۱۰۰۸۱۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لمپارد با چلسی جام می‌خواهد

پنج‌شنبه عصر بود که خبر انتقال «تیمو ورنر» ستاره درخشان باشگاه لایپزیش آلمان به باشگاه چلسی روی درگاه رسانه‌های متخلف ورزشی جهان قرار گرفت.

روزنامه سازندگی: پنج‌شنبه عصر بود که خبر انتقال «تیمو ورنر» ستاره درخشان باشگاه لایپزیش آلمان به باشگاه چلسی روی درگاه رسانه‌های متخلف ورزشی جهان قرار گرفت. خبری که نشان از اراده آبی‌های لندن جهت رقابت با بزرگان اروپا می‌داد. پس از کش‌وقوس‌ها و مچ‌اندازی‌های پشت پرده، مهاجم مد نظر باشگاه‌های بزرگی همچون بایرن مونیخ و لیورپول، سرانجام راهی استمفوردبریج شد تا فصل آینده با پیراهن آبی رنگ این تیم لندنی به میدان برود. خریدی که باعث شده اکنون اکثر کارشناسان اعلام کنند که تیم تحت مالکیت «رومن آبراموویچ» پس از چند سال فعالیتِ نه چندان مطلوب در بازار نقل‌وانتقالات، امضای خود را پای شکارِ یک ستاره انداخته تا بازگشتش بر سر میز بزرگان را به سرتاسر قاره سبز مخابره کند.

باید اکنون به این حقیقت که شرایط در لندن تغییر کرده، جدی‌تر از گذشته نگاه کنیم؛ «فرانک لمپارد» شش ماه پیش از وضعیت تیم خسته بود و بدون هیچ واهمه‌ای علنا خواهان تقویت خط حمله تیم شد. چهره‌ای که پس از عدم فعالیت آبی‌ها در نقل‌وانتقالات زمستان و عدم توافق با مهره‌های جدیدی، به صراحت عصبانیت خود را به تصویر کشید. چلسی پس از جدایی «ادن آزار» به یک مهره خلاق و نامدار نیاز داشت و نگرانی‌های لمپارد کاملاً به جا بود.

نگرانی‌هایی که در فوریه با شکست ۳ بر صفر خانگی برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا بیش از پیش به چشم آمد. فراموش نکنید که چلسی از سال ۲۰۱۴ تاکنون نتوانسته به جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برسد و احتمال آنکه در دیدار برگشت برابر باواریایی‌ها - که چند روز پیش هشتمین قهرمانی متوالی‌شان در بوندسلیگا را جشن گرفتند - موفق به جبران نتیجه شوند بسیار کم است.

اما با این وجود می‌توان گفت که آبی‌های استمفوردبریج اوج‌گیری مجدد را در دستور کار قرار داده‌اند؛ لمپارد و مدیر ورزشی باشگاه هم‌نظر هستند و آبراموویچ نیز برای جذب هدف‌های اصلی باشگاه دست به جیب شده و اصلاً خساست به خرج نمی‌دهد. آنها حالا پس از جذب «حکیم زیاش» از آژاکس، ورنر را نیز به ترکیب خود افزوده‌اند تا خط آتش خود برای فصل آینده را تقویت کنند.

ورنر پس از رسمی شدن این انتقال گفت: «لحظه بزرگی برای من است زیرا به باشگاهی بزرگ و بسیار پرافتخار پیوسته‌ام.» طبق گفته وب‌سایت رسمی باشگاه چلسی، او ماه جولای به این تیم خواهد پیوست و بدین ترتیب در ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا نمی‌تواند برای لایپزیش به میدان برود.

بله؛ بایرن مونیخ و لیورپول به دنبال ورنر بودند اما چلسی گوی رقابت را در حساس‌ترین پیچِ مسیر از رقبای خود ربود. چگونه؟ شیوع ویروس کرونا، به بودجه اکثر تیم‌ها ضربه زده ولی باشگاه لندنی با توجه به عدم استفاده از ۱۰۵ میلیون پوند حاصل از فروش آزار در تابستان گذشته و دریافت ۴۸.۵ میلیون پوند از اتلتیکومادرید برای دائمی کردن قرارداد قرضی «آلوارو موراتا»، بودجه قابل توجه خوبی نسبت به سایر باشگاه‌ها دارد. به همین دلیل است که حالا و پس از جذب زیاش و ورنر، لمپارد خواهان جذب «کای هاواراتز» و «بن شیلول» نیز شده است.

در این میان البته با توجه به خواسته یک‌صد میلیون یورویی باشگاه لورکوزن برای انتقال هاوارتز، جذب این ستاره می‌تواند به پروسه‌ای سخت برای آبی‌ها تبدیل شود. البته لسترسیتی هم شیلول را ارزان و آسان نخواهد فروخت و شاید در پایان چلسی به جذب فقط یکی از این دو ستاره بسنده کند اما اگر به هر نحوی انتقال شیلول عملی نشود؛ آنها در جناح چپ خط دفاعی پروژه جذب «نیکولاس تاگیافیکو» و «الکس تلیس» مدافعان آژاکس و پورتو را به جریان خواهند انداخت.

کم‌تجربه‌ترین سرمربی لیگ برتر انگلیس تاکنون حرکات هوشمندانه‌ای را به تصویر کشیده است؛ او با «مارینا گرانوفسکیا» مدیر قدرتمند باشگاه رابطه خوبی برقرار کرده و سعی در حفظ آن داشته. ضمن اینکه در جذب زیاش مراکشی و ورنر گلزن هم نقش کلیدی ایفا کرده و توانسته هر دو ستاره را برای انتقال به استمفوردبریج مجاب کند. زیاش اعتراف کرده که فرانکی دست به بمباران پیامکی او زده تا برای پوشیدن لباس چلسی تحت هر شرایطی متقاعدش کند. لمپارد در پرونده ورنر هم پیش از قرنطینه با «پتر چک» مشاور ورزشی باشگاه به آلمان سفر کرد تا با تیمو به صورت حضوری ملاقات داشته باشد. همانجا بود که با مهاجم ۲۴ ساله رابطه خوبی برقرار کرد و موفق به جذبش شد.

اکنون هواداران آبی‌های لندن می‌توانند به این دلخوش باشند که پس از یک فصل کسالت‌بار در خط حمله، توانسته‌اند مهره‌ای بزرگ به ترکیب خود اضافه کنند. مهاجم گلزن آلمانی هم می‌تواند هر شب با این هدف سر به بالین بگذارد که خیلی زود در یکی از تیم‌های بزرگ قاره سبز و یکی از قهرمانان سابق لیگ قهرمانان اروپا، به میدان خواهد رفت و جناح چپ خط حمله این تیم را به دست خواهد گرفت. ورنر حتی برای حضور از ابتدا در تمرینات چلسی برای فصل آینده، تصمیم گرفت قید ماجراجویی در لیگ قهرمانان اروپا را با لایپزیش بزند.

تیمو توانایی بازی در سیستم‌های تک مهاجمه و دو مهاجمه را نیز دارد تا اثبات شود خریدش یک قدم بسیار مناسب و حساب‌شده در مسیر موفقیت چلسی بوده. او می‌تواند کنار «تامی آبراهام» یا «اولیویه ژیرو» خط حمله آبی‌ها را تشکیل دهد و از حضور زیاش پشت سرش لذت ببرد‌.

حتی بدبین‌ترین منتقد چلسی نیز به این حقیقت واقف است که لمپارد ترکیب کاملی را در چلسی به ارث نبرده و تنها با استفاده از جوانان تیم تا این لحظه موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شده است. جوانانی که اکنون شاکله اصلی تیم را تشکیل داده‌اند اما آینده بسیاری از آنها مشخص نیست؛ «ویلیان» و «پدرو» در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند بود. ضمن اینکه سرنوشت «مارکوس آلونسو»، «جورجینیو»، «امرسون پالمیری»، «میچی باتشوایی» و «تیمو باکایوکو» هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. «کالوم هادسون اودوی» و «کریستین پولیسیچ» دو وینگر جوان و مستعد چلسی هنوز به ثبات لازم نرسیده‌اند. «میسون مانت» همچنان در حال یادگیری است و «روبن لوفتوس‌چیک» نیز از مصدومیتی سخت بازگشته.

با تمام این اوصاف می‌توان به صراحت از این گفت که جذب تیمو تنها شروع ماجرا بوده؛ چلسی هدف کوتاه مدتش رسیدن به جمع چهار تیم نخست است ولی لمپارد جام می‌خواهد! با توجه به همین امر نیز اطمینان داشته باشید که خریدهای این باشگاه لندنی با ورنر به ایستگاهِ پایانی نخواهد رسید‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج