۱۰۰۶۶۳۰
۱۱۴ نظر
۵۳۳۴
۱۱۴ نظر
۵۳۳۴
پ

فاطمه، ریحانه، رومینا، زن‌کُشی، مد روز ایران!

در حالی که جامعه ایران هنوز در شوک خبر به قتل رسیدن افرادی همچون رومینا اشراقی ۱۴ ساله به دست پدرش در تالش و فاطمه برحی ۱۹ ساله به دست شوهرش در آبادان آن هم به دلایلی ناموسی است، خبر دیگری از این دست منتشر شد. این بار قتل ناموسی در کرمان روی داده بود و قربانی، دختر جوان ۲۵ ساله‌ای است به نام ریحانه عامری.

برترین‌ها: در حالی که جامعه ایران هنوز در شوک خبر به قتل رسیدن افرادی همچون رومینا اشراقی ۱۴ ساله به دست پدرش در تالش و فاطمه برحی ۱۹ ساله به دست شوهرش در آبادان آن هم به دلایلی ناموسی است، خبر دیگری از این دست منتشر شد. این بار قتل ناموسی در کرمان روی داده بود و قربانی، دختر جوان ۲۵ ساله‌ای به نام ریحانه عامری بود که به دلیل فعالیت در شبکه‌های مجازی و دیرآمدن به خانه، قربانی خشم پدر شده و به دست او کشته شده است.

فاطمه، ریحانه، رومینا، زن‌کُشی، مد روز ایران!

حرف از قتل‌های ناموسی است؛ موضوعی که این روزها با بازخوانی حاشیه های توقیف فیلم «خانه پدری» بر سر زبان‌ها افتاده؛ هرچند گفته شد این فیلم به دلیل صحنه‌های خشونت‌آمیزش از پرده‌ها پایین کشیده شده اما گفته می‌شود پرداختن به موضوع قتل‌ ناموسی در این فیلم، دلیل اصلی برای توقیف این فیلم بوده است. قتل‌هایی که عموما توسط برادر، پدر، عمو، عموزاده‌ها و یا دیگر نزدیکان به بهانه حفاظت از «ناموس» و شرافت خانواده صورت می‌گیرد و واقعیتی انکارناشدنی است. سالهاست که قتل‌های ناموسی در شهرهای مختلف اتفاق می‌افتد و تنها سوء‌ظنی کافی است تا مردان خاندان دست به کار شوند و زنی را به خاطر شک و به زعم خودشان زیرپا گذاشتن هنجارهای خانوادگی به قتل برسانند.

فاطمه، ریحانه، رومینا، زن‌کُشی، مد روز ایران!

ابتدا رومینا اشرفی ۱۴ ساله روز جمعه اول خردادماه در روستای «سفیدسنگان» از بخش حویق شهرستان تالش در استان گیلان با داس و به دست پدرش کشته شد. قتل رومینا هنگامی رخ داد که او پس از پنج روز فرار با خواستگارش بهمن خاوری، از سوی پلیس آگاهی آستارا بازداشت و با دستور قاضی دادگاه به پدرش تحویل داده شد. رضا اشرفی پدر رومینا، پس از بازگشت به خانه، هنگامی که رومینا در خواب بود با ضربات داس گلوی دختر چهارده ساله خود را برید و او را به قتل رساند.

«ایسنا» در ۲۰ خرداد ۹۹ به نقل از پدر رومینا اشرفی که لب به اعتراف گشوده بود نوشت: من نمی‌خواستم رومینا را تحت فشار بگذارم و می‌خواستم او آزاد باشد؛ من با حجابش مشکلی نداشتم اصراری نداشتم لباس خاصی بپوشد. هر لباسی می‌گفت دوست دارم همان را برایش می‌خریدم من رومینا را دوست داشتم، ولی عصبی شدم و الان زمان قابل بازگشت نیست.

فاطمه، ریحانه، رومینا، زن‌کُشی، مد روز ایران!

پس از آن در شامگاه یک‌شنبه ۲۵ خرداد در آبادان، فاطمه برحی ۱۹ ساله با ضربات چاقوی حبیب برحی، همسر و پسر عمویش کشته شد.

حبیب برحی ۲۳ ساله پس از قتل فاطمه، با در دست داشتن چاقوی خونینی که با آن فاطمه را به قتل رسانده بود به کلانتری۱۱ آبادان مراجعه و اقرار کرد که دخترعمویش را که یک سال قبل به عقد هم درآمده بودند کشته است. قاتل در این مورد همسرش را خیانت متهم کرد و ماموران وقتی با راهنمایی او به حوالی خیابان بهار ۵۶ در حاشیه بهمن شیر رساندند پیکر بی‌جان فاطمه را مشاهده کردند که گلویش بریده و به دست حبیب کشته شده بود.

«رکنا» در 27 خرداد 99 در تشریح جزئیات قتل فاطمه نوشت: همسر و پسر عموی فاطمه برحی در اعترافاتش گفته است: فاطمه یک سال قبل به عقد من در آمد و 2 روز پس از آن فرار کرد و به مشهد رفت و بعد از اینکه او را پیدا کردم و به آبادان بازگرداندم به خاطر تحریک هایی که خانواده ام کرده بودند سر او را بریدم.

پدر فاطمه برحی پس از بازگردان دخترش به آبادان با توجه به اینکه احتمال می داد دخترش به طرز فجیعی کشته می شود تصمیم گرفت با دادن سم به زندگی اش پایان دهد اما مادر فرحی مانع کار پدرش شد تا اینکه پسرعموی فاطمه فرحی در اقدامی هولناک سر دختر جوان را برید.

فاطمه، ریحانه، رومینا، زن‌کُشی، مد روز ایران!

سومین قتل ناموسی که در کمتر از چهار هفته رخ داد، قتل ریحانه عامری ۲۵ ساله به دست پدرش در کرمان بود.

پلیس کرمان با تایید خبر کشته‌ شدن ریحانه عامری به دست پدرش، اعلام کرد که او با ضربه میله آهنی پدرش به قتل رسیده است. اطلاعیه نیروی انتظامی کرمان در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره کشته شدن ریحانه عامری با ضربات «تبر»، عنوان کرده است که این دختر جوان با «ضربات تبر» به قتل نرسیده و پدرش به دلیل اختلافات خانوادگی با «ضربه میله آهنی» به سر دخترش، او را به قتل رسانده است. گزارش‌‌های غیررسمی حاکی از این است که پدر ریحانه عامری بر سر دیر آمدن دخترش به خانه با او بحث و درگیری داشته و پیشتر نیز تهدید کرده بود که او را خواهد کشت.

«ایرنا» در ۲۸ خرداد ۹۹ به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در این رابطه نوشت: اختلاف خانوادگی پدر و دختر و عصبانیت پدر موجب قتل دختر جوان شد.در این حادثه، میله آهنی که توسط پدر و در عصبانیت پرتاب می شود با سر دختر برخورد کرده و موجب مرگ وی می شود تاکید کرد: پدر پشیمان از نتیجه عصبانیتش در بازداشت پلیس است.

رفتار توام با خشونت پدر با او پیش از این نیز دیده شده بود. از جمله ۳ سال پیش از این، پدر بار دیگر ریحانه را تا سر حد مرگ کتک زده و حتی دست و پای او را شکسته بود؛ به‌گونه‌ای که به نوشته سایت فرارو، چنانچه خواهرش او را از دست پدر نجات نمی‌داد و به بیمارستان نمی‌رساند، احتمالا مرگ ریحانه در همان سال رقم می‌خورد.

وجه مشترک قتل فاطمه برحی، رومینا اشرفی و ریحانه عامری این است که هر سه مورد در دسته قتل های ناموسی قرار می‌گیرد.

در جدیدترین حادثه رخ داده در این رابطه «رکنا» خبر داد: زن متاهلی، که توسط پلیس آبادان در وضعیتی بسیار نامناسب با یک پسر جوان دستگیر شده بود توسط برادرش به طرز فجیعی به قتل رسید.

در پی تماس تلفنی با مرکز پلیس ۱۱۰ آبادان ۲۶ خرداد ماه مبنی بر سلاخی شدن یک زن جوان در خیابان بهار ۹ آبادان توسط فردی ناشناس بلافاصله مأمورین کلانتری ۱۳ قدس به محل وقوع جرم حاضر شده و مشاهده کردند که زن جوانی بصورت بی رحمانه مورد سلاخی قرار گرفته و به قتل رسیده است و فرد مهاجم نیز از محل وقوع فرار کرده است.

در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این زن توسط برادر خودش سلاخی شده است که مأمورین در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و متهم نیز به قتل خواهرش اعتراف کرد و اظهار داشت که خواهرش را به دلیل روابط نامشروع و خیانت به شوهرش کشته و ده‌ها بار کارد سلاخی را به سینه و گردن خواهرش فروبرده تا از مرگ خواهرش مطمئن شود!

این قتل‌ها با عنوان قتل‌های ناموسی تعریف می‌شوند، وقتی که پدر یا یکی از مردان اعضای خانواده به بهانه غیرت و ناموس دست به قتل زنی می‌زنند. این تعریف به ظاهر ساده اما پیچیدگی‌های زیادی دارد، پیچیدگی‌هایی که به عرف، رسوم غلط و تفکر مردسالارانه و همچنین ضعف قوانین برمی‌گردد.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری هم این اخبار را در شبکه‌های اجتماعی شنیده است، او به همین پیچیدگی‌ها اشاره و به خبرآنلاین می‌گوید: «بهترین کاری که در حال حاضر برای پیشگیری از این نوع قتل‌ها می‌توانیم انجام دهیم، تسریع در اجرایی شدن لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت است.» البته پاسخ او در مقابل این سوال که با شنیدن این اخبار اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، چیست، این است:« هربار از شنیدن این اخبار غصه می‌خورم، حس غم و درد اولین چیزی است که به سراغم می‌آید.»

آمار از قتل‌های ناموسی چه می‌گوید؟

آمار نداریم یا دست‌کم آمار رسمی اعلام شده از قتل‌های ناموسی نداریم. روزنامه شرق سال گذشته در گزارشی با استناد به مقالات دانشگاهی و پایان‌نامه‌هایی که به بررسی موضوع قتل‌های ناموسی پرداخته‌اند،از آمار بین ۳۷۵ تا ۴۵۰ مورد قتل ناموسی سالانه در کشور خبر داد. با این توضیح که قتل‌های ناموسی در استان‌هایی با بافت فرهنگی قبیله و عشیره‌ای بالاتر از دیگر نقاط کشور است؛ خوزستان، کردستان، ایلام و سیستان‌ و ‌بلوچستان در رده‌های بالای رتبه‌بندی قتل‌های ناموسی قرار دارند.

الهه محمدی، کارشناس ارشد مطالعات زنان، روزنامه‌نگار می‌گوید:

* سه مورد قتل ناموسی طی یک ماه نشان می‌دهد چه آمار رسمی داشته باشیم، چه نداشته باشیم،‌ بحث خشونت‌های خانگی و قتل‌هایی چنین دست حساس و قابل توجه است. بخشی از بار کاهش چنین حوداثی قطعا بر دوش قانون و قانون‌گذار است و باید امیدمان به نهایی شدن هر چه زودتر لایحه حمایت از امنیت زنان باشد، چیزی که در مورد مشابه و پس از قتل رومینا منجر به ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی مجلس به دولت شد.

* بنابراین آنچه که در این میان راهگشاست فرهنگ‌سازی برای متعادل کردن این فرهنگ جنسیت زده و آموزش برای زندگی برابر است. زندگی ای که در آن هیچ زنی با یک سوءظن ساده راهی قبرستان نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حداقل فایده ای که قتل این بینوایان داشت این بود که با خواندن نظرات ملت ایران در حمایت از این قتلها بیش از پیش متوجه شدیم که داریم بین چه .... زندگی میکنیم و باید بیش از پیش حواسمان باشد که تحت تاثیر تبلیغات کذب رسانه های دروغ پرداز قرار نگیریم ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کافیه یه نگاه به کامنت های همین مطلب بندازیم تا به حقیقت حرف شما پی ببریم

      • بدون نام

        یعنی با این موارد اجتماعی اینستاگرام حتما فیلتر میشه یا کلا تعطیل میکنن میره خیالتون راحت

      • بدون نام

        تاثیر فرهنگ زشت داغون واپسگرای سنتی افراطی در جامعه اس

      • بدون نام

        دقیقا

      • مینا

        آفرین دقیقا من هم فقط تعجب میکنم از اینهمه حمایت حتی خیلی ها میگن ماهم همین کارو میکردیم. فقط سوالی که پیش میاد اینه چرا پدرها پسران معتاد عیاش و هرز خودشون رو باعث ابرو نمیدونن و نمیکشن

      • بدون نام

        با مینا دقیقا موافقم
        هر چقدر پیشرفت کنیم باز هم 90 درصد از مردا زن ها رو ب چشم یک وسیله میبینن ن یک ادم مستقل ک خودش بتونه واسه خودش تصمیم بگیره
        یکیشون پدر خودم...

    • بدون نام

      نمیگم نباید به این مسایل رسیده بشه.باید بشه.
      ولی همه میدونن این مسایل همیشه بوده.این دولت اصلاح طلب هفت ساله فکر این مسایل نبوده.ولی الان باید حواسا از وضع اقتصادی پرت بشه.
      کلا اصلاح طلب یعنی هوچی گر.قدرت رسانه دستشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد مومن تعصب و قتل ناموسی چه ربطی به اصلاح طلب واصولگرا داره اصلا بافت عشیره و ناموس پرستی از هزاران سال پیش بود

      • ناشناس

        دوست عزیز ناموس جایی معنا پیدا می کنه که به زور بخوان تجاوز یا بی حرمتی کنند ،لین طفلی ها که خودشون با میل خود مختار بودند،پس چرا باید کشته شوند ،ما خودمون از دائش بدتریم

      • بدون نام

        باز نزدیک انتخابات شد این دو قبی سازی ها برای جمع کردن رای شروع شد اولا اینکه روحانی اصلاح طلب نیست و هفتاد درصد کابینه اش اصولگرا هستند دوما هردو گروه از یک قماش هستن فقط اسمشون فرق داره م بو

      • بدون نام

        درود بر شرفت نمردیم و یه نظر درست و حسابی دیدیم

      • ایران

        دمت گرم ۱۰:۲۳به نکته ی مهمی اشاره کردی شما ،جایی که ناموستون بهتون نیاز داره چرا حمایت نمی کنید ،جایی که خودش خواسته رفته ،حالا یا درست یا اشتباه . واقعا چرا باید تاوان شو با جونش بده ،اصلا فرض جوون بوده و جاهل

    • حمید ح

      هر چی بلا و مشکل ناموسی هست زیر سر این موبایل و شبکه های اجتماعی هست،،،،ملت هم که الحمدلله اکثرأ علا برکه الله،،،،الا آخر،،،،مردها هم چقدر ببینن و تحمل کنن

      پاسخ ها

      • روشنا

        واقعا واستون متاسفم. پس مرداهایی که خیانت میکنن وخیلی باپروگی چند بارهم این کارومیکنن وکسی هم نمیتونه چیزی بهشون بگه چون مردن رو باید چیکار کرد؟ شما مردا فقط فکرمیکنین خیانت واسه زن بده واسه مرد مردونگی میاره

      • بدون نام

        مشکل قوانین ماست ، نه موبایل و شبکه های اجتماعی ، اگه قوانین اصلاح بشه حق زن و مرد مساوی بشه، افرادی که خیانت
        میکنن به همسرانشون (چه زن باشه یا مرد) و همین طور طور قوانین 1400 سال پیشی مثل مهریه ،فقه و اجرت المثل برداشته بشه اونموقع قتل های ناموسی هم کم میشه

      • آرسام

        داش آبرو هرچی مرده بردی

      • بدون نام

        خیانت خیانته زن و مرد نمیشناسه هرکی که خیانت کنه باید همین بلا سرش بیاد زن و مرد هم نداره

      • mahsa

        من الان کاملا آمادم که بخاطر این حرف خفت کنم.
        آقای سانسورچی چهل پیام این شکلی در جواب این تایپ کردم ولی هیچکدومو تایید نکردی

      • بی نام

        ب موبایل و این چیزها چ ربطی داره. طرز استفاده صحیح رو باید یاد بگیریم.

      • بدون نام

        کاربر 10:50

        اتفاقا به موبایل هیچ ربطی نداره به قانون مربوطه فهمیدی باید اصلاح بشه

      • ناشناس

        نه همچین چیزی نیست ،ریشه تو فرهنگ اشتباهی بوده که تا به حال مد بوده،از بست که نصبت به مسائل ناموسی هی مردم رو حساس و متعصب می کردیم، کم کم تو خونشون فرو رفته

      • بدون نام

        معمولا تو این جنایات همیشه پای خیانت و روابط پنهانی و بی حیایی و اختلاط محرم نا محرم در میونه!

      • بدون نام

        عزیزی که میگه مردا خیانت می‌کنند پس چی خب بفرمایید باعث و بانی خیانت ایا شما زن ها نیستید

      • بدون نام

        ۱۳:۴۴
        حالا دیگه مشکل فقط از زناس شما مردا همتون پسرانه پیامبرید ؟؟ شمایی ک میگی مشکل خیانت مرد از زنه برو کاسه کوزتو جمع کن همه چشم دارن و دارن میبینن مردا چ ک*ثافت کاریایی ک نمیکنن

      • 444

        آقا آقای محترم جهل نادانی نسل فرسوده رو گردن موبایل نندازید ...

      • سمانه

        13/34 اگر دلیل خیانت مردها زنها هستن پس دلیل خیانت زنها هم مردها هستن. چیزهای بی ربط رو بهم ربط ندین چون همون جور میشه بر علیه خودتون استفاده کرد و حرفتون رو نقض کرد حتی در مواقعی خودتونم حرفتونو نقض میکنید

    • بدون نام

      نمیشه دقیقا گفت ناموسی، به هرحال اختلاف و دعوا و عصبانیته دیگه، همه قتلهای دیگر هم همین دلایل رو داره.آدمهای عصبانی و بی خرد

    • بدون نام

      اگر علاوه بر قاتل، دیگر اعضای خانواده هم مورد محاکمه قرار می گرفتند، شاید این اتفاقات کمتر می شد. به هر حال همیشه اطرافیان هستند که قاتل رو تحریک می کنند!! و در عجبم از رفتار یک پدر!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا یه مسلمونی یه انسان واقعی هست بره تحقیق کنه ببینه ایا واقعا خیانتی درکار بوده یا نه؟فاطمه دختر ابادانی اصلا خیانت نکرد.با هیچ پسری نبود.اینو نزدیکانش فاش کردن.از دست پسر عموی روانیش و رفتارهای زشتش فرار کرد رفت یه موسسه عمومی پناهنده شد.نه با پسری.از خدا بترسید و قضاوت بیجا نکنید.پسر عموش و خانواده عموش گفتن چه با پسری بوده باشه چه نباشه چون رفته باید کشته بشه اونم به طرز فجیع

    • بدون نام

      روزی چند میلیون پدر ایرانی قربون صدقه دختراشون میرن و بوسشون میکنن و عاشقشونن؟ کلن به خاطر چندتا دونه این همه متن و وا اسفا سر میدین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ میلیون

      • بدون نام

        تو و امثال تو بخاط جرج فلیود جونت داشتی خودکشی میکردی.حالا هموطنات شدن چندتا دونه

      • بدون نام

        کلن به خاطر چند تا دونه!

      • بدون نام

        کاربر 9:22

        منظورت اینه که بخاطر همین چند نفر باید کلا مردهای ایرانی مجازات بشن

        زکی ، خواب ببینی

      • 444

        اونها آقا زاده و پرنسسای باباشونن که در بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق آمریکا باباشون با کارت به کارت کردن پول هنگفت که حق این ملت هست نیاز هاشون تامین میشه عزیز

    • بدون نام

      بعد از رسیدگی به مسائل این قتل ها باید مشکل جامعه رو حل کنن ، نمیگم باید کشته میشدن به این شکل ، این ها تو بستر مناسبی بزرگ نشدن ، زن ها دیگه ....، چرا یه زن شوهر دار با سه تا بچه باید با یک پسر جوون تو خونه همسرش رابطه داشته باشه ، چرا دخترای جوون اینقد بی بند و بار شدن ، مشکل تو فرهنگ ماست ، فرهنگی که تو این اینستاگرام مزخرف و ماهواره های لعنتی تبلیغ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نظر را تایید میکنم به جز شبکه های اجتماعی این جم تی وی هم باعث خراب شدن خانوادهای ایرانی میشه

      • بدون نام

        یه عمره داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم وحشیگری وبیخردی چه ربطی به شبکه اجتماعی داره همیشه این قتلها اتفاق میوفتاده ولی حالا به برکت شبکات اجتماعی به گوش همه میرسه خانه از پای بست ویران است

      • بدون نام

        یه‌ جوری داری تاکید میکنی زززن هااا که مثل اینکه یادت رفته بیشتر خیانت ها توسط مردها انجام میشه

      • بدون نام

        مشکل قوانین کشور ماست،نه ماهواره و اینستاگرام ، وقتی که قوانینی مثل مهریه ، نفقه و...برداشته بشن و مجازات سختی برا خیانت کردن به همسر(زن یا شوهر) فرقی نمیکنه هزاران رسانه خارجی هم نمیتونه کاری انجام بده

      • بدون نام

        فقط دخترهای جوان بی بند و بار شدن؟ اون پسر جوونی که با وجود اطلاع از متاهل بودن خانم، باهاش رابطه داشته بی بند وبار نبود؟ آقایونی که در جامعه خیانت میکنن بی بند و بار نیستن؟ زنان و دختران بی بند وبار نمیشن مگر اینکه مردان مطالبه گر باشند..

      • بدون نام

        کاربرایی ک نظر گزاشتین ، من نگفتم مطلقا اینستاگرام و ماهواره دلیل این مسائله ، نگفتم فقط زن ها بی بند و بارن ، یکسری دلایل دست به دست هم میده که چنین اتفاقی رخ بده ، که مرد متاهل خیانت کنه ، زنه متاهل قید بچه هاشو بزنه و خیانت کنه ، یکی از این دلایل لایف استایلیه ک تو اینستا و ماهواره تبلیغ میشه تا قبح این عمل تو جامعه از بین بره ، با این وجود هیچکس حق نداره ک به خودش اجازه بده زندگی کسی رو پایان بده ، تو تمام جوامع خیانت یک عمل بده ، حتی تو اون اروپاش هم انسان ها باید متعهد باشن بهم ، بی بند و باری اونجا هم یک کار بدیه ، فقط این مورد نیست ، چرا مردا قدرت کنترل خشم ندارن ؟ ، چرا عفت و حیای زن و مرد دیگه معنی نداره ؟ ، بازم میگن اینا عوامل مطلق نیست ، کلی دلیل هست ، بستر جامعه مناسب نیست

      • بدون نام

        ببین شما اصلا دخالت نکن اگه هر آدمی یه کاری میکنه که بد دلیل نمیشه تو همه ی همجنساشو متهم قرار بدی دخترای ایران از دخترای کل جهان پاک ترن تو هم برو این عقایدتو درست کن که خیلی ...

      • بدون نام

        همیشه این بوده که بعضی از آقایون خیانت میکردن

    • بدون نام

      فرهنگ مردسالار .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجاش مرد سالاره زنه با خیال راحت به همسرش خیانت میکنه و قانون باز هم از زنه حمایت میکنه یعنی مرد موظف به پرداخت میشه کجاش مرد سالاری هست ، این وسط مردها خودشون باید حق خودشون بدست بیارن

      • بدون نام

        کاملا مرد سالارانه است
        چرا یک پدر فکر میکنه که حق داره اینکارو بکنه
        چرا به زن و دختر به دید یک شی و کالا نگاه میشه
        چطوریه که مردها هر غلطی بکنن هیچ کس حق اعتراض نداره ولی یک زن و دختر باید به قتل برسن
        من اصلا از کار اشتباه این زنان و دختران حمایت نمیکنم، اصلا
        ولی واقعا چرا قتل؟؟؟؟

      • بدون نام

        نگو فرهنگ
        نگو مردسالار
        مردسالار به فرهنگهایی مثل فرهنگ ژاپنیها گفته میشه
        ایران اولا فرهنگ نداره بلکه فقط ادعای فرهنگ داره
        ثانیا مردسالار نیست بلکه نامردسالاره نمونه بارز و واضحش هم همین حمایت ملت .. از این قتلها

      • بدون نام

        کاربری که نظر دادی کجاش مرد سالاریه باید بهت بگم که قانون موظف که به حقوق زن جماعت احترام بزاره دلیل خیانت زن هم خود شمایی در ظمن همه بانوان اینطور نیستن و به تربیت خوانوادگی هم ربط داره

      • بدون نام

        کدوم حق

      • بدون نام

        کاربر 15:59

        اتفاقا قانون باااید موظف باشه که از حقوق هر دو حمایت کنه نه اینکه به بهانه رعایت کردن حق زن مرد ستیزی کنه و بلعکس

    • بدون نام

      بابادولت هم همینومیخوادکه مردم سرگرم باشن ندونن مملکت چه خبره دارن چکارمیکنن یخورده به خودتون بیاین یه گوشی گرفتین دستتون صبح تاشب باهاش ورمیرین اون وقت مملکتوباجاش دارن میخورن شماعین خیالتونم نیست دنبال ناموسم افتادین مخدرکه جای خود پس کی میخواهین بیداربشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        لایکککککک

    • بدون نام

      خوش به حال پسرا
      ما دخترا که پشیزی برای تانواده هامون ارزش نداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا ما پسرها هستیم که هیچ ارزشی برامون قاٹل نمیشن ، هرچه مسٹولیت سخته رو دوش ماست

      • مریم

        یه تارمو ما باعث ابروریزیه ولی برادر عیاش معتاد من که فقط پول میگیره تا گل بکشه و ماشین بابام زیر پاشه تا دختر سوار کنه اصلا مشکلی نداره هروقت هم بیاد نیاد فقط میگن زیاد سربهسرش نذارید بدتر میشه تازه میگن زن بگیریم براش جمع میشه

      • بدون نام

        مریم خانم خدا وکیلی یه دختر دیگه را بدبخت نکنید هر وقت خوب شد براش زن بگیرید. در ضمن بهت حق میدم منم مثل شما همچین شرایطی داشتم ولی خدا کمک کرد و همت کردم درس خوندم کار کردم و ازدواج کردم رفتم. هر چند برای ازدواجم هم تا مدتها همین برادرم مانع بزرگی بود

      • بدون نام

        ما دخترا با اولین خاستگار باید شوهر کنیم تا یه وقت باعث آبرو ریزی نشیم ورو دس خانواده هامون نمونیم
        تو گرما از دست شما پسرا باید چادر بکشیم سرمون
        ما دخترا عیبه از پدرمون پول بخوایم ولی پسرا همیشه پول توجیبیشون به راهه
        دخترا با یه اشتباه محکوم به مرگن
        ولی پسرا به بهانه جوونی و پسر بودن هزار تا کار می کنن ولی بازم عزیزن ط

    • بدون نام

      خوب تکلیف مردی که بهش خیانت شده چیه؟؟؟؟نه قانون پشتشه و نه جامعه.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

      • روشنا

        بره ببینه مشکل کارش کجاس که زنش خیانت کرده اینقدر مرد نبوده که زنش جای دیگه رفته.

      • روشنا

        واقعا درست میگین. مردا فقط حرمسرا میخوان به یکی قانع نیستن

      • روشنا

        واقعا درست میگین. مردا فقط حرمسرا میخوان به یکی قانع نیستن

      • امین

        روشنا پس لابد مردایی که به زناشون خیانت میکنن هم اونقدر زن نبودن که شوهراشون افتادن دنبال یکی دیگه. پس طبقذمنطق تو اون زنا حقشونه خیانت ببینن!!!!!

    • ..

      کار شما به نوعی تبلیغ و ترویج این کار هست . اینقدر رومینا رو‌ بزرگ کردین واسه همه عادی شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم
        این همه نظر خوندم فقط نظر خودت

    • ع،ر

      نتیجه‌چندین‌سالحق‌کشی‌زنان‌ازبهانه‌حجاب‌تا
      دوچرخه‌سواری‌و

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب کاری میکنن

    • بدون نام

      اگه یه زن شوهر دار با وجود سه تا بچه با یه پسر جوون رابطه برقرار میکنه مشکل از همسر این خانمه که نتونسته نیاز های اون زن رو از همه لحاظ تامین کنه و الا زنا با مردا فرق میکنن اگه شوهرشون همه جوره هواشو داشته باشه این کارو نمیکنه برعکس آقایون که اگه همه چی هم اوکی باشه بازم دنبال اینجور مسائل هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        دیس لایک

      • بدون نام

        چرت

    • ...

      ... ،غلط میکنین بچه میاارین ک بعد با دست خودتون بکشینشوننن،... ،میخواین بگین خیلیی غیرتی ایننن؟؟؟....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      چرا گناه ما دخترا دختر بودنهه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گناه زن ها سکوت و بی عرضگیه زن ها دنبال موقعیت مفتن و جنگندگی ندارن پس هر چی سرشون بیاد حقشونه تا موقعی که راحت طلب نباشن

      • به بی نام

        آره خب زنیکه از موقعیت شغلی خودش میگذرد بخاطر اینکه پیش بچش باشه و آینده خودش رو فدای اون میکنه بی عرضه است بی عرضه است که میاد آدمی مثل تورو بزرگ میکنه که بیای بهش توهین کنی

      • بدون نام

        دوره مظلوم نمایی شما دخترا گذشته.

      • سمانه

        دوره مظلوم نمایی شما مردا با سربازی و مهریه گذشته اه اه

    • باران

      آخیییییی ناز بشه خانم ابتکار . غصه هم میخوره . عزیزمممم نگرانشون شدم . نرن خوب تو جلسه ها با ابن حالشون.... یعنی شماها تا الان نمیدنستید چه خبره تو این مملکت که الان تازه دارید غصه میخورید . حرف زدن بلد نیستید ای کاش حرف نزدن رو لااقل یاد بگیرید . اگر کاری از دستتون برنمیاد بمونید تو خونه واسه چی میرید جا اشغال میکنید تو هیئت دولت . این همه ساله ما این خانوم رو چپ و راست تو تلویزیون میبینیم چی کار کردی واسمون جز غصه خوردن ؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره ایشون از دیوار سفارت بالا رفتن باید از سفره مملکت خودشون و هفت نسل بعدشون بهره مند باشن

    • _

      این اتفاقات بد جامعه به خاطراختلاف فرهنگی نسل قدیم وجدید پیش میاد. پدرومادران فرهنگ این نسل رادرک نمی‌کنند.

    • بدون نام

      یعنی فیلم تازه زن کشی رو یادآوری کرده و به جریان انداخته یعنی نتیجه عکس داده ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه قبلا هم بوده تازه بیشتر. الان ناموس کشی رو به راحتی قدیم نمیشه پنهون کرد واسه همین دست قاتلا داره یکی یکی رو میشه

    • بدون نام

      شما تو ایران چند تا جریان حقوقی و مدنی میشناسین که زن ها برای پیگیری مطالباتشون راه انداخته باشن و راهپیمایی کرده باشن؟؟ هیچی!! اکثر زن های ایرانی دنبال اینن که بقیه حق و حقوقشون رو دو دستی رو سینی تقدیم کنن. به قول یزرگان حق گرفتنی است و نه دادنی. زن های ایرانی فقط بدلن هر چی پیش بیاد نق نق کنن. راحت طلبا عاقبت خوبی ندارن.

      پاسخ ها

      • مریم

        تو تمام اعتراضات عکس زن ها همیشه هست ...

    • باران

      بِأَیِّ ذنبٍ قُتِلَت ؟!

    • بدون نام

      پسراشون هر غلطی دلشون بخواد می کنند اونوقت دخترا را به زور سوهر میدن و همیجوره سرکوب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بزور شوهر بدن ، باز هم اختیار دست دختره نهایتش داخل محضر عاقد نظر دخترو میپرسه و دختر میتونه بگه نه

    • بدون نام

      از بس این خبرها رو بولد می کنید که دیگه قبح این کارها ریخته و همه به راحتی همین کار رو می کنند همه جای دنیا از این اتفاق ها میافته نمونش در امریکا که مردی زن بار دار و دو تا بچش رو.کشت اما مثل ایران نیست که هر قتلی اتفاق بیافته مثل این موضوعات خاله زنکی تا چندین ماه حرف و حدیث در موردش باشه که دیگه یه امر عادی بشه

    • یاس

      داوری برازنده خداست ، توکه بنده شی حد خودتو بدون وگرنه چرخ بازیگر ازین بازیچه ها بسیار دارد

    • جعفر

      داریم ازآنطرف پشت بام میافتیم..طوری مینویسندکه انگارمردم دوست دارنداعضای خانواده شان رابکشند بجای این ژست روشنفکری فکری به حال فرهنگ مردم وحجاب ورفتار بعضی خانمهای واقعآ گرفتار بی شرمی وبیحیایی بکنید وگرنه جامعه سنتی ودینی به این رفتارواکنش دیگری نشان نمیدهدحداقل نه به این زودیها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخ گفتی حجاب زنا می تونن جم نگاه نکنن اون وقت مثل اونا لباس نمی پوشن

    • کاربر10:00

      کاربر 10:00 لطفا برا کار ب این زشتی (خیانت ) توجیه
      نیار
      اگر کسی شوهرش یا خانمش بهش توجه نکرد ک دلیل نمیشه بره خیانت کنه و خودشو با ای حرفا توجیه کنه
      میتونه پیش مشاور بره اصلا میتونه با همسرس صحبت کنه دلیلسو بپرسه اگر واقعا نتونستن باهم زندگی کنن طلاق بگیرن بهتر از خیانته

    • مردان غیور ایران

      به مادران خواهران زنان همسران و دخترانتون محبت محبت و محبت کنین.اگر نه گرگ صفتان بهشون محبت می کنند و شما جنایت می کنین

    • علی

      تو این قضایا دختر ها هم کم مقصر نیستن
      یه نگاهی به وضع پوشش دخترها تو خیابون بکنین خیلی چیزا رو میفهمین

      پاسخ ها

      • ایرانی باغیرت!!

        واقعا همینطوره که میگی
        خود من وقتی یه نگاهی به وضع پوشش دخترها تو خیابون میکنم به این نتیجه میرسم که باید ....

      • سارا

        اگه وقت شد یه نگاهی هم پوشش های تنگ و زننده و مدل موهای پسرا و پوشیدنشون بکنید

      • اهوراه

        ،یعنی اگه هر دختری لباسش بد بود باید کشتش نمیدونم باید چی بگم ،مگه دارید درباره یه موجود دیگه حرف میزنید یعنی اون اجازه نداره نوع پوشش رو خودش انتخاب کنه اونم حق داره برای زندگی خودش تصمیم بگیره و به هیچ کسی هم ربطی نداره واقع متاسفم با این افکار خرابتون

      • بدون نام

        کاربر ایرانی با غیرت

        اولا پوشش خانمها به تو و امثال تو هیچ ربطی نداره

        نمیگی که چرا فقط مردها باید مسٹولیت های سخت رو بپذیرن؟
        نمیگی که چرا مردها فقط باید به خدمت سربازی بزن؟
        نمیگی که چرا تامین هزینه ها و مخارج خونه اجبارا رو دوش ؟مردها باید باشه؟
        از همه مهمتر نمیگی که چرا مردها باید مهریه بدن نفقه بدن اجرت المثل بدن؟
        تو و امثال تو ما مردها رو بدنام کردید مسٹله حجاب اصلا به شما ربطی نداره

    • بدون نام

      پدر پشیمان بوده ؟
      پدر دخترش رو کههنوز زنده بوده به بیابون برده و رهاش کرده تا بمیره کدوم پشیمانی
      اگر پلیس نگرفته بودش حتما مدارک رو از بین میبرد و میگفت بیرون از خونه کشته شده
      اینها زمانی که گیر میفتن یادشون میفته پشیمون هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قدیما رسم بود که میگفتند: علی رغم میل باطنی!
        یادمه جوری شده بود که در یک مورد حتی طرف در اعترافاتش میگفت: مقتول را ابتدا علی رغم میل باطنیم مسموم کردم و بعد هم در حالی که بیهوش شده بود علی رغم میل باطنیم دهنش را گرفتم و گلوش را فشردم تا جان سپرد!!!
        الان مد شده که میگن: یک لحظه نفهمیدم چطور شد!
        مثلا یکیشون همین چند وقت پیش میگفت: نمیدونم یهو چطور شد که کاردی به سوی مقتول پرتاب کردم و از بخت بد، کارد دقیقا به قلبش خورد و متاسفانه در دم کشته شد!!

    • بی نام

      تا فرهنگ جامعه به روند تغییرات درست نشود این جنایت ها ادامه دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرهنگ؟ جامعه؟

    • 444

      حالا هر چه این مطالب گذاشته بشن امثال من و شما چه مذکر و چه مونث کامنت بزاریم اگر خود ما جنس مونث و آقایون با شرافت متحد نشیم آخرش به جایی نمیرسیم انگار در این جامعه باید با اغتشاشات کار را پیش ببریم

    • واقعا که

      همه میتونن یک قاتل بشن. آدم لحظه ای از خودش غافل نشه. از این حرفا بگذریم الان کسی هست که دیگه دلش بخواد زندگی کنه؟ یا من افسردگی دارم؟

    • بدون نام

      کاش یکیم بود منو میکشت

    • بی نام

      لعنت بر مردان داعشی جامعه ما که بعنوان پدر برادر و همسر دست به قتل های ناحق می‌زنند.

    • بدون نام

      یعنی قشنگ اون هفت هزار سال تمدن کذایی در کامنتها موج میزنه (یا به قول استاد پیروانی: اوج میزنه)
      :))

    • بدون نام

      من خودم جنس زنم
      ولی تو تمام زنها یه حالت ترسو بودن و بی اعتماد به نفسی خاصی هست اونم بخاطر اینه چشم که باز میکنن
      میبینن این دنیایی که تو ش بدنیا اومدن
      ضد زنه ...یعنی تو همون سن زیر ده سال میفهمن دنیا ضد زنه
      به نظرم راه نجات فمنیست شدنه

    • من

      قتل دختر و همسر و خواهر تو این خراب شده چیز جدیدی نیست فقط استفاده از اینترنت و فضای مجازی بیشتر شده...

    • بدون نام

      مردان فقط از قرآن کریم عقد کردن و حق مالکیت زنان را یاد گرفته اند و بقیه کتاب الهی را ان قسمتهایی را که به نفعشان است پس بقیه این کتاب الهی کی قرار است ياد بگيرند و عمل کنند کی کی کی کی؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج