۱۰۰۷۵۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

السیسی: دخالت مصر در لیبی قانونی است

رییس جمهوری مصر در بازدید از یک پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی مرز لیبی، گفت: هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی قانونی است.

ایرنا: رییس جمهوری مصر در بازدید از یک پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی مرز لیبی، گفت: هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی قانونی است.

به نوشته روزنامه الاهرام مصر، «عبدالفتاح السیسی» روز شنبه افزود: هرگونه دخالت مستقیم از سوی کشور مصر، خواه برای دفاع از خود یا بنا به درخواست حاکمیت قانونی و منتخب لیبی باشد که همان مجلس نمایندگان لیبی بوده، قانونی است.

السیسی ادامه داد: شهرهای سرت واقع در شمال لیبی و پایگاه هوایی الجفره (واقع در مرکز لیبی) خط قرمز است و ما آماده‌ایم که به مردم لیبی کمک و از آنها حمایت کنیم.

السیسی: دخالت مصر در لیبی قانونی است

وی اظهار کرد: در صورتی که مردم لیبی از ما به خواهند که وارد عمل شویم، جهان بداند که مصر و لیبی کشوری واحد با منافع و امنیت و ثباتی واحد هستند.

رییس جمهوری مصر اضافه کرد: هدف ما محافظت از مرزهای غربی و حمایت از امنیت و ثبات در لیبی به عنوان بخشی از امنیت ملی مصر و دفاع از مردم لیبی خواهد بود.

السیسی تأکید کرد که آمادگی رزمی به مسأله‌ای ضروری تبدیل شده است و دخالت‌های غیر قانونی در منطقه ما باعث گسترش شبه‌نظامیان تروریستی شده است.

وی بیان کرد: امنیت ملی عربی و امنیت ملی مصر و لیبی به خطر افتاده است و ما تنها امنیت و ثبات لیبی را می‌خواهیم.

رییس جمهوری مصر خطاب به سران قبایل لیبی گفت: ما هیچ وقت به کسی حمله نکرده و هرگز حاکمیت هیچ کسی را نقض نکرده‌ایم؛ زیرا نمی‌خواهیم تاریخ از ما به عنوان کشوری که در کشور شما دخالت کرده یاد کند.

السیسی خاطر نشان کرد: ما برای شما احترام بسیاری قائلیم و در امور [داخلی] شما دخالت نمی‌کنیم و همواره برای ثبات در لیبی، آماده حمایت از شما هستیم و مصالح ما در امنیت و ثبات شماست.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر ساحلی سرت را در شمال مرکزی لیبی به محاصره در آورده و حتی بخش‌هایی از آن را از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت مصر است، آزاد کردند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام زیر سرروسیه تزاری است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج