جاباما
۱۰۰۸۱۱۴
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

استیلی: پرسپولیس با ۳ پیروزی قهرمان می‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: کاملاً بدیهی است که در شرایط کنونی احتمال قهرمان شدن پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر به مراتب بیشتر از سایر تیم‌ها تلقی می‌شود.

خبرورزشی: حمید استیلی اگرچه در دوران مربیگری نتوانست خاطرات خوش عرصه بازیگری را تکرار کند ولی به هیچ عنوان نمی‌توان کتمان کرد که حداقل طی ۴۰ سال اخیر یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران بوده است. ملی‌پوشی که خاطره بازی‌های خوبش و البته گل فراموش نشدنی او به آمریکا هرگز از یادمان نمی‌رود. سالگرد گل به یادماندنی حمیدخان در جام جهانی فرانسه بهانه بسیار خوبی شده تا با او پیرامون اتفاقات این روز‌های فوتبال کشورمان حرف بزنیم.

قهرمانی با سه پیروزی دیگر

کاملاً بدیهی است که در شرایط کنونی احتمال قهرمان شدن پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر به مراتب بیشتر از سایر تیم‌ها تلقی می‌شود. این حقیقتی غیرقابل کتمان است، اما در عین حال نباید فراموش کنیم در فوتبال گاهی اوقات اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد. با توجه به تعویق مسابقات و آغاز مجدد آن، حالا دیگر هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و فراموش نکنیم که اتفاقاً در چنین شرایطی بازی کردن با تیم‌های پایین جدولی سخت‌تر است، چون برای بقا در لیگ قطعاً به آب و آتش می‌زنند بر همین اساس تأکید دارم پرسپولیس به هیچ عنوان نباید کار را ساده بگیرد. البته در نهایت فکر می‌کنم شاگردان یحیی گل‌محمدی با سه پیروزی دیگر قهرمانی‌شان در پیکار‌های این فصل را قطعی خواهند کرد.

فوتبال نباشد، کسی هم سر کار نرود!

تمام دنیا به این نتیجه رسید که چاره‌ای غیر از زندگی کردن کنار این ویروس کرونا ندارد. باید با آن مدارا کرد تا دانشمندان واکسنش را بسازند. تا زمانی که این واکسن ساخته نشده، باید در نهایت احتیاط زندگی کنیم و بدون شک فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. اغلب کشور‌های صاحب فوتبال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات خود را آغاز کرده‌اند بنابراین ما هم باید از ادامه یافتن رقابت‌های لیگ برتر حمایت کنیم.

البته بار دیگر تأکید می‌کنم تمام موارد بهداشتی باید در بالاترین سطح ممکن رعایت شود. خود من سه ماه از خانه بیرون نیامدم ولی در نهایت مجبور شدم دوباره در اجتماع حاضر شوم. بقیه مردم هم دقیقاً همین وضعیت را دارند. باید از ماسک و دستکش استفاده کنیم. باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنیم، اما کنار همه این‌ها به هر حال چرخ اقتصاد باید بچرخد. اگر بگوییم فوتبال برگزار نشود، مثل این است که بگوییم مردم سر کار نروند. می‌دانم شرایط سختی است ولی تا وقتی واکسن کرونا ساخته نشود، باید با آن کنار بیاییم.

بهانه دست ویلموتس

متأسفانه ما با عدم پرداخت به موقع تعهدات خودمان، بهانه دست مارک ویلموتس دادیم تا از فدراسیون فوتبال شکایت کند و این دردسر‌ها را به وجود آورد. الان خیلی‌ها می‌گویند این مربی در حد هدایت تیم ملی کشورمان نبود ولی روز اولی که آمد این حرف‌ها را نمی‌زدند و طور دیگری در مورد ویلموتس صحبت می‌کردند. به نظرم همان روز اول باید عملکرد ویلموتس در تیم ملی بلژیک را برای مردم تشریح می‌کردند تا همه بدانند فدراسیون فوتبال با چه کسی قرارداد بسته است.

حمایت از اسکوچیچ

باید قبول کنیم سرمربی تیم ملی عوض شده و حالا دراگان اسکوچیچ مرد شماره یک این تیم محسوب می‌شود. اسکوچیچ فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد و انصافاً تیم‌هایش در لیگ برتر کشورمان نمایش خوبی ارائه می‌کردند. کریم باقری عزیز و وحید هاشمیان محترم هم به عنوان دستیار کنارش هستند بنابراین باید در وضعیت موجود از اسکوچیچ حمایت کنیم تا ان‌شاءا... بتوانیم برای سومین مرتبه متوالی به جام جهانی برسیم.

حمایت از باوی و باوی‌ها

دیدن امثال کریم باوی و کریم باوی‌ها که روزگاری با کمترین امکانات برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کردند، روی تخت بیمارستان فوق العاده تلخ است و امیدوارم دیگر هرگز چنین اتفاقی برای آقاکریم و هیچ کدام از پیشکسوتان فوتبال ایران رخ ندهد. نه تنها فوتبال بلکه آرزو دارم هیچ کدام از این موسپیدان ورزش کشورمان بیمار نشوند. البته به همت بچه‌های ورزشی و فوتبالی کرج یک مراسم تقدیر برای کریم باوی عزیز برگزار کردیم و خوشبختانه شرایط جسمانی‌اش مناسب است. به نظرم دستگاه ورزش کشور باید توجه بیشتری معطوف به قدیمی‌ها بکند.

من به خود آقای نبی هم گفتم واقعاً کار سختی نیست اگر ۱۰۰ صندلی در استادیوم آزادی را به جایگاهی برای حضور این عزیزان اختصاص بدهیم تا حداقل برای ورود به ورزشگاه و تماشای مسابقات دچار مشکل نشوند. البته افرادی هم هستند که صادقانه برای پیشکسوتان تلاش می‌کنند. برای مثال پیکار‌های جام یونس شکوری و مسابقات قهرمانی پیشکسوتان تهران طی سال‌های اخیر به همت مهندس سلیمی شهردار محترم منطقه ۳ برگزار شده و ایشان محفلی را برای گردهمایی این عزیزان مهیا کرده است که انصافاً جای تقدیر دارد.

خاطره گل قرن

حالا ۲۲ سال از گل من به آمریکا می‌گذرد ولی مردم همچنان در این رابطه لطف دارند. واقعاً آن گل حاصل تلاش همه بچه‌ها بود. تلاش همه ملی‌پوشان و البته دعای خیر مردم. خاطره شادی مردم بابت پیروزی مقابل آمریکا که در واقع اولین برد ما در جام جهانی بود هرگز از یادم نمی‌رود و خیلی خوشحالم در این اتفاق ارزشمند نقش‌آفرینی کردم. البته این را هم بگویم که گلم به آمریکا تنها گل من با ضربه سر نبوده بلکه دقیقاً دو سال قبل از آن در پیکار‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا ۹۶ امارات نیز در ورزشگاه آزادی با سر به عمان گل زدم.

دلالی کی‌روش؟ نمی‌دانم

هادی ساعی عزیز پرافتخارترین ورزشکار ما در المپیک تلقی می‌شود و احترامش نیز واجب، اما در مورد ادعای ایشان مبنی بر دلالی کارلوس کی‌روش واقعاً نمی‌دانم و در جریان امر نیستم. واقعیت امر این است که کارلوس کی‌روش برای پیشرفت فوتبال ما زحمت کشید و بدون شک حضور متوالی در دو دوره جام جهانی اتفاق ارزشمندی بود که در دوران سرمربیگری ایشان رخ داد ولی نکته منفی دوران حضور او در ایران این بود که هیچ مربی‌ای از کنار کی‌روش به فوتبال ما معرفی نشد.

پدرسالار و هزاردستان

این روز‌ها اهالی هنر سوگوار از دست دادن استاد محمدعلی کشاورز هستند و باید به آن‌ها تسلیت گفت. در واقع باید به تمام مردم ایران تسلیت گفت، چون استاد کشاورز هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب همواره جزو هنرمندانی بود که کنار مردم زندگی کرد. یاد هزاردستان و پدرسالار به خیر. سریال‌های ارزشمندی که نقش‌آفرینی محمدعلی کشاورز عزیز در آن‌ها هرگز از یادمان نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      زیراب زن هم تیم امید را به الممیک برد....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        المپیک اقای ...........

      • لنگی پاره پاره

        دزد و زیر آب و کثیف ...

    • شش تای

      شما طرفداران استقلال واقعا بی فرهنگ وبی ادب هستین

    • بدون نام

      فکر نکنم با سه پیروزی قهرمان بشه با ۵تا قهرمان میشید

    • بدون نام

      بی عاقلترین ونفهم ترین مربی فوتبال از فوتبال هیچی نمی فهمی.تو حتی کسی قبول نمی کنه یه تیم لیگ ۳هم دست بده.بااون شاهرودی ولگرد تیم امید هم نابود کردی.دهنت ببند تو چی بلدی که نظر میدی.نفهم تمام

    • بدون نام

      برو بابا تو اول گندی که به تیم امید زدی جمعش کن بعد اظهارفضل بکن حمید خان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج