جاباما
۱۰۰۸۹۷۷
۵۲۶۳
۵۲۶۳
پ

راهنمای خرید اسکیت برد، انواع و نکات خرید

امروزه استفاده از اسکیت برد به دلیل افزایش هیجان در وجود افراد، با استقبال بسیاری روبه‌رو است. به طور کلی باید بگوییم که اسکیت برد را می‌توان بیشتر وسیله‌ای تفریحی در نظر داشت تا ورزشی. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید اسکیت برد بپردازیم و شما را با راه‌های خرید یک محصول مناسب و ایده‌آل آشنا کنیم.

برترین‌ها: امروزه استفاده از اسکیت برد به دلیل افزایش هیجان در وجود افراد، با استقبال بسیاری روبه‌رو است. به طور کلی باید بگوییم که اسکیت برد را می‌توان بیشتر وسیله‌ای تفریحی در نظر داشت تا ورزشی. استفاده از اسکیت برد به لحاظ حفظ تعادل و همین‌طور سرعت بالای آن می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرد به همراه داشته باشد، آن هم زمانی که فرد از مهارت کامل برخوردار نبوده و یا اسکیت برد خوب و مناسبی را انتخاب نکرده باشد؛ بنابراین در این میان باید با تأکید بگوییم که انتخاب یک اسکیت برد مناسب و ایده‌آل می‌تواند تا حد بسیار زیادی در استفاده درست و ایمن از این محصول تأثیرگذار باشد. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید اسکیت برد بپردازیم و شما را با راه‌های خرید یک محصول مناسب و ایده‌آل آشنا کنیم.

راهنمای خرید اسکیت برد، انواع و نکات خرید

معرفی انواع اسکیت برد

به طور کلی باید بگوییم که اسکیت برد‌هایی که امروزه در بازار تولید و عرضه می‌شوند دارای تنوع بالایی هستند و به همین دلیل نیز می‌توانند برای افراد متفاوتی با نوع استفاده‌های مختلف کاربرد خوبی داشته باشند. انواع اسکیت برد‌ها به این شرح هستند:

  • اسکیت برد‌های کوچک: این نوع از اسکیت برد‌ها در واقع کوچک‌ترین مدل‌های اسکیت برد هستند و بیشتر هم برای اجرای حرکات نمایشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این باید بگوییم که این نوع از اسکیت برد‌ها مناسب افرادی هستند که می‌خواهند در کوچه و خیابان‌ها از اجرا‌های ترفند خیابانی استفاده کنند.
  • کروزر: این نوع از اسکیت برد‌ها دم با شیب تند دارند و معمولاً هم برای گشت زنی در کوچه و خیابان کاربرد پیدا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع از اسکیت برد‌ها داشتن طولی متوسط است.
  • مدل سنتی: این نوع از اسکیت برد‌ها دماغه مسطح و دم تندی دارند طراحی آن‌ها به گونه‌ای نامتقارن صورت گرفته است.
  • برد‌های بزرگ: این نوع از اسکیت برد‌ها مناسب کاربرد‌های هیجانی نیستند و بیشتر مناسب افرادی هستند که تنها به منظور حمل‌ونقل و جابه‌جایی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نوع از اسکیت برد‌ها به عنوان بزرگ‌ترین نمونه‌های این محصول شناخته می‌شوند و شکلی نامتقارن دارند. در نهایت نیز باید اضافه کنیم که تعادل موجود در اسکیت برد‌های بزرگ از سایر مدل‌ها به مراتب بیشتر است.

راهنمای خرید اسکیت برد، انواع و نکات خرید

نکات خرید اسکیت برد

برای آنکه بتوانید اسکیت برد مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات متفاوتی در این زمینه توجه داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در زمان خرید اسکیت برد باید مدنظر داشته باشید توجه به طول و عرض مناسب اسکیت برد است. به طور کلی باید بگوییم که استفاده از اسکیت برد‌های پهن برای مبتدیان مناسب‌تر خواهد بود. معمولاً اسکیت برد‌های مناسب و ایده‌آل برای این افراد ۲۲ سانتی‌متر پهنا دارند. به همین دلیل نیز اگر شما هم فری مبتدی هستید به هیچ وجه به سراغ نمونه‌های باریک نروید.

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که اسکیت برد‌های باریک‌تر می‌توانند برای افراد حرفه‌ای و برای انجام حرکات نمایشی مناسب باشند. در نتیجه بهتر است که در ابتدا اصول استفاده کامل و حرفه‌ای از اسکیت برد را آموزش ببینید و بعد دست به خرید نمونه‌های باریک‌تر بزنید. به طور کلی باید بگوییم که معمولاً طول اسکیت برد‌های نرمال و معمولی برای مبتدیان چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر خواهد بود.

مسئله دیگری که در زمان خرید اسکیت برد باید مدنظر داشته باشید شیب صفحه این محصول است. به طور کلی باید بگوییم که هر چه شیب اسکیت برد بیشتر باشد استفاده از این محصول برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر خواهد بود. این شیب می‌تواند در انجام حرکات چرخشی، پرش از مانع و... به فرد کمک کند. با این حال توصیه ما این است که اگر شما فردی مبتدی هستید و یا حداقل چندان هم حرفه‌ای نیستید به سراغ اسکیت برد‌های پرشیب نروید، چراکه امکان حفظ تعادل را برای شما به مراتب سخت‌تر خواهند کرد.

راهنمای خرید اسکیت برد، انواع و نکات خرید

مسئله مهم دیگری که در رابطه با اسکیت برد باید به آن توجه کرد چرخ‌های این محصول است. به طور کلی اگر فردی مبتدی هستید باید به سراغ اسکیت برد‌هایی بروید که سختی چرخ‌های آن بین a۹۹ و a۹۶ باشد. این یعنی چرخ اسکیت برد مناسب برای افراد مبتدی سختی متوسطی دارد و اندازه آن نیز چندان بزرگ نیست. باید اضافه کنیم که چرخ‌های بزرگ و سفت می‌توانند حرکت به مراتب سریع‌تری را برای فرد اسکیت برد سوار به همراه داشته باشد. در مقابل نیز اسکیت برد‌هایی با چرخ‌هایی کوچک و نرم، سرعت را کاهش خواهند داد.

یکی از نکات مهم دیگری که در زمان خرید اسکیت برد باید در نظر داشته باشید وزن متحمل شده محصول است. این یعنی شما باید میزان وزنی را که اسکیت برد شما توانایی حمل آن را دارد بدانید. طبیعی است که در بسیاری از مدل‌ها و متریال‌ها، اسکیت برد توانایی نگهداری و حمل افراد سنگین‌وزن را نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر، کیفیت یاتاقان محصول است. به خاطر داشته باشید که یاتاقان‌های باکیفیت می‌توانند در طول عمر، حرکت راحت، سرعت بیشتر و هم‌چنین حرکت روان‌تر چرخ‌های اسکیت برد شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشند. به طور کلی یاتاقان یا همان بلبرینگ می‌تواند چرخ‌های اسکیت برد را به تیغه محور آن متصل کرده و حرکات چرخ را به مراتب آسان‌تر نماید. باید این را بدانید که یاتاقان‌هایی که ساخته کشور سوئیس هستند غالباً از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نمونه‌های چینی نیز کم کیفیت‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. این را بدانید که برای خرید یاتاقان مناسب نباید حتماً به سراغ گران‌ترین مدل‌ها بروید، بلکه داشتن یاتاقان معمولی و باکیفیت کفایت خواهد کرد.

راهنمای خرید اسکیت برد، انواع و نکات خرید

توصیه‌ای که برایتان داریم این است که برای افزایش طول عمر یاتاقان اسکیت برد خود، آن را از گل‌آلود شدن و یا خیس شدن پی‌درپی دور نگه دارید.

یکی از قطعات مهم و اصلی در اسکیت برد بوش یا بوشینگ است. این قطعه در نرم کردن چرخش اسکیت برد‌ها کارایی دارند. به همین دلیل هم بهتر است به سراغ محصولی بروید که بوش آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در واقع استاندارد باشد. این را به خاطر داشته باشید که اگر این قطعه بیش از حد استاندارد، محکم و سفت باشد حرکت اسکیت برد سخت‌تر شده و اسکیت برد شما در زمان طی کردن مسیر چرخشی از خود مقاومت نشان می‌دهد؛ بنابراین بهتر است که به سراغ اسکیت بردی بروید که نوش آن نرم است و چرخش راحت و بدون دردسری را برای شما فراهم می‌آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج