رنج می دهد و ما امکانات لازم را در سطح استان ها برای کاهش این دغدغه ها در اختیار داریم و باید آنها را برای رضایتمندی مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن دولت تدبیر و امید در آستانه سال پایانی عمرش ، افزود : بر اساس برنامه ریزی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خرداد ماه سال آینده برگزار می شود و با احتساب همین زمان نیز ما حدود ۱۴ تا ۱۵ ماه دیگر به عنوان مدیران دولت تدبیر و امید باید تلاش کنیم تا گره ای از کار کشور و مردم باز کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به مشکل پسماند در استان های شمالی کشور از جمله مازندران ، اولویت وزارتخانه متبوعش را در این ارتباط رفع این مشکل برشمرد و اظهارداشت : در ۲ تا سه سال اخیر در زمینه پسماند در استان مازندران کارهای خوبی انجام شده است و ما نیز با وجود محدودیت مالی اعتبار خوبی به استان اختصاص دادیم و امیدواریم با تخصیص اعتبار وبرنامه استانی این مشکل برطرف شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا کشور همچنین در این نشست بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و صاحبان مشاغل تاکید کرد و گفت : در ارتباط با ویروس کرونا کشور به مرحله با ثباتی رسیده است و افزایش آمار بیماران در برخی استان ها نیز به دلیل تاخیر شیوع این ویروس در آنجا بوده است.

رحمانی فضلی اظهار داشت : به هر حال همچنان خطر همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور باقی است و باید تمام تدابیر مناسب برای کاهش ابتلا به این ویروس به کار گرفته شود و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز به درستی اجرا شود.

وی اضافه کرد : باید نظارت مناسب بر اجرای پروتکل های بهداشتی در جامعه به خصوص از سوی مشاغل صورت گیرد و چنانچه تخلفی از سوی برخی مشاغل صورت بگیرد ، باید سفت و سخت برخورد شود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به پایین بودن میزان آتش سوزی جنگل ها در استان مازندران ، از مدیریت مناسب در این حوزه و برنامه های پیشگیرانه قدردانی کرد و خواهان تقدیر سازمان مراتع و جنگل ها از این رویکرد مناسب شد.

رحمانی فضلی در مورد پایین بودن میزان سپرده گذاری در استان مازندران نسبت به استان های همسطح و ارتباط آن با برون رفت سپرده های شرکت های بزرگ فعال در این استان به پایتخت ، گفت : این مشکل در برخی از استان های دیگر کشور نیز وجود دارد و باید به گونه ای برای آن چاره اندیشی شود چرا که بار اصلی مشکلات این شرکت ها بر دوش استان های محل استقرار است و باید سپرده هایشان نیز در این استان ها مستقر شود.

وزیر کشور در پایان این نشست از مدیریت استاندار مازندران در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز قدردانی کرد و گفت : مدیریت خوب در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث شد که تمام انتخابات در تمام حوزه های انتخابیه کشور از سوی شورای نگهبان تایید شود و این افتخار بزرگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مذاکره با امریکا وداع شما با مقام و قدرت

      پاسخ ها

      • سعید

        خدا لعنت تان کنه خدا عذاب تان را زیاد
        کنه که مردم بی چاره را بی چاره تر کردید

    • خوزستانی

      آخه مگه نظر تو مهمه؟؟؟؟ تو به وضعیت آشفته خوزستان و مدیریت ناکارآمدی که دراستان منصوب کردی برس

    • بدون نام

      شکاف درآمریکا،صحبت آقاامام زمان ع بود!مافقط سربازیم!آنهم ته صف!یاامام زمان!

    • شایان

      رضایتمندی مردم الویت دولت ...کی انشالله سال اخردولت
      همش حرف های کلیشه

    • یعقوب خلیلی

      اما امکان ارسال بنزین به ونزوئلا کاملا ممکنه پولش هم مهم نیست

    • تتت

      دم از موفقیت و... میزنید
      برادرم مستاجر هست ی ماه دیگه باید تخلیه کنه هرجا میگرده باید ۴۰ ۵۰ تومن باید بزاره رو پولش تا ی خونه کوچیک گیرش بیاد تاره پولم نداره....
      کشور اصلا امنیت اقتصادی نداره
      مذاکره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج