جاباما
۱۰۰۹۱۰۲
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

اقدام عجیب شورای‌شهر تبریز درباره پروین اعتصامی

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از استانداری قم برای بررسی امکان انتقال مقبره بانوی شاعره کشورمان به زادگاهش، گفت: بارها این موضوع را پی گیر بوده ایم و این مهم را از استاندار قم نیز پی گیری خواهیم کرد.

ایرنا: دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از استانداری قم برای بررسی امکان انتقال مقبره بانوی شاعره کشورمان به زادگاهش، گفت: بارها این موضوع را پی گیر بوده ایم و این مهم را از استاندار قم نیز پی گیری خواهیم کرد.

سعید نیکوخصلت روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی فرهنگی شهرداری منطقه یک از جمله پیاده راه کوچه پروین اعتصامی، اظهار کرد: شورای شهر در طول سال اول شورا پیگیر بررسی انتقال آرامگاه پروین اعتصامی به تبریز بوده است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم هویت واقعی پروین اعتصامی را به مردم معرفی کنیم، می‌توانیم تبریز را به مرکز برگزاری همایش‌ها و فستیوال‌های مرتبط با بانوان در سطح ملی و بین المللی تبدیل کنیم، افزود: جایگاه ادبی پروین اعتصامی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما می‌شناسیم.

اقدام عجیب شورای‌شهر تبریز درباره پروین اعتصامی

وی با تاکید بر اینکه امروز توانمندی‌های شهرها را در حوزه فرهنگ، افزایش پیاده راه‌ها و فضای سبز می‌سنجند،‌ گفت: شهرهای خلاق پیاده راه‌ها را افزایش داده، از هویت و فرهنگ خود مراقبت می‌کنند و بزرگترین‌ جشنواره ها را برای نمایش فرهنگ خود به جهانیان برگزار می‌کنند.

دبیر شورای شهر تبریز اضافه کرد: باید سعی کنیم قدر داشته‌های فرهنگی خود را بدانیم تا در آینده از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اندکی از خاک مقبره دو کمال تبریز را به کشور تاجیکستان برده و به محلی توریستی و زیارت گاه تبدیل کرده‌اند، گفت: ما نیز باید قدردان داشته‌های فرهنگی خود باشیم، چون که این دارایی‌های فرهنگی آینده ما را رقم خواهد زد.

نیکوخصلت با بیان اینکه پروین در آن زمان با وجود خفگان این چنین شگفت آفرینی کرده و مفاهیم عمیقی را در اوج زیبایی سروده است، ادامه داد: واجب است تا مقام فرهنگی این بانوی شاعره را به جهانیان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه تبریز شهری است که متعلق به ۱۰۰ سال آینده است، افزود: اگر بتوانیم شمس، شهریار، مقبره العرفا، هنر، تاریخ و میراث فرهنگی تبریز را به دنیا بشناسانیم، این شهر در گردشگری و ثروت آفرینی نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این کارها نکنید. مردم را گور به گور نکنید.

    • بدون نام

      من نمیدونم مسولین ما چرا خودشونا به کر گوشی زدن دست به ی کارای احمقانه میزنن بابا اولویت مردم فقر گرونی بیچارگی است بجای ایکارا بفکر را حلی برای مشکلات مردم باشید

    • بدون نام

      به جای مسائل فرعی به فکر معیشت مردم باشید وقت شد به مسائل فرعی هم برسید

    • بدون نام

      با این فکرهای بکر تا بحال کجا بودید

    • بدون نام

      کفنش پوسیده جان همه مقامات آبروی این زن که دستش از چاره کوتاه است را نبرید و جسدش را از قبر بیرون نیاورید لطفا در تبریز قبری بکنید و مادر یا مادر بزرگ شهردار و یا جسد همان پیره زنی که شهردار و مامورانش او را کشتند و الونکش را گرفتند در ان قبر بگذارید وبگویید پروین اعتصامی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج