جاباما
۱۰۰۸۱۹۲
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

رئال مادرید همواره به دنبال جذب ستاره های بزرگ دنیاست ولی این اتفاق برخی مواقع به دلایلی میسر نمی شود.

ورزش سه: به نقل از مارکا، هفته گذشته بود که مدیر برنامه های روبرت لواندوفکسی برای چندمین بار تایید کرد که این بازیکن در یک قدمی پیوستن به رئال در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قرار داشت ولی به دلایلی انتقال او منتفی شد.

اتفاقی که گویا در مورد دانی فن دبیک ستاره آژاکس نیز تکرار خواهد شد. فان دی بیک قرار بود سال گذشته به رئال بپیوندد ولی با مخالفت زیدان به امسال موکول شد ولی پس از شیوع کرونا رئال عقب نشینی کرده و به نظر فن دبیک راهی یونایتد خواهد شد. سال ۲۰۱۷ نیز کار انتقال کیلیان امباپه به رئال تمام شده بود ولی در نهایت راهی پی اس جی شد.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

پیش از این در تاریخ باشگاه رئال نمونه های مشابه امباپه، لواندوفسکی و فن دبیک بسیار بوده اند که در زیر می آیند:

دیه گو مارادونا

دیه گو مارادونا سال 1982 از بوکا به بارسا پیوست در حالی که با رئال مادرید هم وارد مذاکره شد. همان سال آلفردو دی استفانو به عنوان سرمربی رئال منصوب شد و قرار بود او با مارادونا شخصا صحبت کرده و او را برای پیوستن به رئال متقاعد کند. دی استفانو حتی در نشست خبری مراسم معارفه اش گفت که از ریاست باشگاه اولین چیزی که درخواست می کند، جذب مارادوناست. رئال حتی پول بیشتری نسبت به بارسا پرداخت می کرد و پس از صحبت های دی استفانو با مارادونا او که پیش از جام جهانی 1982 با بارسا به توافق شفاهی رسیده بود، در دو راهی قرار گرفت ولی در نهایت لوئیس دی کارلوس رئیس وقت رئال به دلیل مشکلات مالی عقب نشینی کرد و مارادونا راهی بارسا شد.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

چند سال بعد و پس از اینکه مارادونا در ناپولی توپ می زد نیز رامون مندوسا رئیس وقت رئال همراه با خورخه والدانو(ستاره آرژانتینی رئال و دوست مارادونا) به منزل دیه گو رفتند و پیشنهاد مالی فوق العاده ای هم ارائه دادند ولی در نهایت مارادونا به دلیل تعهدش به ناپولی، ترجیح داد راهی رئال نشود.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

رودگولیت

ستاره هلندی سال 1987 و زمانی که برای پی اس وی آیندهوون توپ می زد، پیشنهادی خوب از رئال دریافت کرد. رامون مندوسا رئیس رئال با رئیس پی اس وی در هتل بوتانیکو واقع در تنه ریف، مذاکراتی مثبت را انجام دادند و قرار شد با دریافت 5 میلیون یورو، رود گولیت به رئال برود اما به یکباره میلان ورود کرد و با پیشنهاد مالی بهتر، گولیت را به خدمت گرفت. چند سال بعد سیلویو برلوسکونی رئیس وقت میلان، گولیت را به رئال پیشنهاد داد ولی مندوسا به دلیل سن بالای گولیت از جذب او منصرف شد. ستاره هلندی در میلان تبدیل به کابوس رئال مادرید شد و حسرتی برای روسای باشگاه که در جذب او شکست خوردند.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

یورگن کلینزمان

سال ۱۹۹۲ و زمانی که یورگن کلینزمان برای اینتر بازی می کرد، با رئال به توافق شخصی رسید. همه چیز مهیا بود و کلینزمان بلیت مادرید را هم تهیه کرده بود ولی رامون مندوسا با او تماس گرفت و گفت که به دلیل در پیش بودن بازی حساس هفته پایانی مقابل تنه ریف(رئال برای دومین سال متوالی در زمین تنه ریف شکست خورد و قهرمانی به بارسا رسید) بهتر است کمی صبر کنی. رئال بازی را به تنه ریف باخت و کلینزمان دیگر تماسی از رئال دریافت نکرد.

ستاره آلمانی چندی پیش تایید کرد که در یک قدمی رئال بود ولی از دست رفتن قهرمانی لالیگا در هفته پایانی، همه چیز را تغییر داد. کلینزمن حتی با لئو بین هاکر مربی هلندی رئال هم تماس می گیرد و عجیب اینکه او از مذاکرات باشگاه با کلینزمان اظهار بی اطلاعی می کند!

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

لوتار ماتیوس

کاپیتان تیم ملی آلمان که برای اینتر بازی می کرد، با سران رئال در سوئیس وارد مذاکره شد. همه چیز آماده انتقالی بزرگ بود ولی رئیس وقت اینتر تقاضای مالی عجیبی را مطرح کرد تا هرگونه راه برای پیوستن ماتیوس به رئال بسته شود. او در آن زمان 28 ساله بود و در نهایت به بایرن برگشت و تا 36 سالگی نیز به فوتبال در مونیخ ادامه داد. ماتیوس همواره گفته است که یکی از بزرگترین حسرت های فوتبالی او، منتفی شدن انتقالش به رئال است.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

تیری آنری

تیری آنری فصل ۹۷-۱۹۹۶ در ۱۷ سالگی بود که خود را به عنوان یک پدیده در موناکو مطرح کرد. همان سال سخت مورد توجه رئال قرار گرفت و لورنزو سانز رئیس وقت باشگاه مادریدی به توافقی سریع با مدیر برنامه های او دست یافت و حتی در یک مصاحبه گفت که آنری قراردادی ۵ یا ۶ ساله امضا خواهد کرد.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

همه چیز برای این انتقال آماده بود و حتی رئال نام او را در فهرست خود قرار داد و برای اتحادیه لالیگا ارسال کرد ولی با دخالت اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا و طرح شکایت به فیفا به خاطر دخالت یک واسطه در این انتقال، همه چیز منتفی شد.

آنری که قصد نداشت وارد حاشیه شود، قراردادش با موناکو را تمدید کرد و یک سال بعد به یوونتوس پیوست. آنری ده سال بعد پیراهن بارسلونا را هم به تن کرد.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

پاتریک ویه را

سال ۲۰۰۴ رئال مادرید با پاتریک ویه را ستاره فرانسوی آرسنال وارد مذاکره شد و دو طرف به توافق نیز رسیدند ولی با مخالفت آرسن ونگر و باشگاه آرسنال این انتقال نهایی نشد. نام او در فهرست آنتونیو کاماچو مربی وقت رئال قرار داشت. ویه را بعدها اعتراف کرد که عدم پافشاری برای انتقال به رئال، اشتباه بزرگ دوران فوتبالش بود و اگر به عقب برگردد، تصمیمی دیگر خواهد گرفت. جالب اینکه پس از منتفی شدن انتقال ویه را، سرمربی رئال هم کمی بعد استعفا کرد در حالی که فصل هنوز شروع نشده بود. کاماچو تیم را فاقد قدرت لازم برای پاسخ به توقعات می دانست.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

خواکین

بین سال های 2004 تا 2006، هر تابستان، رئال برای جذب خوآکین ستاره ملی پوش رئال بتیس تلاش کرد ولی در نهایت موفق نشد. فلورنتینو پرز رئیس رئال بارها با مانوئل لوپرا رئیس وقت باشگاه بتیس مذاکره کرد ولی هرگز نتوانست او را به فروش خوآکین راضی کند.

ستاره بتیس بعدها در یک مصاحبه گفت که لوپرا به خوبی از تمایلم برای پیوستن به رئال آگاه بود ولی هر بار پول زیادی برای فروش من تقاضا می کرد. با پرز که صحبت می کردم، او می گفت لوپرا صحبت از مبالغی می کند که اغراق آمیز هستند. گویا او از پرز خواسته بود هزینه بازسازی ورزشگاه بنیتو ویامارین را متقبل شود!

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

فرانچسکو توتی

اسطوره فوتبال ایتالیا تمام دوران فوتبالش را در آاس رم سپری کرد و به دلیل وفاداری اش به این باشگاه، دو پیشنهاد رسمی رئال را رد کرد. او البته در چندین مصاحبه، از اینکه هرگز نتوانسته برای رئال بازی کند، به عنوان تنها حسرت فوتبال خود یاد کرده است.

توتی سال ۲۰۱۶ با پیراهن رم در ورزشگاه برنابئو به میدان رفت و به شدت از سوی رئالی ها مورد تشویق قرار گرفت. او پس از بازی، خوش و بش گرمی با ستاره های رئال داشت و همواره گفته است که از تشویق شدن در برنابئو و ارزشی که هواداران رئال برای او قائل بودند، احساس غرور می کند.

توتی اخیرا در مصاحبه با " لیبرو" در مورد دلیل عدم انتقالش به رئال گفت:« دو بار از رئال پیشنهاد داشتم. یادم هست یکی از آنها سال ۲۰۰۳ بود. آن زمان یک سال از قراردادم با رم مانده بود و با رئیس باشگاه هم مشکلاتی داشتم. رئال مادرید هر آنچه را که من می‌خواستم، حاضر بود بدهد تا اینکه فقط به این تیم ملحق شوم.

آنها حاضر بودند به من ۱۲ میلیون یوروی خالص در سال حقوق بدهند به علاوه نیمی از درآمدهای تبلیغاتی که در آنها از تصویر من استفاده می‌شد. به این ترتیب مجموعاً من از رئال ۲۰ میلیون یورو در سال می‌گرفتم. علاوه بر این، رئال حاضر شد بابت خرید من پول هنگفتی هم به رم بپردازد. به این ترتیب احتمال رفتن من به رئال به ۸۰ درصد رسید. همه چیز برای رفتن من به رئال فراهم بود. رم هم در آن زمان اوضاع خوبی نداشت. به من پیشنهادهای زیادی دادند، هر آنچه که می‌خواستم حتی شماره ۱۰ که در اختیار فیگو بود و قرار بود او را به اینتر بفروشند. آنجا رائول بازی می‌کرد کاپیتان و سمبل رئال مادرید. او در رئال بیشتر از همه درآمد داشت و هر بازیکنی که به این تیم می‌پیوست، دستمزدش پایین‌تر از او بود.

حتی همسرم ایلاری به من گفت که حاضر است همه چیز را رها کند و با من به مادرید بیاید اما در نهایت با قلبم تصمیم گرفتم و در رم ماندم.»

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

کاسورلا و داوید ویا

دو بازیکن اهل آستوریا چیزی تا پیوستن به رئال فاصله نداشتند. کاسورلا برای ویارئال بازی می کرد و داوید ویا نیز برای والنسیا. حتی سال 2008 تصویری از کاسورلا شکار شد که او به ایکر کاسیاس از قطعی بودن انتقالش به رئال سخن می گفت.

دلیل عدم انتقال کاسورلا این بود که رامون کالدرون رئیس وقت رئال قصد داشت رقم فسخ قرارداد او را پرداخت کند بدون اینکه مجبور شود 43 درصد انتقال را به اتحادیه لالیگا واریز کند. رئیس ویارئال که از مذاکرات پنهانی رئال با کاسورلا خشمگین بود، در نهایت اعلام کرد که یا پرداخت رقم فسخ یا کاسورلا می ماند.

داوید ویا نیز سال های 2008 و 2009 با رئال به صورت جدی وارد مذاکره شد ولی اختلاف والنسیا با باشگاه رئال و رقم درخواست بسیار بالا در نهایت همه چیز را منتفی کرد. ویا سال 2010 به بارسلونا پیوست.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

مایکون

مدافع راست برزیلی اینتر سخت مورد علاقه ژوزه مورینیو قرار داشت. سال ۲۰۱۰ آقای خاص جذب او را به سران رئال توصیه کرد ولی اینتری ها که از شیوه جدایی مورینیو ناراصی بودند، در نهایت حاضر به از دست دادن مایکون نشدند. ستاره برزیلی علنا در یک مصاحبه گفت که همه دنیا می دانند دوست دارم برای چه تیمی بازی کنم؛ به خصوص که مورینیو برای من جایگاه ویژه ای دارد.

انتقال مایکون در حالی منتفی شد که او با مورینیو و رئال به توافق قطعی رسیده بود.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

روبرت لواندوفسکی

رئال دو بار در سال های 2013 و 2014 برای جدب روبرت لواندوفسکی اقدام کرد و هر دو بار ناکام ماند. بار اول پس از بازی برگشت رئال و دورتموند در برنابئو بود. لوا در بازی رفت 4 گل به رئال زده بود و در بازی برگشت، رئال با وجود برتری 2-0 حذف شد. پرز پس از بازی با لواندوفسکی وارد مذاکره شد و این مذاکرات با مدیر برنامه های او نیز ادامه پیدا کرد و به نتیجه نرسید.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

یک سال بعد پرز بار دیگر برای جذاب لواندوفسکی اقدام کرد ولی او با بایرن زودتر به توافق رسیده بود. ایجنت لواندوفسکی در یک مصاحبه ضمن تایید این قضیه گفت که این بازیکن به خاطر قولی که به بایرن داده بود، پیشنهاد رئال را رد کرد و با ۲۵ میلیون یورو راهی مونیخ شد.

ستاره لهستانی سال ۲۰۱۸ و پس از جدایی رونالدو نیز به رئال نزدیک شد ولی با مخالفت بایرن، ماندنی شد. او این بار خود تمایل جدی برای پیوستن به رئال داشت و در چند مصاحبه نیز گفته بود قصد دارد چالشی جدید خارج از آلمان را تجربه کند.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

داوید دخیا

داوید دخیا به دلیل یکی از عجیب ترین اتقاقات ممکن، نتوانست از منچستریونایتد جدا شده و راهی رئال شود. تابستان 2018 و پس از چند ماه ماه مذاکره، سرانجام در روز پایانی نقل و انتقالات، رئال و یونایتد بر سر معاوضه کیلور ناواس و داوید دخیا موافقت کردند. ساعت به 12 شب رسیده بود ولی برگه قراردادی که قرار بود از سوی منچستر به باشگاه رئال فکس شود، به دلیل خرابی دستگاه فکس ارسال نشد و با تمام شدن مهلت نقل و انتقالات، دخیا در منچستر ماندنی شد. ناواس حتی در هواپیما برای رفتن به منچستر نشسته بود ولی به خانه برگشت.

رئال و فوق ستاره‌هایی که در حسرت هم ماندند

رئال قصد داشت یک سال بعد دخیا را جذب کند ولی ژانویه ۲۰۱۶ زین الدین زیدان جانشین رافا بنیتس شد و اعلام کرد روی کیلور ناواس حساب می کند و دخیا را نمی خواهد تا پرونده این گلر اسپانیایی برای همیشه بسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاد سردار آزمون خودمون افتادم . خخخخ

    • پناهنده

      همه اینها از رئال کوچکترن اینها باید حسرت رئال رابخورن

    • بدون نام

      بخاطر پولی که رئال داره و میده به بازیکنا با این همه پول همیشه زیر سایه سرورش بارسا ست ،خخخخخخ پنج تا پنج تا از بارسا میخوره مسی شده کابوستون ، پنج تایی ها زنده باد سلطان مسی

      پاسخ ها

      • آرمین نظری

        کو تا بارسا مث رعال شه

    • بدون نام

      قیافه هانری با مو بلند و سیبیل ببین چه عکس عتیقه و جالبی بود رئال نیمار هم می‌خواست در رقابت با بارسا کم آورد پوگبا هم نتونست بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج