جاباما
۱۰۰۹۶۷۱
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

ترامپ معترضان آمریکایی را «تروریست» خطاب کرد

رئیس‌جمهور آمریکا معترضان در این کشور را «تروریست» خطاب کرد و افرادی که مجسمه‌های نماد برده‌داری را تخریب می‌کنند به «مجازات» تهدید کرد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تظاهرات‌کنندگان در ایالت «ویسکانسین» را «تروریست» خطاب کرد و معترضانی که خواستار سرنگونی مجسمه‌های نماد برده‌داری در این کشور هستند را به «مجازات» تهدید کرد.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز، در پاسخ به سئوال مخاطبی که درباره طرحش برای سرکوب اعتراضات در ویسکانسین پرسیده بود گفت: «هر شب، ما سرسخت‌تر و سرسخت‌تر خواهیم شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «و در یک مقطع، مجازات وجود خواهد داشت، چون باید وجود داشته باشد. اینهایی آدم‌هایی هستند که خرابکارند، آشوبگرند و به واقع به یک مفهوم، تروریست هستند.»

پایگاه پالیتیکو نوشته مشخص نیست منظور ترامپ از «مجازات» نیست، اما او قبلاً خواستار در نظر گرفتن مجازات حبس برای تظاهرات‌کنندگانی شده بود که اقدام به تخریب مجسمه‌ها می‌کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی روز سه‌شنبه خواستار محکوم شدن معترضان به ۱۰ سال حبس بابت تخریب مجسمه‌ها و یادبودها در آمریکا شد.

معترضان در سراسر آمریکا در روزهای گذشته به شمار زیادی از به مجسمه‌های مربوط به شخصیت‌های نماد دوران «ایالات مؤتلفه» حمله کرده و آنها را سرنگون کردند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.

استفاده از پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا در هفته‌های گذشته، بعد از انتشار فیلمی که قتل نژادپرستانه یک سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس را نشان می‌داد به صحنه گسترده اعتراض علیه نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا و خشونت پلیس تبدیل شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دی ابان یادتون نره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تروریست بایدتابودبشه

    • بدون نام

      .... وجمهوری اسلامی معترضین خودرا عده ای ترقه بازوخس وخاشاک نامیده بود..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج