۱۰۰۹۴۹۵
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا بانک‌ها پول سهام عدالت را دیر می‌پردازند؟

در حالی پول حاصل از فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت از سوی بانک‌ها با تاخیر به حساب مشمولان واریز می‌شود که دارندگان این سهام به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند اگر به این پول نیاز فوری نداشتیم، سهام عدالت‌مان را نمی‌فروختیم.

تسنیم نوشت: در حالی پول حاصل از فروش ۳۰ درصدی سهام عدالت از سوی بانک‌ها با تاخیر به حساب مشمولان واریز می‌شود که دارندگان این سهام به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند اگر به این پول نیاز فوری نداشتیم، سهام عدالت‌مان را نمی‌فروختیم.

بر اساس تصمیمات ستاد آزادسازی سهام عدالت، مشمولان می‌توانند از درگاه‌های مختلف مانند سایت بانک، اپلیکیشن‌ها یا به‌طور مستقیم درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را از طریق بانک‌ها ثبت کنند.

نکته جالب و تامل برانگیز در این زمینه قرارداد یک طرفه بانک‌ها با دارندگان سهام عدالت است که بر اساس آن مشمولان نه می‌دانند چه سهمی از آنها فروخته می‌شود؛ نه می‌دانند که این سهام چه زمانی فروخته می‌شود و نه می‌دانند که به چه قیمتی سهام‌شان فروخته می‌شود!!

این در حالی است که ثبت درخواست فروش سهام توسط دارندگان سهام عدالت به منزله دادن اختیار تام به کارگزاری‌ها برای فروش این سهام به هر قیمت، در هر زمان و در هر نمادی است و به همین دلیل هم هست که مبالغ واریزی به حساب مشمولان با هم متفاوت هست.

جدای از این حق اجحاف شد اما، هستند مشمولانی که پس از قبول این حق ضایع شده و نیز امضای این قرارداد یک‌طرفه، حالا چند هفته‌ای است که منتظر واریز وجوه حاصل از فروش سهام عدالت خود هستند.

بر این اساس در خصوص تاخیر قابل وجه بانک‌ها در واریز این وجوه به حساب مشمولان مدیرعامل یکی از شرکت‌های کارگزاری وابسته به یکی از بانک‌ها گفته نمی‌توان زمان مشخصی برای فروش سهام و واریز وجوه ناشی از آن مشخص کرد؛ چرا که عرضه و تقاضا، تعیین‌کننده قیمت سهام بوده و تلاش می‌ شود سهام با بالاترین قیمت و در بهترین شرایط به فروش برسد.

همچنین ثبت درخواست فروش سهام عدالت به معنی فروش قطعی نیست و فرآیند فروش ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ اما کارگزاری پس از فروش قطعی، مبالغ دریافتی را طی روال قانونی به حساب صاحب سهام واریز خواهد کرد.

در این خصوص یکی از دارندگان سهام عدالت به خبرنگار تسنیم گفت قبول کردن شرایط یک طرفه بانک‌ها از سوی ما برای فروش ۳۰ درصد از سهام عدالتمان به هر قیمتی که از آن اطلاع نداریم، نشان از این دارد که ما به این مبلغ در این مقطع زمانی نیاز داریم؛ بنابراین تاخیر بانک‌ها در فروش و واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت ما، نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

ضمن این که ما می‌دانیم که بازار بورس صعودی است و با نگهداشتن سهام عدالت می‌توانیم از سود بیشتری در آینده برخوردار شویم؛ اما به دلیل نیاز مالی اقدام به فروش ۳۰ درصد از این سهام کرده‌ایم که متاسفانه در زمان خود این پول به دست ما نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرصا

      با سلام از 12خرداد 30درصد سهام عدالت خانومم فروختیم از کارگزار ی ملت تا الان که 6خرداد هست هیچ گونه پولی واریز نشود نیاز نداشتیم نفروختیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه موقع فروختن هم قیمت سهام رو500تومن کمترازقیمت واقعی پرداخت میکنن!
        مردم عزیز یانفوشین یااگه مجبوربودین خودبورس بفروشین کارمزدش کمتره بانکها دارن پول بادآورده به جیب میزنن تازه همون پول روهم باتاخیرپرداخت میکنن تاسودبیشتری ببرن

      • KiiiiHAN@

        بانک مگه دیوانه است برای هر چیز بی ارزشی پول بدهد

    • بدون نام

      تاخیردرپرداخت هیچ توجیه قانونی ندارد مگر مافیای کلاهبرداری

    • بدون نام

      باید اینقدر ازش بخورند و مالیات کسر کنند تا این توپ برف تبدیل به قطره آب شود و به دست ما برسد

    • بدون نام

      سلام من هشت خرداد به بانک حکمت ایرانیان که الان شده سپه وکالت دادم ولی تا امروز هیچ خبری نشده

    • مهرداد زارع

      والله یه نوع دزدی سهام بنده رو کلا 1370000فروختن ریختن به حساب ولی دولت اعلام کرده بود 2500000باید بریزن به حساب .به نظر من اشتباه هست کسی به بانک سهام بده

    • بدون نام

      همین یعنی سهام عدالت و بورس فقط یه بازیه دو سر پوچه!

    • بدون نام

      بانک سپه یک ماهه واریز نکرده
      به این پول احتیاج داریم

    • امین

      بله درسته بنده 17خرداد از طریق کارگزاری پارسیان اقدام به فروش 30% از سهام خودم کردم که هنوز هیچ واریزی برام نشده

    • بدون نام

      سهام عدالت واقعا ی چیز مسخرس...دزدی بانکام مشخصه...یادمه زمان دانشجویی اول مهر درخواست وام میکردیم ی ماه بعد وزارت رفاه تایید میکرد و ی ماه بعد بانک پرداخت میکرد...۸ ترم همین جور بود...

    • اکبر

      من30درصد سهام را دادم بانک تجارت بفروشد اما خبری نیست تا الان1ماهه فیکس من اون موقع لازم داشتم نه الان درضمن سهام٧میلیونی شده12میلیون چه باید کرد

    • ععلی اصعر

      سلام باتکها یهام رانمخرند

    • علی عبدی

      بانک ملی کلابردارترین بانک جهان

    • کم شانسی ملت

      مرغ امروز بهتراز غاز فرداست.ما فروختیم که به چاله چوله هامون بزنیم شما باتاخیرتان سی تاسوراخ دیگه بازکردین .این یعنی‌ما سرکاریم چ بهترازاین که بیکاریم .برید خودتون رو سرکاربزارین مارو دیوانه وخر فرض کردین والاه دیگه همینطوره

    • اهواز

      سلام چرا کسی رسیدگی نمیکنه الان دو ماه برای فروش ثبت نام کردم هیچ پولی برام واریز نکردن من اگه لازم نداشتم اصلا نمی فروحتمشون رییس سهام عدالت رسیدکی بکنید ..حساب بانک ملی

      پاسخ ها

      • تنها

        دقیقآمنم بانک ملی فروختم امروز۱۰تیراست هنوز واریزی انجام نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج