جاباما
۱۰۰۸۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

پروژه حذف یا حفظ تاج؟

فوتبال ما در سال‌های اخیر توفیقات چندانی نداشته و بیشتر درگیر حواشی بوده است.

فرهیختگان: فوتبال ما در سال‌های اخیر توفیقات چندانی نداشته و بیشتر درگیر حواشی بوده است. یادمان نمی‌رود زمانی که علی کفاشیان رئیس فدراسیون بود بیش از آنکه از عملکردش تقدیر شود مورد انتقاد قرار می‌گرفت و اگر بحث دخالت‌های سیاسی و نفوذ مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان و به‌تبع آن حمایت رسانه‌ها از رئیس خندان نبود احتمالا دوره ریاستش تمدید هم نمی‌شد! بعد از کفاشیان نوبت به تاج رسید و کاری کرد که حتی منتقدان کفاشیان هم او را به رئیس بعدی ترجیح بدهند.

حالا کفاشیان که هنوز هم به‌طور کاملا شفاف مشخص نشده چرا پنج سال از سوی کمیته اخلاق محروم شد و چرا کمیته استنیاف آن را به یک سال کاهش داد به محل کارش در فدراسیون برگشته و تاکید کرده همه باید او را به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون بپذیرند. از روز شنبه تا همین الان خیلی‌ها نسبت به بازگشت کفاشیان موضع‌گیری کرده‌اند که البته برخی‌شان پربیراه هم نمی‌گویند؛ به هر حال او هم با مشکل بازنشستگی مواجه است و هم ابهامات مربوط به محرومیتش به‌طور کامل برطرف نشده. بماند که خودش هم بارها تاکید کرده بود که دیگر به فوتبال برنمی‌گردد اما با کنار رفتن تاج نظر او هم تغییر کرد!

نگرانی مسئولان فدراسیون

عمده‌ترین منتقدان کفاشیان مدیران فعلی فدراسیون فوتبال و برخی نمایندگان مجلس هستند. درباره فدراسیون مشخص شده که خیلی از اعضای هیات‌رئیسه موافق بازگشت او نبوده‌اند و ظاهرا خبر مربوط به نامه‌نگاری با مدیران AFC نیز با وجود تکذیب‌ها، صحت داشته است. برخی می‌گویند اطرافیان تاج نگرانند که با قدرت گرفتن کفاشیان مجبور شوند به رئیس کنار رفته بپیوندند و به همین دلیل مخالف او هستند. برایشان این سوال هم پیش آمده که چرا یکی مثل صادق درودگر که مسئولیت سازمان اقتصادی را برعهده دارد این‌چنین برآشفته و از استعفای قریب‌الوقوع مدیران درصورت سرپرست شدن کفاشیان خبر می‌دهد. آن هم در حالی که می‌گویند اگر کفاشیان در فدراسیون قدرت بگیرد هم، درودگر و برخی دیگر رفتنی خواهند بود!

قانون علیه کفاشیان

مجلسی‌ها اما موضع منطقی‌تری دارند. قاضی‌زاده‌هاشمی چند روز پیش اعلام کرد که بازگشت کفاشیان جرم کیفری دارد. دیروز هم نصرالله پژمانفر دیگر نماینده مجلس اعلام کرد شاهد بازگشت شخصی به فدراسیون هستیم که حداقل برای یک سال از فعالیت در این ورزش محروم بوده و این سوال را مطرح کرد که چه اتفاقی موجب شده کفاشیان فاقد صلاحیت برای حضور در این عرصه دانسته شود چراکه شائبه‌های مالی وجود دارد که فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان باید پاسخگو باشند.

وی خواستار ورود نهادهای نظارتی و قضایی برای برخورد با رفتار غیرقانونی صورت‌گرفته در این ماجرا و ابعاد مختلف آن شد و گفت: «ماجرای عودت رقمی چند۱۰ هزار دلاری مطرح است که ابعاد و حدود آن باید به‌صورت دقیق و شفاف به ملت توضیح داده شود و مردم بدانند که چه بر سر فوتبال کشور رفته که ایشان با محرومیت یک ساله مواجه شده است. از سوی دیگر براساس نص صریح قانون، تصدی چنین سمتی از سوی ایشان که بازنشسته است، غیرقانونی و به‌واقع بی‌احترامی به نهادهای تقنینی و نظارتی است که باید با برخورد قاطع دستگاه قضایی همراه شود.»

گزینه وزارت برای انتخابات؟

نکته مهم اینجاست که برخی معتقدند کفاشیان با حمایت وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال بازگشته تا مقدمات برگزاری انتخابات را مطابق میل مسئولان این وزارتخانه فراهم کند. به هر حال در گذشته ارتباط حسنه‌ای بین وزارتخانه با فدراسیون تاج وجود نداشته و گفته می‌شود در قبال تیم بهاروند هم این موضع تغییری نکرده است. البته فعلا مشخص نیست که گزینه نزدیک به وزارت در انتخابات فدراسیون چه کسی خواهد بود اما گفته می‌شود هر کسی که انتخاب شود از سمت کفاشیان مورد حمایت قرار خواهد گرفت! با این حال برخی معتقدند هیچ تضمینی وجود ندارد که کفاشیان در دقیقه ۹۰ وزارت را دور نزند و سمت کسی مثل تاج بر نگردد خصوصا آن که گفته می شود تاج همچنان حامیان مهمی دارد!

بد و بدتر!

تقابل‌های زیادی است که در آن نمی‌توان تنها از یک طرف ماجرا حمایت کرد. از یک‌سو با بازگشت مدیری مواجه هستیم که به گفته برخی منتقدان با همان یک سال محرومیت هم سوءپیشینه ‌دارد و منطقی نیست که دوباره در فدراسیون فوتبال جزء تصمیم‌گیران باشد و از سوی دیگر افرادی مخالف این بازگشت هستند که منافع‌شان به خطر افتاده و در زمره مدیران ناکارآمد فدراسیون قرار می‌گیرند. حتی سخت است که بگوییم کدام بد است و کدام بدتر! تنها می‌توان با قطعیت گفت که حال فوتبال همچنان بد است و ظاهرا قرار است بد هم بماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      حذفش نعمت بزرگیه

    • بدون نام

      نفرات جدیدلازمه!

    • بدون نام

      افرادجدیدواردکارشونندوکارآمدوفوتبالی!

      پاسخ ها

      • ح

        تا اختلاص ودروغگویی زالوصفتی برقراره جدید و قدیم فرقی نداره

    • بدون نام

      مقصر و مسئول اصلی انتخاب و تنظیم قرارداد با ویلمتوس همین تاج بود که اختیار تام داشت. باید محاکمه بشه نه این که به فکر برگردوندنش باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج