جاباما
۱۰۰۶۵۹۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پاسخ مقام اسرائیلی به خوش‌خدمتی سفیر امارات

مشاور سابق نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سفیر امارات در آمریکا که خواستار برقراری روابط با تل‌آویو شده بود، نسبت به عادی‌سازی روابط با اعراب حاشیه خلیج فارس هشدار داد.

خبرگزاری فارس: «کارولین کلگ» مشاور سابق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقاله «یوسف العتیبه» سفیر امارات عربی متحده در واشنگتن واکنش شدیدی نشان داد.

کلگ با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در پاسخ به العتیبه گفت: «شما سودی برای ما ندارید. شما با ما همکاری می‌کنید؛ زیرا ما در معادله، قدرتمندترین طرف هستیم و منافع مشترکی با هم داریم».

العتیبه اخیرا، یادداشتی به زبان عبری در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته و در آن ضمن درخواست برای توقف طرح اشغال کرانه باختری، نوشت که اجرای این طرح عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را متوقف می‌کند.

پاسخ مقام اسرائیلی به خوش‌خدمتی سفیر امارات

پایگاه خبری «شهاب» به نقل از این مسئول سابق صهیونیستی گزارش داد، امارات جنبش حماس و گروه اخوان المسلمین را به عنوان «دو گروه تروریستی» اعلام، در سال 2014 از اسرائیل در جنگ با حماس حمایت و در مواجهه با ایران، با رژیم صهیونیستی همکاری کرد؛ «زیرا این مسئله، منفعت مشترکی برای ابوظبی و تل‌آویو است و در چارچوب کمک به ما نیست».

وی که در حال حاضر، پژوهشگر مرکز سیاستهای امنیتی در واشنگتن است، خاطر نشان کرد: «اقتصاد اسرائیل نیز از اقتصاد امارات که متکی به نفتی است و با گذشت زمان، ارزش خود را از دست می‌دهد، قدرتمندتر است».

این مسئول سابق صهیونیستی همچنین در مفید بودن عادی‌سازی روابط با جهان عرب هشدار داد و گفت که در صورت برقراری روابط رسمی اعراب با این ررژیم، دیگر نظامهای عربی نخواهند توانست همکاری مخفیانه‌ای با صهیونیستها داشته باشند.

کلگ با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی و فرهنگی صهیونیستها ایجاب می‌کند که برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش نکنند، ادامه داد: «آیا ما نیازمند گردشگرانی از خلیج [فارس] هستیم؟ آیا ما نیازمند همکاری با رژیمهایی هستیم که با زن صرفا به عنوان دارایی برای همسر خود برخورد می‌کنند؟»

وی در پایان از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست که در موضع خود درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تجدید نظر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجایین اونایی که خوش خدمتی اسرائیل رو میکنین و اونو کشور میدونین؟ این اشغالگره ، اول خوش خدمتها رو گردن میزنه. به گردنتون روغن بمالین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج