جاباما
۱۰۰۸۷۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش قیمت سکه ربطی به بانک‌ها ندارد

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه کارگران گفت که نقش بانک‌ها در معاملات گواهی سپرده سکه این است که موجب نقدشوندگی، ایجاد شفافیت و تکمیل زنجیره خدمات رسانی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه می‌شوند و بانک‌ها در این زمینه درآمدزایی نمی‌کنند.

ایسنا: مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه کارگران گفت که نقش بانک‌ها در معاملات گواهی سپرده سکه این است که موجب نقدشوندگی، ایجاد شفافیت و تکمیل زنجیره خدمات رسانی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه می‌شوند و بانک‌ها در این زمینه درآمدزایی نمی‌کنند.

همچنین، عامل تاثیرگذار بر اختلاف قیمت بین بازار فیزیکی و بازار گواهی سپرده سکه، اشتیاق خریدی است که در بازار فیزیکی وجود دارد و به دلیل عدم پاسخگویی عرضه، این افزایش قیمت در بورس خودش را نشان می‌دهد.

فردین آقا بزرگی اظهار کرد: سپرده‌گذاری سکه توسط مردم در بانک‌ها همانند معاملات گواهی سپرده عام یا معاملات آتی سکه است که به ازای هر قرارداد (معادل ۱۰ سکه) ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان کارمزد دارد و شرکت‌ها یا بانک‌هایی که در این فرایند فعالیت می‌کنند، تکمیل کننده زنجیره ارائه خدمات‌ به مشتریان خود هستند.

افزایش قیمت سکه ربطی به بانک‌ها ندارد

وی با بیان اینکه می‌توان این فرایند را درگاه ارائه خدمات به بازار سرمایه نام نهاد افزود: همچنین در مقایسه با معاملات سکه در بازار فیزیکی، فاصله خرید تا فروش به ازای هر سکه بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است؛ بنابراین نمی‌توان لفظ درآمدزایی براین مقوله گذاشت و انگیزه این سازوکار نقدشوندگی و ایجاد شفافیت و تکمیل زنجیره خدمات رسانی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه است.

مدیر عامل کارگزاری بانک رفاه در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از فعالیت سفته‌بازی به دلیل تفاوت قیمت سکه در بورس با بازار فیزیکی جلوگیری کرد؟ گفت: همواره این ذهنیت بوده که منشا و مبدا تغییرات قیمت در بازار فیزیکی، بازار سرمایه یا بورس کالاست؛ درحالیکه به دلیل شفافیت و کشف قیمت در یک شرایط قانونمند موجود در بورس، مکانیسمی که موجب ایجاد التهاب مثبت یا منفی در بازار فیزیکی می‌شود، به بورس مربوط نمی‌شود.

آقابزرگی ادامه داد: این فرایند مربوط به وضعیت تقاضا و عرضه در بازار فیزیکی است و عامل تاثیرگذار بر اختلاف قیمت بین بازار فیزیکی و بازار گواهی سپرده سکه اشتیاق خریدی است که در بازار فیزیکی وجود دارد و به دلیل عدم پاسخگویی عرضه، این افزایش قیمت در بورس خودش را نشان می‌دهد و قیمت در آنجا کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت طلا در ایران تحت تاثیر قیمت جهانی طلا و نرخ ارز است، خاطرنشان کرد: این دو عامل اثر وزنی بر افزایش یا کاهش قیمت سکه می‌گذارد؛ بنابراین به طور مستقیم با افزایش یا کاهش قیمت ارز، نرخ سکه هم دچار تغییر می‌شود.

سرمایه‌گذاری عام در اصل اوراق بهاداری است که سازمان‌ها، ارگان‌ها و موسسات مالی جهت تامین بخشی از هزینه‌های مالی با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران منتشر می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      خود به خود گران میشه دست کسی هم نیست خوبه والا چرا ارزان نمیشه

    • بدون نام

      اقا به کسی ربطی نداره بیاید منو بگیرید

    • ح

      راست میگه به مامان بزرگ من ربط دارد

    • بدون نام

      آره به عمه من ربط داره

    • بدون نام

      وقتی به شما ربط ندارد بیخود میکنید ابراز نظر میکنید

    • بدون نام

      دولت اصلاحطلب که با وعده و فریب و تخلفات شدید انتخاباتی رأی آورد می خواهید بفکر مردم بدبخت باشد ؟؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟.!!//

    • بدون نام

      پس دست ننه بزرگ منه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج