۱۰۰۶۷۹۰
۷۵ نظر
۵۰۲۸
۷۵ نظر
۵۰۲۸
پ

عصر جدید؛ سرگرمی مبتذل یا رنسانس برنامه‌سازی؟

عصر جدیدِ علیخانی را دوست داشته باشیم یا نه، به هر حال طرفداران خودش را دارد، این مطلب به نقاط ضعف و قوت این برنامه پرداخته.

برترین‌ها: عصر جدیدِ علیخانی را دوست داشته باشیم یا نه، به هر حال طرفداران خودش را دارد، این مطلب به نقاط ضعف و قوت این برنامه پرداخته.

عصر جدید نام تازه‌ترین برنامه‌ی احسان علیخانی، تهیه کننده و مجری نامی کشور است که کار خود را از ۲۷ بهمن ۹۷ آغاز کرد و فصل اولش از همان تاریخ کلید خورد. درواقع در این فصل رقابت کنندگان در بخش‌های هنری، ورزشی و سرگرمی زیر نظر داوران به رقابت می‌پردازند که داوری در این برنامه بر عهده افرادی همچون امین حیایی، رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی است. عصر جدید یک برنامه‌ی استعدادیابی است که تبلیغات خیره کننده‌ای در شبکه‌ی سه سیما دارد و کپی کم و بیش با کیفیتی از برنامه‌ی گات تلنت است که هنوز راه درازی برای موفقیت در پیش دارد.

عصر جدید؛ سرگرمی مبتذل یا رنسانس برنامه‌سازی؟

از آغاز اولین سری این برنامه تا به امروز، از جنبه‌های مثبت و منفی مورد بررسی قرار گرفته است که طبیعتا مخالفان و موافقانی داشته است، موافقان آن را برنامه‌ای جذاب می‌دانستند و منتقدان آن را کپی نمونه‌های خارجی! در این مطلب سعی داریم به نکات مثبت و منفی این برنامه بپرداریم.

در ابتدا جنبه‌ی مثبت این برنامه را مورد بررسی قرار می‌دهیم و بعد به ایرادات و اشکالاتش می‌پردازیم.

از مهم‌ترین نکات مثبت این برنامه می‌توان به موضوعش اشاره کرد، یعنی استعدادیابی! طبیعتا در کشورمان فقدان کشف استعداد کودکان به چشم می‌خورد. تا جایی که حتی می‌بینیم شرکت کنندگان با سن‌های بالا در این برنامه شرکت کرده‌اند با امید به اینکه شاید مورد توجه قرار بگیرند و بتوانند بالاخره در این سن و برهه از زندگی خود، در زمینه‌ی علاقه و استعدادشان فعالیت کنند.

در سیستم آموزش ما متاسفانه معلمین تصور می‌کنند هرکسی ریاضی بلد نیست، یا عربی را نمی‌فهمد، خنگ است و هیچ استعدادی ندارد. این در حالی است که دانش آموزی که ریاضی بلد نیست شاید شعر خوب می‌گوید. شاید در ورزش موفق است. شاید استعداد هنری دارد.

حتی اگر یک نفر سرنوشتش با چنین برنامه‌هایی تغییر کند، یعنی اساس کار صحیح بوده است. در بیشتر مواقع استعداد‌ها پشت در ریاضی، فیزیک و شیمی می‌مانند. برنامه‌هایی مثل عصر جدید، این تابو را می‌شکند و این اجازه را به افراد می‌دهد که استعداد خود را به قضاوت مردم بگذارند. پس برنامه احسان علیخانی و یا هرکسی که کمک کند استعداد‌های نهفته رشد پیدا کنند، قابل احترام است حتی اگر کپی از یک برنامه آمریکایی باشد.

یکی از مثال‌های بارز این اتفاق، کشف استعداد محمد زارع در فصل قبلی عصر جدید است که در حال حاضر به عنوان یکی از مربیان این برنامه فعالیت می‌کند.

عصر جدید؛ سرگرمی مبتذل یا رنسانس برنامه‌سازی؟

اگر با یک نگاه کلی و با توجه به محدودیت و معذوریت‌های تولیدی برنامه‌سازی نسبت به نمونه‌های خارجی به این محصول نگاه کنیم، قطعاً با مجری، هیأت داوران، استودیوی خوب و روایتی صمیمی توانسته قدمی در عرصه استعدادیابی ایرانی بردارد. قطعاً در ادامه نواقص فنی و تکنیکی کار هم کاسته خواهد شد.

عصر جدید برای بررسی و پالایش متقاضیان کار دشواری داشته و باید از بین صد‌ها نفر به گزینه‌های نهایی برسد. همین نشان‌دهنده‌ی تنها یکی از سختی‌های تولید این برنامه است. امید است که این برنامه در روندی معقول مسیر رو به رشد داشته باشد و با اصلاح نواقص به یک جایگاه مناسب در عرصه برنامه‌سازی برسد.

نقدهای وارد بر عصر جدید

تلویزیون بخش عمده‌ای از مخاطب جدی‌اش را از دست داده، مخاطبی که به جز ساعتی برای سرگرم شدن، بخواهد نقد‌های جدی این رسانه را هم دنبال کند و به دنبال فهمیدن کم و کیف برنامه‌هایی باشد، می‌بیند برنامه «عصر جدید» علیرغم تبلیغات گسترده، برآورد بالا و پول کلان تبلیغاتی که نصیب خودش و سازمان صدا و سیما می‌کند، برنامه‌ی چندان موفقی نبوده است.

به چندین و چند دلیل:

۱. برنامه از روی نمونه‌ی خارجی اش کپی شده و زحمتی برای طراحی اولیه این برنامه در کار نبوده است.

۲. شاید در طول یک دوره از عصر جدید بین ٧٠ تا ١٠٠ شرکت کننده حضور پیدا کنند. این شرکت کننده‌ها کشف نشده اند و کسانی هستند که از بین فیلم‌های ارسالی انتخاب می‌شوند، پس زحمت چندانی برای پیدا کردنشان کشیده نمی‌شود. درصد بالایی از افراد انتخاب شده، برای تست خوانندگی می‌آیند که ساده‌ترین راه برای انتخاب است.

آنچنان که اگر در جمعیت مدرسه‌ای تست خوانندگی بگیرید قطعا به چند صدای خوب برمی خورید، در حالی که میان همین انتخاب شده‌های خوانندگی در میدان عصر جدید، به‌ندرت به صدای درست و خوب و حرفه‌ای برمی‌خوریم. در عین حال در هر دو سری از برنامه عصر جدید دیده‌ایم که در میان این انتخاب شده‌ها هم، تعداد دانه درشت‌هایی که استحقاق واقعی برای حضور در چنین جایگاهی را دارند، در هر دوره به تعداد انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسند.

عصر جدید؛ سرگرمی مبتذل یا رنسانس برنامه‌سازی؟

۳. در هیچکدام از برنامه‌های استعدادیابی دنیا، تافته‌ی جدا بافته‌ای به نام مجری وجود ندارد که گاهی از داور‌ها بخواهد نظرشان را عوض کنند و زنگ طلایی را روی میز خودش بگذارد. به علاوه اینکه پخش آنچه گذشت و توضیح تکراری و طولانی هر قسمت توسط مجری، وقت زیادی از برنامه می‌گیرد که حساب تک تک این ثانیه‌ها و دقیقه‌ها را در برآورد کلی برنامه از حساب بیت المال نوشته شده است.

۴. احسان علیخانی آدم به شدت باهوشی‌ست. خوب می‌داند چطور وقت برنامه اش را پر کند. چطور نسبت بالایی از سوژه‌های معمولی را با تک و توک اتفاق‌های ریز و درشت بپوشاند و درنهایت با چند اتفاق خوب برنامه را به پایان ببرد تا در ذائقه عمومی مخاطبان برنامه اش کاردرست و حرفه‌ای جلوه کند. احسان علیخانی پایان خوش را بلد است.

۵. القا اصل مهمی در باور آدم‌هاست. صدا و سیما آمار‌هایی را اعلام می‌کند که معلوم نیست از کجا آمده‌اند. مردم پرمخاطب بودن پایتخت را می‌فهمند، چون همه‌ی آدم‌های اطرافشان مشغول دیدن این سریال‌اند و درباره‌اش حرف می‌زنند، اما عصر جدید قطعا جزء برنامه‌های پرمخاطبی نیست که همه جا حرفش باشد. با این حال می‌بینیم که اعلام آمار‌هایی شبیه درصد بالای رضایت مخاطبان، ارقام بالا و عجیبی هستند که به طور ناخودآگاه بر ذهن مخاطب اثر می‌گذارد.

۶. نکته آخر این که اگر چهار داور دیگر، از سر اتفاق، روی آن چهار صندلی می‌نشستند، کم و بیش باز با همین نتیجه و همین درجه از انفعال نظر می‌دادند. داور‌هایی که قطعا در خیلی زمینه‌ها صاحب نظر نیستند، هیچ استادی و تبحری در کلامشان نیست و جز لجبازی‌های گاه و بیگاهشان، اتفاقی از این همه رای و نظر، در ذهن مخاطب از این چهار نفر به یاد نمی‌ماند.

پی‌نوشت: این مطلب با دخل و تصرف از خبرآنلاین و یادداشت بهار هاشمی در شبکه اجتماعی «ویرگول» برداشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمیه میلانی

      اصلا برنامه خوبی نیست . مجری ها و داور ها باهم کنار نمی آیند و به هر مبتذلی نام هنر میدهند. ننگ ما صدا و سیما ! آقای علیخانی شما برو ماه عسل آبغوره بگیر و کار به جوانهای مردم نداشته باش .داور ها هم هیچی نمیدانند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالیه .اینکه طراحیش الگوبرداری بوده خب که چی؟وقتی الگوی مناسب بوده چرا برن طراحی کنن.شرکت کننده ها هم عالیند

      • بدون نام

        واقعا حرفت درسته

      • بدون نام

        کجاش مبتذله ؟

      • بدون نام

        واقعا

      • بدون نام

        اتفاقا همه جا همینه
        کی میتونه توی همه ی کار ها استاد و صاحب نظر باشه ؟
        واقعا نمی فهمم این همه بی منطقی رو

      • بدون نام

        چرا ایران ستیزی میکنی چه ربطی به ایران بودن داره

      • بدون نام

        به نظر من هم خوبه

      • بدون نام

        واقعا واقعا

      • بدون نام

        آخیشششش دلم خنک شد
        واقعا درسته

      • بدون نام

        مافیا چی میگه

      • بدون نام

        خودم بندرت وبصورت اتفاقی میبینم
        اما میبینم بیشتر افراد بهش علاقه دارن و با دقت ومیل دنبال میکنند
        خدا توفیق خدمت ب مردم را بهمه بدهد ان شاالله

      • شمس الدین احراری

        باسلام،برنامه عصر جدید بسیار سرگرم کننده و مورد اقبال عموم قرار گرفته،من هر روز به سایت برترین ها سر میزنم و طرفدارش هستم چون مطالب به روز و مفیدی میزاره،ولی یه گله ای دست اندرکاران برترین ها دارم،الان دفعه چندم هس که شما دارین برنامه عصر جدید رو زیر سوال میبرین و همیشه هم نقد ها تون تکراری بوده،بنظر می رسه فقط قصد تخریب آقای علیخانی و برنامه عصر جدید رو دارین.

      • بدون نام

        دقیقن اصلن برنامه خوبی نیست ، با این برنامه دارن به شعور مخاطب توهین میکنن ، همش شده تبلیغات ، داورا اصلن به اراده خودشون رای نمیدن ، رای نهایی رو هم جوری میدن که مردم مجاب شن برن تو روبیکا تا رای بدن ، واقعن وجود احسان علیخانی تو برنامه الکیه ، داوراشم که بیخودن ، واقعن برای صدا و سیما متاسفم ، مردم ما تو این تورم و فشار دارن به سختی زندگی میکنن اونوقت یه برنامه مزخرف سود چندین میلیاردی میده به اینا

      • ناشناس

        خیلی هم برنامه خوبیه داورها و مجریش هم عالیه

    • بدون نام

      دوباره یک برنامه دیدید پر طرفدار براش حاشیه درست کردین؟ برنامه اش خوبه وسرگرم کننده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقیقاااا خیلیم برنامه خوب و مفرحیه

      • یک ایرانی ( کاربر قدیمی )

        تنها برنامه ای که من زمان شروعش ماهواره رو خاموش میکنم . تمام .

      • بدون نام

        هرکی دوست نداره نگانکنه

      • بدون نام

        خیلی برنامه خوبیه
        الان هر برنامه ای که تو تلوزیون نشون میدن بیشترش الگو برداریه اصلا هم اشکال نداره مهم اینکه مخاطب خودشو داره

    • علیرضا

      یه برنامه مسخره با داورهای ناکارامد !! کجای دنیا یه موزیسین میاد در مورد نقاشی یا ورزش رزمی یا .... نظر بده ؟ فقط ایران ! فقط اینجاست که یه شخص معمولی در تمام مسایل کارشناسه ، اون دکتر هم فقط از دکتراش زبان بدن رو یاد گرفته !!

      پاسخ ها

      • K

        حداقل برنامه‌ی سرگرم کننده‌ای هست
        توی کشور ما با این همه محدودیت بازم دمشون گرم که به فکر مردم هستن و یه برنامه ساختن که نسبتا خوبه

      • بی نام

        همه جای دنیا
        گات تلنت ندیدی؟
        این یه برنامه ی تلویزیونی نه برنامه ی تخصصی
        هر رشته برا خودش مسابقات تخصصی داره ،
        کسی که تو این برنامه شرکت می‌کنه می‌دونه داور ها ممکنه تخصصی نظر ندن

      • بدون نام

        تو گات تلنت یه خانومی هست که مدله.میفهمی مدل.ولی راجع به ورزش و خوانندگی و همه چی نظر میده.چرا چرت میگی.کیو پیدا کنن که راجع به همه چی سررشته داشته باشه.

      • حامد

        کار به کلیّت برنامه ندارم
        ولی توی بزرگترین استعدادیابی جهان (امریکن گات تلنت)هم یکی از داور ها خوانندس
        یکشون رقاصه
        حرفتون بی منطق بود!!

      • ابوالفضل

        واقعا واسه منطق بعضی ها متاسفم....عصر جدید شرکت کننده هاش توو چندین و چند رشته هست خوانندگی بازیگری اجرا
        اجراهای دسته جمعی نقاشی خطاطی انواع نقاشی تقلید صدا
        پس عصر جدید باید ۳۰ تا حداقل داوداشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        دوبله ورزشی سیرک شعبده بازی رو هم اضافه کن تازه

    • محسن نوروزی

      همین که مخاطب دارد ومردم راضی هستند خیلی مهم است ...باید تقویت شود...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا منم با خوشحالی میشینم نگاه میکنم و تا اخرش میخندم و خوشحالم

    • بدون نام

      برنامه ی عصرجدید عالی سرگرم کننده وآموزنده س.درس زندگیه برای خیلیها در شکست وپیروزیهاشون. وپراز نکات مثبت،اگه کپی هم باشه در مقایسه بانمونه ی خارجیش خیلی بهتر وپربارتره،استعدادیابی اونور آبی رو دیدیم واقعا مسخره ومضحکه اکثرکاراشون. مثلا حرکات رقص با سگ.خیلی زننده س. لطف کنین عصرجدید رو بااون برنامه ی بی محتوا مقایسه نکنین

      پاسخ ها

      • درود نه سلام

        انواع مختلف داره بعد اصلا با این که دوست ندارم بگم ولی ماله اون وری ها از زمین تا آسمون فرق میکنه اونا در هر زمینه ای استعداد یابی می کنند و بهتر و جالب تر و جذاب تر از این برنامه هستش اونا از روی منطق نظر می دن نه از روی احساسات این طوری حق خیلی ها خورده میشه از طریق احساسات

    • بدون نام

      قشنگ معلومه که نویسنده این مطلب از حسادت داره میترکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بترکه،بترکه،بترکه.

      • رضوان

        دقیییییقا

      • بدون نام

        دقیقا دقیقا دقیقا

      • K

        آرههه بخداااا

    • بدون نام

      به این متن شما هم نقد جدی وارده: به شدت مطلب تون تکراری است و البته سلیقه ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته به شدت سلیقه ای
        نمیدونم نوسینده چه مشکلی با علیخانی داشته

    • موری

      قسمت اخرش ۶ ماه طول میکشه

    • h.k

      والا برنامه خوبیه.
      چقدر متن سطحی و انتقادهای بی محتوایی بود.
      اخه این چه ایرادیه که میگیرین که داورها سر در نمیارن یا یه موزیسین در مورد نقاشی نظر میده !!!
      توی دنیا چند نفر پیدا میشن که هم موزیسین باشن هم نقاش و طراح و ورزشکار حرفه ای و ریاضیدان و شعبده باز و بازیگر و روانشناس و ...
      مگه داوران گات تلنت هم همه چی بلدن؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین. حرف دلمو زدی. خب راست میگه دیگه. اگه برای هر رشته بخوان یه دونه داور تخصصی بیارن اونوقت باید به جای تماشاگرا حدود 100 تا داور اونجا بشینن. در ضمن جواب همه این نقد های تکراری و بی پایه و اساس بار ها و بار ها توسط عوامل برنامه و شخص احسان علیخانی در جاهای مختلف داده شده. پس ای نویسنده این متن برای کمی مشهور شدن و به چشم آمدن نباید بیای و یه برنامه استاندارد پرمخاطب مثل عصر جدید رو زیر پات بذاری و وجهه ی اون رو خراب کنی. (عین کاری که روزنامه شرق با مهران مدیری کرد و آخرشم تو دادگاه شکست خورد و مجبوووووووور شد عذرخواهی کنه.

    • بدون نام

      برنامه خوبیه من خودم‌شرکت کردم ولی متاسفانه انتخاب اولیه در تست راستی آزمایی خیلی باند بازی وبه صورت مافیایی اداره میشه.فقط کافیه یکی از شرکت کننده ها مدیر برنامه قوی داشته باشه یا جنبه بیزینسی داشته باشه نحوه رفتن او به مرحله بعدی با برنامه ریزی انجام میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا تو هم. هر کی هم که رد میشه و استعداد و توانایی نداره میگه باندبازی و مافیا و فلان و بهمان و ... .

      • K

        منم اگه انتخاب نمی شدم همین حرفو میزدم..........

    • بدون نام

      یک انتقاد ی که وارد علیخانی خیلی حرف میزنه با شرکت کننده ها شوخی های بی مورد و حتی زننده می‌کنه من از دیدن فصل دوم دیگه صرف نظر کردم

    • ناشناس

      اتفاقا بسیار برنامه جالب و هیجان انگیز و قشنگیه
      ضمن اینکه به طور خیلی خوبی شرایط فرهنگی خودمون رو هم رعایت کردن که جای تحسین و تشکر داره
      واقعا هم برنامه بدون علیخانی بیمزه میشه و علیخانی هم کار اضافه ای نمیکنه، یعنی همون اطلاعات اولیه ای که توی گات تلنت یکی از داورا میگه یا میپرسه رو علیخانی میگه که اصلا چیز زائدی نیست و این ایده خیلی هم خوب توی طرح برنامه نشسته
      بنابراین نویسنده گرامی خودتو جر نده، برو فکر کن تو هم یه کاری انجام بدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا از انتقاد میترسین؟ اگه اشتباهه که هیچی اگه درسته هم که باز هیچی مهم اینه تو این برنامه رو دوس داری این چه طرز صحبته؟

      • بدون نام

        دقیقا علیخوانی باعث بامزه شدن برنامه میشه

    • فرن نوروزی

      برنامه خوبیه

    • بدون نام

      مورد سوم از نقد شما به نظر من وارده. علیخانی خیلی سعی در پررنگ کردن خودش با دخالت تو رای داورها و شوخی های بعضا بیمورد میکنه

    • بدون نام

      تلویزیون بخش عمده ای از مخاطبانش را از دست داده.این جمله ایه که توی همه متن هایی که راجع به تلویزیون می نویسید هست.فکر کنم خیلی براتون لذت بخشه و کلی حال می کنید موقع نوشتنش.ولی خب به هر حال یک نگاه به آمار بیننده های همین عصر جدید و دورهمی و پایتخت و نون خ و زیر خاکی و دوپینگ و بچه مهندس بکنید و سعی کنید عصبانیتتون رو کنترل کنید و چون قطعا دیدن این آمارها حالتون رو بد می کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه تلویزیونهای دنیا اینجوری شدن دیگه. چون شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام- فیس بوک و تلگرام قدرتمند شدن. ما که از تلویزیون فقط برای پخش فوتبال استفاده می کنیم

    • بدون نام

      .. نمی دونید مدل پایتخت با عصر جدید فرق می کنه.پایتخت یک سریال و قصه داره اما عصرجدید چیزی به اسم قصه نداره که مردم بخوان راجع بهش حرف بزنن.

    • محمد

      مسخرس

      پاسخ ها

      • ارش

        طرفداراش مال قرن گذشتن حالا هی نا اگاهانه حمایت کنید

    • بدون نام

      چرا با تلویزیون مشکل دارین؟! دوسه تا برنامه خوبیم که داره ، هی اینجوری میکوبین!

    • بدون نام

      به نظرم خیلی مغرضانه نوشته شده بود . با اینکه علیخانی به زور رای داوران رو عوض میکنه موافقم ولی مثلا اینکه زیاد حرف میزنه جز ایرادها محسوب میشه ؟ یا تعداد خوانندگانی که در نهایت انتخاب میشن کم هستن ؟

    • بدون نام

      این برنامه عصر جدیدجالبه

    • سید

      فقط دنبال زیر سوال بردن برنامه های تلویزیون ایران هستید فرق نمیکنه کدام برنامه خوب یا بد درجهت تخریب و القائ عدم مخاطب، تمام تلاش خودش را بکار میبرید حال چه عنادی با رسانه دارید خدا میداند البته بدلیل بعض حرکات و اعمال سیما مخاطب کم شده اما نه اینگونه که القا فکری در رسانه ها صورت میگیرد حال اگر درست باشد چرا در پخش بعض سریال ها و برنامه ها اکثریت جامعه را بخود مشغول میکند

      پاسخ ها

      • قلقلی

        افرین

    • قلقلی

      من نمی‌فهمم خب پی باشه ؟؟ وقتی جاذبه داره و ملت و پای تلویزیون نگه میداره بهتره از این نیس که هیچی نباشه؟؟

    • بدون نام

      یعنی چی داورا تخصص ندارن تو یک آدم پیدا کن تو همه چی تخصص داشته باشه بعد بیا بگو انتخاب داورا درست نیس

    • علی ز

      کاری ندارم که این برنامه خوبه یا بد، ولی؛نویسنده تو بند ۱ نوشته که این برنامه یک کپی از مدل های خارجی هست و این رو به عنوان یه ضعف مطرح کرده ولی جالبیش بند ۳ هست که نوشته، هیچکدام از برنامه های مشابه، مجری ندارن!!!!!!
      آخر کپی کنن یا نکنن،
      آخر کپی خوبه یا بدِ،
      اگه کپی خوبه، چرا بند ۱ رو گذاشتی؟؟!
      اگه کپی بدِ چرا بند ۳ رو گذاشتی؟؟!

    • رضا

      خنده ام میگیره آقای سیدبشیر حسینی استاد دانشگاه امام صادق بجای اینکه خودش رو نماینده حوزویان بدونه صاف تو دوربین نگاه می کنه و میگه من نماینده جامعه دانشگاهیان هستم . برو عمو مگه عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یا دانشگاه شریف هستی .

    • بهار

      وقتی دقایقی سختی زندگی رو فراموش میکنیم و کارهایی میبینیم که تا الان حتی فکر شم نمی کردیم وجود داشته باشه کافیه

    • لالا

      من فقط یه چند قسمت از دوره اولو دیدم الان اصلا نمیبینم .بین دوستا و آشناها هم طرفدار نداره چون برنامه ی ضعیفیه اونجوری که باید قادر نیست بیننده رو به وجد بیاره خیلیا هم از سرناچاری می بینن چون تلوزیون برنامه درست و حسابی اصلا نداره

    • علیرضا

      خیلی هم خوب و سرگرم کننده است

    • بدون نام

      فقط داورا رو ببین به اجرا نگاه میکنن خداییش از هیچی هم سر در نمیارن شانسی یه رای هم میدن

    • شورت قرمز پاره

      برخی داوراش بی فرهنگ. ازخود راضی، لوس، و غیرقابل تحمل اند، مثل او به اصطلاح موزیسین که اسم تحفه اش هم یادم نمیاد،
      خود مجری هم که بی نمک، و الی ماشاءالله کج فهم

    • امید

      حرف من اینه که عصرجدیدبرنامه ی خوبیه ولی ایراداتی داره مثلا در فصل دوم نونهالی رو حذف می کردن و اینکه این برنامه یک جور تبعیص علیه مردان داره چون که از 4 زنگ طلایی امسال 3 تا ازاونا مال دخترخانومایی بوده که استعداد اونا واقعا مسخره و حوصله سربربوده و
      فقط چون دختر بودن زنگ طلایی گرفتن.این اتفاق در فصل قلم افتاد وگروه دختران نیجابا اجراهای مسخره وفقط به خاطر دختر بودن گروه سه مرحله بالا اومدن.من اگه جای علیخانی بودم خانوماروبه برنامه راه نمی دادم

    • بدون نام

      خیلیم عالیه و پرطرفدار از سمت غرض ورزی جرزنی نکنید لطفا

    • بدون نام

      هر آشغالي بزارن ملت ميبينن صداشون هم درنمياد شما نگران نباش اين نه يك چيز بدتر از اين بگو .اصل كاري ها خوب زهره چشم از اين ملت گرفتن

    • بدون نام

      خوشم نمیاد
      عصر جدید

    • امیرحسین

      برنامشون بد نیست معمولیه ولی آدم رو سرگرم می کنه

    • امیرحسین

      برنامشون بد نیست معمولیه ولی آدم رو سرگرم می کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج