جاباما
۱۰۰۸۷۴۷
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

مدیرعامل جمعیت امام علی: نگران بچه‌ها هستیم

روزنامه اعتماد با زهرا رحيمي، مديرعامل جمعيت امام علي درباره جمعيت تحت پوشش این نهاد غیردولتی و آخرين وضعيت اعضاي بازداشتي آن گفتگو کرده است.

روزنامه اعتماد با زهرا رحيمي، مديرعامل جمعيت امام علي درباره جمعيت تحت پوشش این نهاد غیردولتی و آخرين وضعيت اعضاي بازداشتي آن گفتگو کرده است.

آخرين خبري كه در مورد پيگيري وضعيت دستگيري آقاي ميمندي‌نژاد و دو همكار ديگرتان در جمعيت امام علي داشتيم اين بود كه فعلا خبري از امكان وثيقه گذاشتن و معرفي محل بازداشت نيست. تغييري در وضعيت به وجود آمده؟ پيگيري‌هاي‌تان به كجا رسيد؟

ما كماكان از شرايط‌شان بي‌خبريم. البته روز گذشته (دوشنبه) آقاي كي‌منش با خانواده‌شان تماس گرفته و صحبت كرده‌اند كه بگويند حال‌شان خوب است اما بيشتر از اين هيچ اطلاعي نداريم كه كجا هستند و وضعيت‌شان در چه مرحله‌اي است.

در موضوع تعيين وكيل به نتيجه رسيديد؟

فكر مي‌كنم با گروهي از وكلا كار را پيش ببريم. البته فعلا در مرحله بازپرسي به جز وكلاي ماده ۴۸ اجازه انتخاب وكيل نداريم.

خب با وضعيت فعلي از چه مرجعي جواب مي‌خواهيد؟

من حتي نمي‌دانم بايد با چه كسي در تماس باشم.

براساس چه شكايت يا اتهامي اين بازداشت صورت گرفته؟

در حكم ورود به منزل نوشته شده بود، توهين به رهبري و توهين به امام، براي شارمين.

پلمب دفتر به اين معناست كه فعاليت‌هاي شما در همه كشور متوقف شده است؟

سياست جمعيت امام علي بر اين است تا جايي كه در توانش هست به خدمات‌‌رساني ادامه دهد. فعلا فقط دفتر (دانشگاه) شريف ما پلمب شده و در بقيه دفاتر مشغول خدمت‌رساني هستيم. دوستان ما امروز(سه‌شنبه) در زمينه زاگرس سعي كردند در تهيه بلوئرها (دمنده) مشاركت كنند. فعاليت‌هاي ما كماكان ادامه دارد. ما هميشه شفاف و در چارچوب قانون و طبق موازين عمل كرده‌ايم. از خودمان مطمئن هستيم. جمعيت به لحاظ مالي وابسته به كمك‌هاي تك‌تك مردم است و جز اين هيچ منبع مالي نداشته. همه اينها در حسابرسي‌ها قابل دسترسي است البته حالا ديگر تمامي مدارك از ما گرفته شده و ثابت كردنش ديگر برعهده همين دوستان است. از لحاظ شفافيت مالي و عملكردي و از لحاظ التزام به قوانين و عدم وابستگي، جمعيت خودش را ثابت كرده و حالا كساني كه اتهام زده‌اند بايد ثابت كنند كه جمعيت در اين مدت اصلا چه خطايي داشته كه سزاوار اين مجازات‌هاست. نمي‌دانم چرا دو تا جوان كه در آغاز زندگي‌شان هستند و انتخاب كرده‌اند به مردم خدمت كنند الان بايد در زندان باشند و پدر و مادرهاي‌شان نگران.

اگر احيانا كار به جايي برسد كه فعاليت‌هاي جمعيت به صورت كلي متوقف شود، چند نفر تحت پوشش شما هستند كه تحت تاثير اين قضيه قرار مي‌گيرند؟

ببينيد الان هم مدام پيام داريم؛ از خانم‌هاي خانه‌هاي اشتغال‌مان پيام داريم كه نگران شده‌اند و مي‌گويند سرنوشت مايي كه اينجا تنها منبع اميد و منبع درآمدمان است چه مي‌شود؟ ۷۰۰ خانم هستند كه از قِبل كاري كه با زيرساخت‌هاي جمعيت انجام مي‌دهند، دارند زندگي‌شان را به صورت كامل تامين مي‌كنند. ديروز مي‌گفتند اين محكمه كجاست كه بياييم شهادت بدهيم، زندگي ما در اين جمعيت چه تغييري كرده. ۴ هزار بچه هستند كه تمامي زير و بم زندگي‌شان تحت حمايت جمعيت است؛ از تغذيه گرفته تا بهداشت و آموزش و درمان. بزرگ‌ترين نگراني ما هم همين است، خود بچه‌ها نگران شده‌اند، ‌دايم به من زنگ مي‌زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت خدا به ظالمان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج