۱۰۰۹۷۷
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

مدتی است که با ترافیک روز افزون شهرهای بزرگ دنیا و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک در خیابان‌ها، بازار خودروهای کوچک و سوپر مینی‌ها رونق گرفته است.پیکانتو کوچک‌ترین هاچ‌بک کیا است که در کشور با قیمت غیر منطقی ۶۰ میلیون تومانی عرضه می‌شود.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک
مجله تخت گاز:

کيا پـيکانتو

مدتی است که با ترافیک روز افزون شهرهای بزرگ دنیا و مشکلاتی نظیر کمبود جای پارک در خیابان‌ها، بازار خودروهای کوچک و سوپر مینی‌ها رونق گرفته است. تا مدتی پیش این بخش از بازار خودروی کشورمان فعالیت چندانی نداشت و به خودروهایی نظیر ماتیز و ام‌وی‌ام ۱۱۰ ختم می‌شد، تا اینکه نسل دوم کیا پیکانتو وارد کشور شد. پیکانتو کوچک‌ترین هاچ‌بک کیا است که در کشور با قیمت غیر منطقی ۶۰ میلیون تومانی عرضه می‌شود، که از این نظر به رقبای کلاس بالاتری نظیر یاریس و مزدا۲ و هیوندای i20 نزدیک است. که البته از نظر قابلیت های فنی و سطح تجهیزات چند پله از آنها پایین‌تر قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

طراحی ظاهری پیکانتو، علی‌رغم ابعاد کوچک بدنه‌اش، کاملا پویا و چشم‌نواز است و نمی‌توان ایراد به‌خصوصی را متوجه ظاهر آن کرد. با اینکه پیکانتو در خارج از کشور خودروی ارزان قیمتی به شمار می‌آید، ولی با این وجود در ظاهر آن به جزییات جالبی نظیر پوشش کرومی و یا هم‌رنگ بدنه دستگیره درها، چراغ‌های LED و آیینه‌های جانبی مجهز به راهنما توجه شده است. طراحی قسمت جلو و عقب هم در هماهنگی کامل هستند و مدتی که به آن خیره می‌شوید، متوجه خواهید شد که، از اینکه آنقدر مظلوم واقع شده است چندان خوشحال نیست!

با ورود به کابین و لمس پوشش کنسول و پنل درب ها، کمی از پیکانتو ۶۰ میلیونی نا امید می‌شوید. البته نکات مثبتی نظیر طراحی هیجان‌انگیز فرمان و صفحه کیلومتر شمار و چیدمان متفاوت کنسول جلو باعث می‌شوند تا ذهنتان از کیفیت نسبتا پایین قطعات و فهرست محدود امکانات فاصله بگیرد. علی‌رغم ابعاد بسیار کوچک بدنه، فضای داخل کابین قابل قبول است، البته سرنشینان ردیف عقب نباید به دنبال راحتی زیاد باشند، اما فضای صندلی‌های جلو کاملا مناسب است.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیکانتو با دو نوع پیشرانه عرضه می شود، که گونه وارد شده به کشورمان، از قوی‌ترین پیشرانه، یعنی یک پیشرانه ۴سیلندر ۲/۱ بهره می برد. که ۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به لطف دقت مناسب جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک، پیکانتو در مسیرهای شهری خود را خودرویی چابک نشان می‌دهد و قابلیت‌های حرکتی آن با توجه به پیشرانه کوچک و کم حجمش کاملا قابل قبول است. ابعاد کوچک بدنه هم رانندگی با پیکانتو را در مسیرهای پر ترافیک راحت کرده است و مصرف ۳/۵ لیتری اش از نظر اقتصادی بسیار عالی است.

رقبای داخلی و خارجی

Hyundai i۲۰

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

Mazda ۲

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

۲۰۷i

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیشنهاد نهایی

پیکانتو خودرویی مناسب برای مسیرهای پر ترافیک است و با آن کمتر دغدغه جای پارک خواهید داشت. همچنین مصرف پایینش، کمتر پای مالکش را به پمپ بنزین باز می‌کند. هنگام سواری با آن باید برخی توقعاتتان را از قابلیت‌های حرکتی و فضای کابین پایین بیاورید، اما فهرست محدود امکانات در برابر برچسب قیمت ۶۰ میلیونی توجیهی ندارد.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

هيونداي i۲۰

چند سالیست که سدان‌ها و شاسی بلندهای پر زرق و برق هیوندای بخش مهمی ‌از بازار خودروهای وارداتی را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان جای ‌هاچ‌بکی جمع و جور و نسبتا ارزان‌قیمت میان سفیران هیوندای در ایران احساس می‌شد. i۳۰ اولین‌ هاچ‌بک هیوندای بود که به ایران آمد و با استقبال چشمگیری مواجه شد. سپس هیوندای تصمیم به واردات برادر کوچکتر i۳۰ با موتور ضعیفتر و قیمت کمتر، یعنی i۲۰ گرفت.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

طراحی ظاهری i۲۰ هماهنگ، ساده و زیباست. از زرق و برق سایر محصولات هیوندای در این مدل خبری نیست و در سطح یک‌هاچ بک ارزان قیمت طراحی شده است، ولی در ایران با قیمت ۸۰میلیونی عرضه می‌شود. در نمونه فیس لیفت شده، تغییراتی همچون گرافیک جدید چراغ‌ها اعمال شده است، که بر جذابیت ظاهر خودرو افزوده‌اند.

طراحی داخل کابین سادگی مزدا۲ را ندارد و استفاده از قطعات آلومینیومی‌در کنسول جلو، جلوه ای اسپرت به کابین بخشیده است. همچنین کیفیت پوشش‌ها و مواد استفاده شده در کابین، در سطح مطلوبی قرار دارد . کابین i۲۰ برای ۴ سرنشین طراحی شده است، از این رو نفر سوم روی صندلی‌های عقب، با مشکلاتی مواجه است. همچنین راحتی و فضای صندلی‌های جلو از عقب بیشتر است.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

چندین موتور مختلف برای i۲۰ قابل سفارش است. نمونه‌های وارد شده به ایران از موتور ۴سیلندر ۱.۶ لیتری بهره می‌برند که قدرت قابل قبول ۱۲۴ اسب بخار را تولید می‌کند. از این نظر i۲۰ از هر دو رقیبش پیشی می‌گیرد. با توجه به اینکه i۲۰ اندکی از مزدا۲ سنگین تر است، شتاب صفر تا صدش تقریبا با آن برابری می‌کند و عدد ۴/۱۱ ثانیه را نشان می‌دهد. سواری i۲۰ خشکی سواری مزدا۲ را ندارد و سواری نرم آن به یاریس نزدیکتر است. اما هنوز هم در هنگام عبور از ناهمواری‌ها کمی‌خشک عمل می‌کند و نرمی ‌برادر بزرگترش، i۳۰ را ندارد.

از نظر لیست امکانات، i۲۰ بالاتر از مزدا۲ و یاریس قرار می‌گیرد و از امکاناتی مانند سنسور باران، چراغ‌های اتوماتیک و ایربگ‌های پرد‌ه‌ای بهره می‌برد که دو رقیب دیگر از آنها بی بهره اند. البته نبود کروز کنترل و ESP از نکات منفی i۲۰ در بحث امکانات به شمار می‌آیند. ابعاد جمع و جور i۲۰ و استهلاک و مصرف کم ان، کاملا مناسب مسیرهای شلوغ شهری است.

رقبای داخلی و خارجی

Mazda ۲

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

Kia Picanto

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

۲۰۷i

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیشنهاد نهایی

خودروهاي جمع و جور بهترين گزينه براي شهرهاي پر ترافيک هستند. استهلاک و مصرف سوخت کمتر مهمترين پارامتر اين گروه از خودروهاست. در اين ميان i۲۰ به لحاظ امکانات و خدمات پس از فروش انتخاب مطمئني به شمار مي​رود، ضمن اين که قابليت​هاي حرکتي آن نيز مناسب است.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

هيونداي اکسنت هاچ​بک

هیوندای اکسنت یا همان ورنای جدید،مدتی است که در میان خیل عظیم واردات محصولات هیوندای به ایران وارد می شودمدل هاچ بک آن نيز به تازگي عرضه شده است. طراحی هیوندای اکسنت که در واقع ویرایش نسل چهارم این خودرو است،فانتزی،زیبا و هماهنگ است.گرافیک چراغ های جلو و عقب اگرچه كمي اغراق آميز است و در نماي عقب بسيار شبيه i۳۰ است، اما به زیبایی نمای ظاهری کمک شایانی کرده است و فرم کلی بدنه،خط مشی هیوندای در طراحی محصولات جدیدش را دنبال می کند.اگر خاطرتان باشد،هیوندای ورنا از کابینی نه چندان زیبا و بی کیفیت رنج می برد.ولی در کابین هیوندای اکسنت تمام خاطرات بد ورنا به فراموشی سپرده می شود.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

کیفیت قطعات در سطح سایر محصولات جدید هیوندای قرار دارد و اکثر نشریات معتبر خارجی به تمجید از کابین آن پرداخته اند.فضای سرنشینان به خصوص در ردیف عقب کاملا جادار و راحت است و استفاده از قطعات نقره ای رنگ در کابین،جلوه ای اسپرت به آن،بخشیده است.البته به خاطر شیب زياد شیشه عقب ،دید این قسمت محدود شده که این یکی از مشکلات اکسنت به شمار می آید.اکسنت از امکانات خوبی نظیر سیستم کنترل کشش TCS,کنترل اتوماتیک آب و هوا که بی شباهت به هیوندای سوناتا نیست،صندلی برقی راننده و سرنشین جلو که به حافظه مجهز شده اند و ۴کیسه هوا بهره می برد.و با توجه به این که اکسنت از ارزان ترین تولیدات هیوندای به شمار می اید،اما از آپشن های خوبی در حد سدان های یک کلاس بالاتر از خود برخوردار است.هیوندای اکسنت در دو مدل ۴/۱ لیتری و ۶/۱ لیتری عرضه می شود،که نمونه وارد شده به کشور از نوع ۶/۱ لیتری با تکنولوژی MPI است که قادر است ۱۲۸ اسب بخار نیرو تولید کند.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

مدل سدان همانند برادر بزرگتر خود يعني الانترا در مقابل رقباي قدري همچون مزدا ۳ يا MG۶ حرفي براي گفتن ندارد .اما با توجه به رده قيمتي در بازار بين المللي و نه در ايران و مصرف سوخت ۷ لیتری اکسنت کاملا به صرفه و اقتصادی است و اکثر سایت های خارجی به رانندگی لذت بخش با آن اشاره داشته اند.البته صدای پیشرانه در دورهای بالا به دليل عدم عايق بندي داخل كابين یکی از نکات فنی اکسنت محسوب می شود.از میان سه نوع جعبه دنده عرضه شده بر روی اکسنت،نمونه های وارد شده مجهز به جعبه دنده ۴سرعته اتوماتیک هستند.همچنین ورنای جدید از نظر ایمنی در رتبه خوبی قرار می گیرد،این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه ارزیابی NHTSA شده است.

رقبای داخلی و خارجی

Hyundai i۳۰

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

Mazda ۳

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

Geely EC۷

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیشنهاد نهایی

اکسنت مناسب افرادی است که با بودجه محدودتر،یکی از جدیدترین محصولات هیوندای را می خواهند،که نسبت به رقبایش از فناوری های جدیدتر،ایمنی بالاتر و امکانات بیشتر برخوردار است. ضمن اينكه با توجه به قيمت​هاي امروزي خودرودر كشور خريد خودرويي با تجهيزات به روز و كمتر از ۱۰۰ ميليون تومان يك موقعيت مناسب براي خريداران است .اما ازاکسنت انتظار یک سوناتا و يا i۳۰ را نداشته باشید.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج