۱۰۰۶۶۸۳
۹ نظر
۵۰۱۷
۹ نظر
۵۰۱۷
پ

حمله پلنگ به یک چوپان در بجنورد

فرمانده انتظامی بجنورد از حمله پلنگ به یک چوپان در روستای «کچرانلو» از توابع این شهرستان در روز چهارشنبه خبر داد.

کانال خبری پلیس: فرمانده انتظامی بجنورد از حمله پلنگ به یک چوپان در روستای «کچرانلو» از توابع این شهرستان در روز چهارشنبه خبر داد.

سرهنگ محمد غلامی، چهارشنبه‌شب گفت: این حمله عصر امروز، زمانی که این چوپان گوسفندان خود را برای چرا بیرون برده بود، صورت گرفت که منجر به زخمی شدن وی از ناحیه سر و صورت و بازو شده و او را روانه بیمارستان کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال چندین مورد حمله پلنگ به مناطق روستایی این شهرستان گزارش شده که بعضا موجب نگرانی روستاییان منطقه شده است.

در فروردین و اردیبهشت امسال نیز سه مورد حمله پلنگ به دامداری، منازل و نیز چوپانان بجنوردی در روستاهای قشلاق عبدل آباد و نیز باغچق بجنورد گزارش شده بود که به مجروحیت یک چوپان و نیز تلف شدن یک قلاده سگ و یک راس گوسفند اهالی این مناطق شده بود.

سرهنگ غلامی اظهار داشت: اواخر پارسال نیز یک قلاده پلنگ به ۲ کوهنورد در کوههای روستای قره نوده بجنورد حمله کرده و آنها را زخمی کرده بود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نیز امروز با اشاره به اینکه بیشتر کوهستان‌های این منطقه، زیستگاه پلنگ است به خبرنگار ایرنا گفته بود: مشاهده پلنگ، در مناطق زیر مدیریت محیط زیست، توسط محیط بانان بیشتر شده اما نمی توان آماری از جمعیت پلنگ در استان ارائه داد، با این وجود تکرار مشاهده این گونه جانوری نشان می دهد که جمعیت این گونه در استان زیاد است.

حبیب لشگری درباره حضور پلنگ در حاشیه روستاهای مطنقه نیز افزوده بود: کاهش طعمه در طبیعت، یکی از علل حضور پلنگ در نزدیکی مناطق روستایی و حمله به دام ها است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بر این باور است که با توجه به مشاهدات و گزارش ها، ۲ قلاده پلنگ در روستاهای اطراف بجنورد حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      اگر برای محیط زیست یک تعریف داشتیم به دنبال آن مناطق حفاظت شده محیط زیستی را هم داشتیم و دولت مجبور بود برای حیوانات در حال انقراض بودجه تخصیص دهد تا از فرط گرسنگی به آبادی ها نزدیک نشوند و آسیب نزنند و یا آسیب نبیند.

    • داریوش

      دوستان عزیز به اطلاع میرساند که امکان حمله پلنگ به چوپان بسیار بسیلر بسیار به ندرت پیش می اید..و عزیران چوپان لطف کنند دنبال ماحراجویی در اطراف لانه ی پلنگ ها نباشند که مورد حمله قرار بگیرند

    • بدون نام

      چرا پلنگ ها را در قفس نگهداری نمی کنند .
      الان جنگل های شمال امن نیست
      هم کرونا و هم پلنگ

    • بدون نام

      چی شده که خرس و پلنگ به شهرها وارد میشوند خود موجودات دو پا کمند حیوانات هم به کمک اینها امدند خدایا ارامش رو به مردم برگردان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منطقه پلنگ گوشت یا طوءمه بزارن تا ب کسی حمله نکنه ای مسول کم تجربه

    • ******* shanjani ******

      ........... شاید این چوپان وارد خانه آن پلنگ زیبا شده بود. و آنگاه آن پلنگ از خود دفاع و چوپان را مجروح و سپس زخمی میکند!

    • بدون نام

      این گوسفند چرونها و چوپونها دشمن طبیعت هستن،چرا دولت جلوی اینها رو نمیگیره،پوشش گیاهی رو نابود کردن دور ترین جاهای محیط زیست از گزند اینها در امان نیست،اسلحه دارن و تا یه حیون ببینن به اون شلیک میکنن،بخاطر چارتا بز گوسفند به حیونای نادر و کمیاب شلیک میکنن

    • س.ا

      وقتی وارد مناطق چرا ممنوع میشوند این پیامد ها را دارد .چرا انسانها به محیط زیست،حیات وحش و حقوق حیوانات احترام نمی گذارند.

    • ali

      جان آدم ها مهم نیس فقط مراقب حیوانات وحشی باشید آسیب نبینند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج