۱۰۰۸۲۰۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

ایران قطعنامه شورای حقوق‌بشر را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر علیه ایران را مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی دانست و تاکید کرد، اتخاذ استانداردهای دوگانه و سوء استفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل باعث شرمساری حامیان این قطعنامه است.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه کشورمان تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر علیه ایران را مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی دانست و تاکید کرد، اتخاذ استانداردهای دوگانه و سوء استفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل باعث شرمساری حامیان این قطعنامه است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر که توسط سوئد با حمایت برخی کشورهای غربی ارائه شده را مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مایه تاسف است که استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک امر عادی می باشد. در همین راستا کیفیت واکنش ها و مواضع این کشورها در قبال سرکوب اعتراضات نژادپرستانه در آمریکا نمونه خوبی برای سنجش و راستی آزمایی نگرانی های حقوق بشری این گروه از کشورها می باشد.

موسوی افزود: رویکرد حامیان قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق بشر کشورها موجبات سوء استفاده از مکانیزم های سازمان ملل متحد را فراهم کرده است که از این وضعیت ابراز تاسف می کنیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در چارچوب تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعددی ارزیابی کرد که از جمله آنها "استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر" ، "نادیده گرفتن ارزش ها و باورها و ویژگیهای خاص فرهنگی جوامع مختلف"، "عدم توجه به واقعیت‌ها در نتیجه تاثیر پذیری از فضای رسانه ای و تبلیغاتی علیه کشور" و "بی توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه" است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      محکوم نکنه چه بکنه.

    • بدون نام

      اها ابان ماه و فیلتر هاو ...یادتون رفته ها؟

    • بدون نام

      خیلی جالبه یک عمره اونا تحریم وپول مملکتو هی بی ارزشتر از قبل وشرایط زندگی برای مردم رو سختر وخون مردم رو در شبشه میکنند ومسئولین ما هم فقط بلدن محکوم کنن ، از اونا عمل از ما شعار

    • بدون نام

      از جزیئات قطعنامه خبری نشر نمیشود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج