جاباما
۱۰۰۷۴۹۳
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

عباس ایروانی: یک دلار قاچاق ما را ثابت نکردند

عباس ایروانی مالک گروه تولیدی عظام با رد تمامی اتهامات تاکید کرد: با قدرت به تولید ادامه می‌دهیم.

برترین‌ها: عباس ایروانی مالک گروه تولیدی عظام با رد تمامی اتهامات تاکید کرد : با قدرت به تولید ادامه می‌دهیم. ‎صنعت خودرو سازی ایران از جمله نخستین صنایعی بود که مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

‎از میان موضوعات قابل توجه در صنعت خودرو ایران در سال ۱۳۹۸، ماجرای دادگاه های عباس ایروانی موسس گروه تولیدی قطعات خودروعظام بود.

عباس ایروانی: یک دلار قاچاق ما را ثابت نکردند

‎شرکت عظام در حقیقت یک هلدینگ است که ۱۰ شرکت و ۱۲ کارخانه زیر مجموعه دارد. حدود ۵ هزار نفر به طور مستقیم در بخش قطعه سازی خودرویی و غیر خودرویی عظام مشغول فعالیت هستند و ۲۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم (به روایتی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر) اشتغال‌شان وابسته به این شرکت است. بیش از ۱۰۷ قطعه و مجموعه قطعات گروه عظام در تولید ۱۴ خودرو داخل کشور نقش مستقیم دارد‌ که دست‌کم ۴ مورد آن‌ها جزو خودروهای پرتیراژ کشورهستند.

‎عباس ایروانی موسس هلدینگ عظام در جلسات قبلی دادگاه که تا مهر ۱۳۹۸ ادامه داشت، اتهام قاچاق را رد کرد و گفت: "عدد کل واردات این مجموعه از سال ۸۰ را استعلام کرده و می گویند ۷۶۴ میلیون دلار کالا به صورت قاچاق وارد کردیم! نمی‌شود که به مردم بگوییم کل واردات مواد اولیه و ماشین آلات گروه عظام از سال ۸۱ تا الان قاچاق بوده است.

پس میلیاردها تومان عوارض گمرکی مربوط به ۱۷ هزار برگه سبز گمرکی را در این سال‌ها برای چه چیزی پرداخت می‌کردیم؟... نمی‌دانم اتهام قاچاق به استناد چه چیزی است؟ نفس این اتهامات در دو کیفرخواست کاملا متناقض یکدیگر هستند. از طرفی کل تسهیلات ارزی اخذ شده که بخش عمده آن طی این سال ها تسویه شده را با محاسبات غیرقانونی و اشتباه ، خروج ارز بدون واردات کالا می نامند!

و از طرفی بدون هیچگونه سند و مدرکی اتهام واردات قاچاق کالا را میزنند! که اینها کاملا متناقضند . جالب است که وام های ارزی اخذ شده از بانک های ایرانی خارج از کشور را خروج ارز از کشور می نامند در صورتی که این ارز ها عینا به صورت مواد اولیه و ماشین آلات به چرخه تولید در ایران وارد شده است لازم به ذکر است طبق آخرین استعلام دادگاه از گمرک که ظاهرا شاکی پرونده بوده هیچگونه خلافی صورت نگرفته است همچنین در محاسبات بدهی بانکی مصوبات دولت (ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) و کمیسیون اصل نود مجلس و بخشنامه دادستان کل کشور تاکنون توسط بانک ها لحاظ نشده، در صورتیکه طبق نرخ ارز قانونی و مصوب ستاد تسهیل بدهی بانکی مجموعه را تماما پرداخته ایم ."

‎عباس ایروانی مالک گروه عظام که اعلام کرده بود یک دلار در خارج از کشور سرمایه ندارد، چندی پیش با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش درباره ی اتهاماتش با اشاره به امیدش به سیستم قضایی و نهادهای نظارتی کشور گفت:" بارها درخواست کرده ام یک نفر بیاید حرف ما را گوش کند و بدون جهت گیری و غرض ورزی ببینید ما درست می گوییم یا آنها. در پرونده 700 میلیون دلار همه مستندات را ارائه کردیم و نتوانستند یک دلار {قاچاق} را ثابت کنند و اگر نیاز باشد جهت شفاف سازی اذهان توضیحات و مستندات لازم را ارائه میکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه نفر هم بخواهد تو ایران کاری کند هرجوری شده زمینش میزنند

    • بدون نام

      این تبلیغ بود یا خبر؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • مجید خطر

        آفرین گرفتی چی شد

    • بدون نام

      اینقد با بیت المال گردن کلفت شده که کسی دیگه حریفش نمیشه.همه رو زر خرید کرده.

      پاسخ ها

      • مجید خطر

        در حدی که مدیا داره پس شما بشنو و باور نکن

    • بدون نام

      کسیای هستند تو این کشور نمی خواهن آب خوش از گلوی این ملت پایین بره

    • اشکان

      یکی از مردان بزرگ باقیمانده صنعت ایشان هستند

    • بدون نام

      چه وقت افرادی که کشور رو به این روز انداختن و ارزش پول ملی را کاهش دادن محاکمه میشوند؟

    • بدون نام

      محصولات عظام همه ساخت چین هستن فقط تو کشور بسته بندی میشن به اسم ایرانی فروش میره

    • حمید امانی

      ایشان انسانی بسیار شریف هستند پرسنل زیر مجموعه ایشان در شرکت های فرآوری وساخت وپایاکلاچ ازبقیه شرکتهای شهر صنعتی رشت وضعیت مالی بهتری دارند برایشان آرزوی موفقیت دارم

    • بدون نام

      لعنت که جلوی تولید ایران و ایرانی رو میگیرید

    • هم ولایتی

      هستن کسایی که نمیشه گفت بفکر مملکتن یا جیب خودشون اگه فکر مردم ومملکتن بزارن کالا وارد شه مردم قدرت تشخیص داشته باشن نگن این که هست قیمتشم انقد کیفیتم هیچ فقط لوازم اشغال تولد کنن خداد تومانم بفروشن کمکفر گرفتم یکماه کار نکرده سیصد تومانم پولشو دادم

    • علی خانکی

      دمت گرم

    • بهروز

      بگذارید چند کار افرین که از فعالیت خودشان به این مرحل رسیدن بکارشان ادامه دهند سرمایه دارانی که باپول باد اورده قراره فعالیت کنند موفق نمیشوند گاو نر میخواهدو مرد کهن، جلو اشتباهات ایروانی رو بگیرید بسه.

    • بدون نام

      کاری به مسعله این آقا نداریم حتما که قاچاق کار کرده اما در تمام دنیا دارن به سمت ماشینهای برقی میرن اینا تازه میخوان قطعه ماشینهای بنزین سوز تولید کنن ای مردم شما میدانید چرا؟؟؟؟

    • علی

      امیدوارم که قطعه ساز باشد نه واردکننده قطعات
      عرصه را چنان بر تولید کننده گان تنگ گرده اند که یا ورشکست شده اند یا سرمایه هایشان را به انور آب انتقال میدهند

    • خدای آکواریوس

      ایول ،فکرکنم کارگرا دلار هارو قاچاق کردن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج