۱۰۰۷۴۸۵
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

عباس آقا آکتور سینما، زاده‌ی یک تیر و درگذشته‌ی همین تیرِ بدشگون، زود رفت و داغش تازه مانده، در این مطلب برخی آثار مهم او را بررسی کرده‌ایم، راهنمایی برای عاشق سینمای او شدن.

برترین‌ها: عباس آقا آکتور سینما، زاده‌ی یک تیر و درگذشته‌ی همین تیرِ بدشگون، زود رفت و داغش تازه مانده، در این مطلب برخی آثار مهم او را بررسی کرده‌ایم، راهنمایی برای عاشق سینمای او شدن.

کیارستمی سبک منحصر به فردی در فیلم‌سازی داشت و در سی سال گذشته سبک او الهام بخش بسیاری از فیلم‌سازان در سراسر جهان بوده است. به بهانه‌ی زادروزش در این لیست ده فیلم مهم و برتر او را که باید دیده شوند را معرفی کرده‌ایم.

مسافر

عنوان اصلی: The Traveler

محصول: ۱۳۵۳

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

فیلم دربارهٔ نوجوانی ملایری (با بازی حسن دارابی) است که تصمیم دارد به تهران رفته و مسابقه فوتبال رادر ورزشگاه تماشا کند؛ برای عملی کردن تصمیم‌اش به سی تومان پول احتیاج دارد و برای تأمین آن پول خرجی مادرش را می‌دزدد، بچه‌های خردسال دبستانی را فریب می‌دهد و ...

بهترین صحنه: صحنه‌ای که تماشاگر هرگز آن را فراموش نخواهد کرد صحنه‌ای که قاسم همکلاسی‌های خود را فریب می‌دهد.

گزارش

عنوان اصلی: The Report

محصول: ۱۳۵۶

محمد فیروزکوهی، ممیز مالیاتی وزارت دارایی در اداره متهم به گرفتن رشوه می‌شود. رئیس اداره حکم تعلیق او را صادر می‌کند. محمد در خانه نیز با صاحب‌خانه و همسرش اعظم درگیری و مشکل دارد. محمد پس از یک دعوای خانوادگی همسرش را ...

بهترین صحنه: صحنه‌ای که مرد به ساندویج فروشی می‌رود در حالی که منتظر ساندویچ اش است، به حرف‌های مردم در مورد مسائل مهم، فلسفی گوش می‌دهد.

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

زندگی و دیگر هیچ

عنوان اصلی: Life, and Nothing More

محصول: ۱۳۷۰

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

این فیلم به نوعی پاره دوم از سه‌گانه زلزله کیارستمی است، دو فیلم دیگر خانه دوست کجاست؟ و زیر درختان زیتون هستند. سه روز پس از زلزله خرداد ۱۳۶۹ در استان گیلان، پدر و پسری از تهران به منطقه زلزله زده و به جستجوی بابک و احمد احمدپور بازیگران فیلم خانه دوست کجاست؟ می‌روند. به دلیل ...

خانه دوست کجاست؟

عنوان اصلی: Where Is the Friend's Home

محصول: ۱۳۶۵

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

دانش آموزی که معمولاً مشق شب خود را روی ورق پاره می‌نویسد توسط معلم تهدید به اخراج از کلاس می‌شود. پس از تعطیلی کلاس. شاگرد دیگری که در روستای مجاور ساکن است، متوجه می‌شود دفتر مشق هم‌کلاسی خود را اشتباهی همراه آورده است. او برای جلوگیری از تنبیه ...

بهترین صحنه: لحظه نوشتن مشق دوستش است و لحظه‌ای که معلوم می‌شود او مشق را نوشته است.

کلوزآپ، نمای نزدیک

عنوان اصلی: Close-Up

محصول: ۱۳۶۸

حسین سبزیان به دلیل شباهتش به محسن مخمل‌باف خود را به خانواده آهنخواه به‌عنوان مخمل‌باف معرفی می‌کند و به بهانه ساختن فیلم به خانه آن‌ها راه می‌یابد. آن‌ها گاهی صحنه‌های فیلم را که باید ساخته شود تمرین هم می‌کنند. پدر خانواده که به سبزیان مشکوک است...

بهترین صحنه: زمانی است که دو کاراکتر اصلی فیلم با موتور از خیابان عبور می‌کنند.

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

زیر درختان زیتون

عنوان اصلی: Through the Olive Trees

محصول: ۱۳۷۳

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

در روستایِ کوکر، حسین به خواستگاریِ دختری به‌نامِ طاهره می‌رود، ولی، چون خانه ندارد به او پاسخِ منفی می‌دهند. همان شب زلزله تمامِ مردم روستا را بی‌خانمان می‌کند. حسین در بی‌خانمانی خود را با همه یکسان می‌بیند و خوشحال هم هست. هفت روز می‌گذرد...

باد ما را خواهد برد

عنوان اصلی: The Wind Will Carry Us

محصول: ۱۳۷۸

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

بهزاد، کیوان، علی و جهان که اعضای یک گروه فیلمسازی هستند برای ساخت فیلمی با موضوع مراسم سوگواری محلی از تهران به روستا‌های کردنشین سیاه‌دره و شاهپورآباد در بخش دینور، دهستان حر در کرمانشاه می‌روند و در انتظار مرگ پیرزنی در حال احتضار می‌مانند و...

طعم گیلاس

عنوان اصلی: Taste of Cherry

محصول: ۱۳۷۶

آقای بدیعی (با بازی همایون ارشادی) مردی میانسال، قصد خودکشی دارد و قبرش را در کنار درختی کنده است. او می‌خواهد قرص‌های خوابش را یک جا بخورد و شب در این قبر بخوابد. بدیعی دنبال کسی است که پس از مرگش، صبح فردا روی جسد او خاک بریزد و...

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

ده

عنوان اصلی: Ten

محصول: ۱۳۸۱

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

در فیلم ده یک زن درون خودرویی نشسته‌است و در ده سکانس با پنج شخص گفتگو‌هایی انجام می‌دهد و نمایی از زندگی زن امروزی در ایران را نشان می‌دهد. در این فیلم شخصیت اصلی داستان با پسرش، خواهرش، یک عروس آینده، یک روسپی و زنی که به دنبال خواندن نماز است گفتگو می‌کند.

کپی برابر اصل

عنوان اصلی: Certified Copy

محصول: ۱۳۸۹

عباس آقا آکتور سینما، چگونه عاشق کیارستمی شویم؟

زنی که عاشق آثار هنری و عتیقه فروش است (و اسمش را تا آخر فیلم نمی‌دانیم) نیز در سخنرانی جیمز میلر حضور دارد و حتی بعد از ورود او به سالن، از او می‌خواهد کتابش را برایش امضا کند، اما به خاطر نق زدن‌های پسر کوچکش مجبور می‌شود سالن سخنرانی را ترک کند. او تلفن و آدرسش را برای جیمز می‌گذارد و...

پی‌نوشت: این مطلب با دخل و تصرف از وب‌سایت سی‌ویک‌نما برداشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      غیر از خانه دوست کجاست بقیه فیلمهایی که ساخته چرته

      پاسخ ها

      • سلیم‌آقا

        لطفا سخنان ناصحیح نفرمایید

      • بدون نام

        نمی تونی درک کنی

      • بدون نام

        بعد همه ناراحتن چرا فیلم های آبگوشتی مسخره فروش میره

      • بدون نام

        مخالفم چون اونم چرته..

    • بدون نام

      البته عباس آقا رجیستور سینما.... هرچند این کلمات اینروزها کاربرد ندارند ولی اگر میخواهید ایهام یا استعاره ای در تیترتان باشد، لطفا از کلمات درست وبجا استفاده کنید.

    • بدون نام

      اینا که ساخته اگه اسمش فیلمه منم صدتاشو دارم که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو خوب بد جلف ببین

    • بدون نام

      یک کارگردان خیلی معمولی...

    • پیمان

      این متن خبری بسیار لازم و ضروری بنظر می رسید برای استادی که در حق او جفای فراوانی گردید و باید دنیای هنر و سینما بیش از این از آثارش بهره میبرد.

    • حسام

      واقعیت این هست که برخی فیلم های کیارستمی مثل طعم گیلاس حتی برای برخی روشنفکرها هم چندان قابل درک نیست و از این رو تماشاگران بدنه سینما که قصدشان تفریح هست (و البته این اصلا هم بد نیست چون اکثر مخاطبان سینما در کل جهان هدفشان تفریح و سرگرمی هست) شاید خیلی این آثار را نپسندند. البته از این فیلم هایی که نام بردید اثاری مثل گزارش زیر درختان زیتون و باد ما را خواهد برد می توانند برای تماشاگران عادی هم تا حدی جذاب باشند.

    • بدون نام

      کار خوب خودش را معرفی می کند نیازی به عاشق شدن اجباری نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج