۱۰۰۹۲۴۶
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

گزارشی تأسف‌آور درباره پدیده‌ای شرم‌آور

عرفان خسوری؛ روزنامه نگار در گزارشی به تعدیل نیرو در مطبوعات پرداخته است.

برترین‌ها: عرفان خسوری؛ روزنامه نگار در گزارشی به تعدیل نیرو در مطبوعات پرداخته است.

او نوشت:

مجله دانشمند اولین جایی بود که در آن نوشتم؛ سال ۱۳۸۰ وقتی هنوز حتی دانشگاه نرفته بودم؛ آن هم نه یک شماره، بلکه حدود دو سال بی‌وقفه، در هر شماره و بعد هم گه‌گداری… اگر بگوییم دانشمند خانه اول من در حرفه نویسندگی علمی بود، گزاف نبود.

علاقه من به دانشمند و سابقه آن بر کسی پوشیده نیست. تا جایی که می‌دانم، حتی خود مؤسسه دانشمند آرشیو کامل اصیل از سال‌های آغازین انتشار این مجله را ندارد و چه بسا آرشیو شخصی من، تنها آرشیو کامل از چهل سال نخست انتشار این مجله باشد.

در سال‌های اخیر به رغم تلاش‌های ارزشمند و فرازین دوستان کاردان در روزنامه‌نگاری علم، روند کیفیت دانشمند با فرودهایی پیشانی‌شکن توأم شد. آنچه فراز بود، از دلسوزی کاربلدان آگاه بود و آنچه فرود، بلکه سقوط، از ناآگاهی مدیران ناسرشناس و ناکاردانی که شایسته سکان‌داری نبودند.

تسویه و هدایت آخرین گروه این دوستان به درهای خروجی مجله، در آخرین شماره دانشمند (تیر ۹۹) مشهود است. مدیران بنیاد مستضعفان این بار نه تنها سردبیر، بلکه دبیر تحریریه مجله را نیز با کسانی فاقد تجربه و سابقه و جایگاه روزنامه‌نگاری علم جایگزین کردند؛ تازه‌واردان به حق مستضعف اند.

بدی کار اینجاست که این مستضعفان مستحضر شأن مجله دانشمند را نیز هم‌پایه جایگاه خود فرومی‌کشند. مصداقش سرمقاله سردبیر مجله است.

از مدیرانی که با نشناختن جایگاه مجله دانشمند چنین کسان را بر مقدرات مجله گماردند، انتظار ندارم امروز به اشتباه خود در قبال این مجله و این افراد اعتراف کنند، اما انتظار دارم شأن قدیمی‌ترین مجله ترویج علم ایران را بیش از این نشکنند و دل دلسوزان را بیشتر خون نکنند.

از همه دوستان و دلسوزان مجله دانشمند، روزنامه‌نگاری علم و ترویج علم تقاضا دارم این نخ‌جیک را بازنشر ريتوييت کنند و از مسئولان بنیاد مستضعفان تغییری بنیادی در روند فعلی مدیریت مؤسسه دانشمند را مطالبه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان دوستی

      باشه خبرشومیدم

    • بدون نام

      وای وای....

    • محمد

      خودش هم نمیدونه چی نوشته انتظار بازنشر داره!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به عنوان یه مطبوعاتی باسابقه میگم دوره مطبوعات کاغذی تموم شده و تا چند وقت دیگه چیزی به اسم روزنامه مکتوب نخواهیم داشت. فقط نسخه دیجیتال. توی عصر ارتباطات و فضای مجازی دیگه هیشکی روزنامه نمیخونه. دوست عزیز بهتره دنبال یه شغل دیگه باشی. در اینکه همه جا پیمانکاری شده و پیمانکارها دنبال مفت تموم کردن همه چی هستن شکی نیست. نمونه‌اش گروه مجلات همشهری که زدن نابودش کردن و دادنش بیرون موسسه در بیارنشون. مجله دانشمند از همشهری گردن‌کلفت‌تر نبوده و نیست. تو این مملکت با این اقتصاد داغون دیگه مطبوعات آینده‌ای نداره. برو دنبال یه کار دیگه باش برادر.

    • بدون نام

      خبر نداره چقدر تو کارخانه ها تعدیل نیرو شده حالا جدای از کارخانجاتی که مثل ارج تعطیل شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج