۱۰۰۹۳۵۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ابراز نگرانی ایران از اقدامات اخیر آمریکا و فرانسه

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی از اقدامات اخیر آمریکا و فرانسه در نقض معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

خبرآنلاین: کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون مقدماتی معده منع جامع آزمایش های هسته ای، ضمن تایید مجدد موضع دیرینه و اصولی کشورمان در مورد لزوم حذف کامل سلاح های هسته ای، گفت: متأسفانه، بیش از دو دهه پس از تصویب این معاهده، رسیدن به هدف اصلی آن که پایان دادن توسعه و پیشرفت سلاح های هسته ای است، دست نیافتنی تر شده است.

غریب آبادی با ابراز تأسف از اینکه اخیراً جامعه بین المللی شاهد رویکرد مخربی در مورد خلع سلاح هسته ای و معاهدات عدم اشاعه توسط برخی کشورهای هسته ای بوده است، افزود: نوسازی و آزمایش سلاح های هسته ای، معاهده ان.پی.تی به عنوان سنگ بنای خلع سلاح هسته ای و رژیم عدم اشاعه و همچنین صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند. در همین راستا، پرتاب اخیر موشک های بالستیک بین قاره ای قادر به حمل چندین کلاهک هسته ای (M۵۱) توسط یک زیردریایی فرانسوی در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰، با تعهدات بین المللی فرانسه ناسازگار است.

ابراز نگرانی ایران از اقدامات اخیر آمریکا و فرانسه

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه اظهار داشت: خروج یکجانبه و غیرقانونی از بسیاری از موافقت نامه های بین المللی از جمله معاهده آسمان های باز، پیمان موشک های هسته ای میان بردو برجام، به سیاستی رویه ای برای ایالات متحده تبدیل شده که نه تنها مغایر با چندجانبه گرایی بوده، بلکه صلح و امنیت بین المللی را نیز تضعیف می کند.

وی در همین راستا، نگرانی عمیق خود را از گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات ارشد آمریکا در مورد احتمال انجام انفجارهای آزمایش هسته ای گفتگو کرده اند، اعلام کرد و گفت: انجام چنین آزمایشی موجب تضعیف خلع سلاح هسته ای و رژیم عدم اشاعه و در نتیجه، تضعیف صلح و امنیت بین المللی می شود. غریب آبادی همچنین از اینکه سنای آمریکا بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای آماده سازی انجام چنین آزمایش هسته ای را تصویب کرده، به شدت ابراز نگرانی کرد و از آمریکا و فرانسه خواست تا به تعهدات خود در حفاظت از اهداف و مقاصد معاهدات خلع سلاحی، احترام بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چیزتون داغونه وضع داخل کشور وضع بیرون از مرزها

    • فضولباشی

      اقای رییس جمهورامروزصبح فرمودند امریکانمی تواندجلوی پیشرفت مارابگیردوفقط برای مردم مشگلاتی بوجودمی لورد!!!!!!!!!!نیازبه توضیح نیست خوش به حال ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج