جاباما
۱۰۰۸۷۸۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

حجت‌الاسلام همیوند: روحانی بودن تضادی با ورزش ندارد

در یکی از متفاوت‌ترین انتخاب‌های ورزشی در کشور، یک روحانی ورزشکار در قامت رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان قرار گرفت و با رأی حداکثری اعضای مجمع وزنه‌برداری استان همدان در رأس مدیریت این رشته قرار گرفت.

روزنامه رسالت: در یکی از متفاوت‌ترین انتخاب‌های ورزشی در کشور، یک روحانی ورزشکار در قامت رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان قرار گرفت و با رأی حداکثری اعضای مجمع وزنه‌برداری استان همدان در رأس مدیریت این رشته قرار گرفت.

حجت‌الاسلام علیرضا همیوند که با شرکت در انتخابات هیئت وزنه‌برداری استان همدان موفق شد اعتماد اعضای مجمع را به خود جلب نماید در مدت‌زمانی که از قبول مسئولیتش گذشته با اتفاقات زیادی مواجه شده و رویکردهای مختلفی نسبت به انتخاب او از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین اهالی ورزش صورت گرفته است.

هجمه‌های واردشده بر این انتخاب از سوی رسانه‌های خارجی و لزوم پاسخگویی به نحوه و دلایل حضور وی در رأس این هیئت موجب شد تا گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام علیرضا همیوند ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید.

حجت‌الاسلام علیرضا همیوند رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به این‌که سابقه فعالیت در کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای دارد، گفت: ورزش وزنه‌برداری ورزش پهلوانی محسوب می‌شود و من با توجه به نیازی که برای انسجام و حرکت در رشته وزنه‌برداری احساس می‌شد و با این نگاه به هیئت وزنه‌برداری استان همدان وارد شدم.

وی درباره نحوه انتخاب خود در این جایگاه گفت: در انتخابات انجام‌شده در هیئت وزنه‌برداری استان همدان ، من به‌عنوان رئیس این هیئت انتخاب شدم و ۱۳ رأی از ۱۴ رأی را برای رسیدن به این سمت کسب کردم.

حجت‌الاسلام همیوند با اشاره به این‌که بیشتر روحانیون دارای روابط‌عمومی بالایی هستند و ورزش هم می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد گفت: تبلیغ ورزش امربه‌معروف است.من سال‌ها در ورزش فعالیت کرده و به آن علاقه دارم و با توجه به نیاز ورزش استان به آن ورود پیدا کردم. بر همین اساس قرار است با انتخاب هیئت‌رئیسه قوی و بهره‌مندی از مشاوران زبده که از قهرمان وزنه‌برداری کشور هستند برای بهتر انجام شدن فعالیت‌ها، برنامه‌های مدونی را در سطح استان به انجام برسانیم.

وی درباره توانمندی‌های خود برای ارتقای وضعیت ورزش وزنه‌برداری در استان همدان گفت: با توجه به نیاز استان باید جامعه آماری ورزشکاران استان در رشته وزنه‌برداری افزایش یابد و در حوزه داوری از درجه خوب به عالی در کل کشور برسیم. برای رسیدن به این هدف کلاس‌های انسجام بخش برای مجموعه وزنه‌برداری استان برگزار خواهد شد و این اتفاق باعث ایجاد حلقه اتصالی می‌شود که وفاق و همدلی را به دنبال می‌آورد و در اجرا به کسب رتبه‌های ورزشی بالا در کشور منجر می‌گردد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان برنامه‌های خود برای موفقیت ورزش وزنه‌برداری در استان را برشمرد و افزود: بعضی از رشته‌های ورزشی مانند فوتبال و کشتی از دوران نونهالی اقدام به استعدادیابی می‌کنند و ما هم این روش را برای ورزش وزنه‌برداری دنبال می‌کنیم. هیئت‌رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری، ما را در برگزاری این کلاس‌ها یاری خواهد کرد و با تأسیس کمیته استعدادیابی نخبه‌های این رشته ورزشی را پرورش می‌دهیم تا مایه افتخار استان باشند.

حجت‌الاسلام همیوند درباره جایگاه وزنه‌برداری ایران در جامعه جهانی گفت: وضعیت ورزش وزنه‌برداری در ایران نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است. بعد از انقلاب نوابغی کشف شدند که با سن پایین، رکوردهای دنیا را جابه‌جا کردند. ما امیدهایی برای قهرمانی در جهان پرورش داده‌ایم که این برای ورزش کشور مسئله با اهمیتی تلقی می‌شود.

وی حضور روحانیون در جایگاه مسئول ورزش را برای ارتقای آن تأثیرگذار دانست و افزود: روحانی و مبلغ مذهبی دارای ارتباطات زیادی است و از این ارتباط برای القای معانی بهره می‌برد. در حوزه ورزش نیز این اتفاق به بهترین شکل ممکن اتفاق خواهد افتاد و با مدیریت مناسبی که در زمینه پرورش استعدادها و بهره‌مندی از منابع استانی صورت خواهد گرفت، من هم از این مؤلفه برای استفاده در کمیته‌های مختلف وزنه‌برداری استان بهره می‌برم تا رتبه ورزش وزنه‌برداری در سطح استان و کشور ارتقا پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      ورزش با روحانی بودن تضاد دارد!

      پاسخ ها

      • امیر عباس

        روحانی جماعت با همچیز دنبال تضاد ند
        تاریخ میگه هر چیز جدید که او مده تا چند وقت باهاش مخالف بودن،،رادیو .تلوزیون .ویدیو که هم یادشونه
        ماهواره .حتی دو چرخه....... تا بی نهایت
        سمبل عقب افتادگی

      • بدون نام

        کلاً با انسانیت در تضاد است .

    • بدون نام

      پس اقای دایی خواهشا بیا پیش نماز مسجد ما شو

    • بدون نام

      خوب زحمت بخودت می دادی می رفتی ورزش

      پاسخ ها

      • نعیم

        یه وزنه یک کیلودستش بدن کل رگای بدنش ازکارمیفتن اومده رئیس شده مملکتی که بابات یه چیزی باشه پسربایدرئیس بشه

    • خ س

      ریاست تو چه ربطی به ورزش داره

    • خ س

      هیچ اشی نیست که شما توش نباشین

    • لنگیون

      کاش یکروز که . تا زنده ام جدایی دین رو از همه چی میدیدیم. جسارت نباشه ، ولی اخوند باید امر به معروف کنه.

      پاسخ ها

      • امیر

        چی

    • بدون نام

      از هیکلت معلوم است ورزش با روحانیت تضاد دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج