۱۰۰۸۲۴۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عراق درباره پ.ک.ک به ترکیه پیشنهاد داد

یک منبع سیاسی عراقی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، عراق درباره حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پیشنهادی به ترکیه داده و یک هیئت ترکیه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای بررسی این پرونده به بغداد می‌رود.

ایسنا: یک منبع سیاسی عراقی امروز (دوشنبه) اعلام کرد، عراق درباره حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) پیشنهادی به ترکیه داده و یک هیئت ترکیه‌ای در آینده‌ای نزدیک برای بررسی این پرونده به بغداد می‌رود.

به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، این منبع گفت، عراق به فاتح ییلدز، سفیر ترکیه در بغداد هنگامی که احضار شد، پیشنهاد داد، پیرامون پرونده‌های موجود میان دو کشور از جمله موضوع حزب کارگران کردستان، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق، دو پرونده دجله و فرات و مرزهای مشترک، پرونده‌های تجاری مربوط به پروژه‌های صادرات نفت عراق از طریق بندر جیهان ترکیه، افتتاح گذرگاه مرزی جدید میان دو کشور و سرمایه‌گذاری در عراق، دو طرف یک گفت‌وگوی کامل و جامعی را آغاز کنند.

وی گفت، عراق و ترکیه منافع مشترک زیادی دارند که می‌توان از آنها به عنوان پایه‌ای برای تفاهم بلندمدت استفاده کرد. طرف ترکیه هیچ اعتراضی نسبت به موضوع آغاز یک گفت‌وگوی جامع درباره پرونده‌های موجود نکرده است اما در عین حال روی حق خود درباره عملیات پیش‌دستانه علیه حزب کارگران کردستان در داخل عراق تأکید دارد.

منبع مذکور گفت، ترکیه مجموعه‌ای اسناد و مدارک را ارائه کرده که نشان می‌دهند حملات حزب کارگران در خاک عراق برنامه‌ریزی و اجرایی شده است و با توجه به اینکه عراق هیچ اقدامی برای توقف اشغال خاک خود و استفاده از آن برای هدف قرار دادن منافع ترکیه توسط این حزب انجام نداده، آنکارا حق دارد علیه حزب کارگران کردستان اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      بدون شک دو کشور درچارچوب منافع ملی خود گام خواهند برداشت و در صورت توافق ، پ ک ک روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت ضمن اینکه تضیعف این حزب تروریستی در نهایت به نفع ایران و کل منطقه خواهد شد اگر انگلیس و اسرائیل اجازه دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج