۱۰۱۰۰۳۳
۳۱ نظر
۵۰۰۶
۳۱ نظر
۵۰۰۶
پ

باز هم سلاخی آبی‌ترین تیم ایران

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

دیدار استقلال و فولاد یادآور اتفاقات تلخ دیدار‌های گذشته در طول این فصل بود تا یکی دیگر از شب‌های تلخ و سیاه را برای اعضای تیم و هواداران میلیونی استقلال رقم بزند.

خبرورزشی: شاید امروز روح و روان بازیکنان و مربیان استقلال بیش از تن خسته‌شان زخمی اتفاقاتی است که در جریان دیدار تیم‌شان روبه‌روی فولاد خوزستان رخ داد!

سوت‌هایی که به زعم مردان استقلال، تیم آبی‌پوش تهرانی را در غربت سلاخی کرد و علاوه بر شیرازه تیم، مهم‌ترین ۳ امتیاز باقی مانده تا پایان راه لیگ نوزدهم را از چنگ‌شان درآورد تا استقلال بخت اندک خود برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم را به مراتب کمتر از قبل ببیند.

سیدمهدی سیدعلی داوری که با لبخندهایش کارت‌های قرمزش را به رخ بازیکنان استقلال و سرمربی‌شان می‌کشید. دیدار استقلال و فولاد یادآور اتفاقات تلخ دیدار‌های گذشته در طول این فصل بود تا یکی دیگر از شب‌های تلخ و سیاه را برای اعضای تیم و هواداران میلیونی استقلال رقم بزند.

۱- فولاد خوزستان (علیرضا فغانی)

هفتم شهریور ۱۳۹۸ تیم استقلال در تهران میزبان تیم فولاد خوزستان بود! تیمی که بازی اولش را در تبریز باخته بود در نخستین دیدار خانگی اش با آندره‌آ استراماچونی یک بر صفر از تیم جواد نکونام پیش بود. فرشید اسماعیلی استقلال را در دقیقه ۵۰ با یک ضربه سر از حریف خوزستانی پیش انداخته بود. داور بازی علیرضا فغانی بود که کم‌کم برای مهاجرت به استرالیا مهیا می‌شد.

او در دقیقه ۸۸ با نشان دادن پنج انگشت دستش به داور چهارم اعلام کرد بازی ۵ دقیقه وقت تلف شده دارد. استقلال یک بر صفر را تا همان دقیقه حفظ کرد و در حالی که منتظر شنیدن صدای سوت داور بود تا اولین پیروزی اش در فصل جدید را جشن بگیرد ولی داور اجازه ادامه بازی داد و امیرحسین باقرپور روی آخرین ارسال بازی و بی‌نظمی دفاع استقلال موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند! تا آب سردی روی تن استقلالی‌ها ریخته شود! ۳ امتیازی که استقلالی‌ها معتقد بودند داور آن را با یک امتیاز عوضش کرد!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

۲- نفت مسجد سلیمان (محمدرضا اکبریان)

اخراج بی‌دلیل فرشید اسماعیلی و پنالتی دیده نشده روی شیخ دیاباته از اتفاقات مهم داوری در آن بازی بود که در نهایت با نتیجه یک- یک به پایان رسید. استقلال در دقیقه ۱۷ با بغل پای نرم مهدی قایدی یک بر صفر از نفت مسجد سلیمان پیش افتاد. ۶ دقیقه بعد شیخ دیاباته درون محوطه جریمه نفت با خطا متوقف شد ولی محمدرضا اکبریان اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و دستور به ادامه بازی داد! خطایی که همان شب تمام کارشناسان داوری رأی به پنالتی بودنش دادند. گر چه دقایقی بعد دیاباته را هم زدند و از زمین بیرون رفت و مصدوم شد.

بازی در دقیقه ۷۰، یک- یک شد، اما تیم استراماچونی به آب و آتش می‌زد تا گل دوم را بزند که در دقیقه ۸۷ محمدرضا اکبریان داور بازی با نشان دادن کارت زرد دوم به فرشید اسماعیلی شماره ۸ استقلال را از زمین اخراج کرد! خطایی که باز همه کارشناسان معتقد بودند فرشید مستحق دریافت کارت زرد در آن صحنه نبوده است! کارت قرمزی که اسماعیلی را از دیدار شهرآورد (هفته چهارم) محروم کرد! استقلال ۳ امتیاز را در دیدار با نفت از دست داد و در شهرآورد هم در نبود یکی از مهره‌های اصلی اش باخت!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

۳- سپاهان (محمدحسین زاهدی‌فر)

نهم آذرماه سال گذشته هم یکی از شب‌های عجیب داوری در فوتبال ایران بود. کمتر فوتبالی‌ای است که آبشار کی‌روش استنلی درون محوطه جریمه تیمش را ندیده باشد؛ جایی که روی بازیکن استقلال به هوا بلند شد و با دست جلوی چشم داور وسط، کمک خط نگهدار و داور پشت دروازه توپ را به بیرون از محوطه برگرداند ولی زاهدی‌فر دستور به ادامه بازی داد!

چهره استراماچونی در آن صحنه دیدنی‌ترین سوژه میدان برای عکاسان حاضر در ورزشگاه نقش جهان بود! شبی که استقلال باز هم ۳ امتیاز را با یک امتیاز (۲-۲) عوض کرد و باز هم در این روز‌ها که به آن امتیازاتش نیاز مبرم داشت باید حسرت اشتباهات داوری را بخورد. زاهدی‌فر پس از آن دیدار چندین هفته قضاوت لیگ برتری نداشت، چون همه داوران و کارشناسان رأی به محرز بودن خطای دست کی‌روش استنلی داده بودند!

استقلال؛ زخمی سوتِ داوران!

ناگفته نماند؛ مشکلات داوری این فصل استقلال به این سه، چهار مورد محدود نمی‌شود، اما استقلالی‌ها برای چندمین بار طی این فصل بابت اتفاقات داوری بازی برگشت با فولاد هم معترض هستند و با ارسال شکایت رسمی به کمیته داوران حتی پنج‌شنبه شب تهدید به کناره گیری از لیگ برتر کردند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی

      زخم و سوزشش بیشتر بخاطر پوکر سرورش باشه هااااااااا

    • بدون نام

      جاش هم میسوزه؟

    • مرتضی

      امشب محمد فنایی داور جام جهانی رفته اومد گفت تمام تصمیمات داور درست بود تماممم..حالا هی بیاید بگید چوب داوری خورده کیسه...برید تمیتون درست کنید چرت وپرت نگید..زمان استرا چرا ازاین اراجیف نمیگفتید!!!؟؟

    • ملانصرالدین

      چقدر جامعه داوری مظلوم است گه هرکسی برایشان شاخ شانه میکشد اعتصاب بهترین داروی درد

    • سعید

      استقلال زخم خورده چند سال اخیر از داوران بیطرف

    • بدون نام

      ای کاش مواردی که تیم استقلال از داوری سود ومنفعت برده رو هم بیان می‌کردید. بازی با پارس جنوبی و پرسپولیس و سایپا و تراکتورسازی و.... وقتی اینارو کنار هم بزاری میبینی که استقلال سود هم برده.

      پاسخ ها

      • مهرداد آبادانی

        وسپاهان

      • مهرداد آبادانی

        وسپاهان

      • بدون نام

        خودت بگو کی سود بره

    • موسوی

      بیشتر داوری هایی که به زعم استقلال به ضررشون بوده،اتفاقا عین عدالت داورها سوت زدن. نمونه اش بازی بل فولاد که اسنقلالیها بوق و کرنا کردن ،سرمون را بریدن ولی کارشناسی برنامه شبهای فوتبالی، حتی ی بار هم به ضررشون سوت زده نشد، برعکس گلی هم که زدن،توپه اصلا خطا نبود.

    • هومن خان

      البته حق با مسعود سلطانی فر

    • لنگ کثیف

      لنگ کثیف

    • ابوالفضل

      من فکر کنم شما با این خبر دارین‌ موج سواری میکنین.
      به گفته تمام کارشناسان داوری ۳ تا اخراج برابر مقررات بوده و گلی که تیم فولاد دریافت کرد بر اثر اشتباه کمک داور برای دادن اوت دستی فولاد به استقلال بوده و یک پنالتی هم برای فولاد نگرفت.
      پس این فولاد بوده که داوری به ضررش بوده نه تیم سوگلی شما.

      پاسخ ها

      • ارتش تاج

        اگ سلطانی فرنبود ک لنگیا هیچی نداشتید الان همه میدونن ک چخبره تو لیگ ایران

    • بدون نام

      تا ١٤٠٠ همينه. فقط انشالا ياد همه بمونه اتفاقاي اين چند سال كه بر عكس شد قضيه طلبكار نباشن

    • شیش درچار.

      واقعاخبرورزشی بایداسمش رابزاره کیسه ورزشی .چراسوتهایی که به سودکیسه زدندرانگفتی .ضمن اینکه روبروی فولادبهترین داوری سیدعلی بود.عادت کردندبه نازونوازش جک تری دی خورهای جام ندیده ...

    • بدون نام

      وقتی داور بالبخند ژکند ودر عین نا عدالتی روی اعصاب بازیکن و کادر فنی رژه میره
      و ادای قانون مندی رو درمیاره به طرزی که هر کارشناسی میدونه داور داره یکطرفه به نفع تیم مقابل اصل قانون رو اجرا میکنه
      هوادار بیچاره هم پای تلویزیون کلافه دق میخوره
      و به زمین و زمان فحش میده چون میدونه دارن حق تیمشو میخورن
      آقای داور حیا کن ........

    • بدون نام

      مثل روز مشخص هست که دارن از یه جایی خط میگیرن تا این تیم رو نابود کنن

    • بدون نام

      یا مثلاً اون حرکتی که دیاباته دروازه بان تراکتور و با کف پا نزدیک بود به دیار باقی بفرسته ...الکی مظلوم نمایی نکنید همین بازی با فولاد همه کارشناسان داوری قضاوت داورو تایید کردن حتی یک مخالف هم نداشت بهتره خبر ورزشی بیخودی از این تیم حمایت نکنه

    • بدون نام

      بله اینجوریاست

    • kordook

      حتی یکی از کارشناسای داوری هم نگفت که داور اشنباه داشته و تو برنامه مزدکم کارشناس انگلیسی تمام تصمیمات داور رو تایید کرد بعد این متوهما واسه خودشون مقاله مینویسن و شعر میگن.
      هوچیگری تا این حد دیگه نوبره

    • فرهاد

      بابا بسه تورو خدا اینقدر نه نه من غریبم راه نیندازید همه دیدند که داوری حرف نداشته برین جلوی بچه سوسولی رو بگیرین که ادعای گردن کلفتی داره و تیم استقلال رو داغون کرد حمله به داور رو اون شروع کرد و بازیکن هم ادامه داد و تیم نه نفره شد

    • بدون نام

      پرسپولیس پس چی باید بگه لیگ پونزدهم رو که با اشتباهات وحشتناک داوری جام رو با تفاضل گل به اس خوزستان داد. لیگ ۹۲ ۹۳ چی؟اگه داور خطای هند ارش افشین رو گرفته بود بجای فولاد پرسپولیس قهرمان میشد درصورتی که با دو امتیاز اختلاف نایب قهرمان شدیم. پرسپولیس دو قهرمانیه واااااضح و مبرهن از لیگ برتر و اقایون داور طلبکاره. حالا گیریم که این سه بازی رو سه امتیاز بدیم به استقلال.تازه از کحا معلوم که میبرد؟! با این حال باز هم اختلاف با پرسپولیس میشد ۵ امتیاز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چقدر شور فوتبالیت بالاست
        کاش یه کم بقیه مسائل فوتبالیت هم میرفت بالا

    • بدون نام

      اگه امکانش هست بازیهایی رو که داوری به نفع استقلال بوده رو ه هم یادآوری کنید مثل بازی با پارس جنوبی

    • بدون نام

      الکی نگید!!!!!!!!
      اینها همه بهانه هست.!!!!!!!!!!!
      استقلال خودش باید بتونه داور و تیم حریف رو ببره!!!!!!!!!
      وزیر استقلالیه!!!!!!!!
      کمیته داوران استقلالیه!!!!!!!!!
      استقلال تیم حکومتی!!!!!!!!!
      خلاصه صحبتهای یک لنگی

    • بدون نام

      چی بگیم بابا مسعود لنگ دوس داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگ جام ریکارو ردست میگیره چند روز دیگه

    • بدون نام

      خوبه بازیهایی رو که داوران پرسپولیس رو سلاخی کردن هم یه فلش بک بزنی

    • بدون نام

      اخه کیسه کش دقیقا اشتباه داور تو بازی فولاد کدوم اخراج بود.بعد این قد بی وجود نباش استقلال جز بازی سپاهان کجا از داوری متضرر شده.لابد بازی با ذوب اهن کلی ک یک متر تو افساید زده شد وسه امتیاز گرفت یا بازی پارس جنوبی ک گل سالم ممد نوریو مردود اعلام کرد ودو تا پنالتی ب سود پارس نگرفت رو سه امتیازش به امتیازای پرسپولیس اضافه شده.یا اون پنالتی مشکوک تو دربی رفت که هیچ کارشناسی تاییدش نکرد.و...لطفا باوجدان باشیم

    • بدون نام

      اخه کیسه کش دقیقا اشتباه داور تو بازی فولاد کدوم اخراج بود بعد این قد بی وجود نباش استقلال جز بازی سپاهان کجا از داوری متضرر شده.لابد بازی با ذوب اهن گلی که یک متر تو افساید زده شد وسه امتیاز گرفت یا بازی پارس جنوبی ک گل سالم ممد نوریو مردود اعلام کرد ودو تا پنالتی رو به سود پارس نگرفت رو سه امتیازش به امتیازای پرسپولیس اضافه شده یا اون پنالتی مشکوک تو دربی رفت که هیچ کارشناسی تاییدش نکرد و...لطفا باوجدان باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج