۱۰۱۰۰۸۴
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

سیدعلی، پای ثابت داوری‌های پرسروصدا

داور ۴۲ ساله قمی، پس از پایان دوئل استقلال و فولاد متهم ردیف اول باخت استقلال شناخته شد و حواشی فراوان پیرامون او ایجاد شد.

ورزش سه: داور ۴۲ ساله قمی، پس از پایان دوئل استقلال و فولاد متهم ردیف اول باخت استقلال شناخته شد و حواشی فراوان پیرامون او ایجاد شد.

حواشی پررنگ دوئل آغازین لیگ نوزدهم پس از تعطیلات طولانی مدت، هنوز به اتمام نرسیده است و هر روز هم با اظهارنظر های متفاوت و واکنش ها در فضای مجازی، دامنه این حواشی گسترده می‌شود؛ شب گذشته فرهاد مجیدی در پستی اینستاگرامی با ارائه کدهایی به قضاوت سیدعلی تاخت و پس از آن هم جواد نکونام، پاسخ سرمربی استقلال را به صورت غیر مستقیم داد تا بیشتر از نتیجه، حواشی بازی مورد توجه همگان باشد.

در میان دوئل فرهاد و نکو، سرپرستان، مدیران عامل و پیشکسوتان دو تیم و برخی از بازیکنان هم در مصاحبه‌های خود عملکرد سیدعلی را بررسی کرده‌اند و بعضا به چالش کشیده اند؛ در فضای مجازی هم که هواداران استقلال، حسابی از قضاوت این داور ۴۲ ساله خشمگین هستند و در ۴۸ ساعت گذشته، مطالب متعددی درباره قضاوت او، در شبکه های مختلف اجتماعی وایرال شده است.

اما به جز دوئل استقلال و فولاد، سیدعلی ۵+۱ مسابقه دیگر را هم در لیگ نوزدهم قضاوت کرده است که اتفاقا آن مسابقات هم خالی از جنجال و درگیری نبوده است؛ در ادامه باهم به صورت گزارشی این قضاوت‌ها را بررسی می‌کنیم:

* هفته سوم» پرسپولیس - صنعت نفت / شجاع اخراج نشد!

اولین قضاوت سیدعلی در لیگ نوزدهم به حدود ۱۰ ماه قبل باز می‌گردد؛ جایی که در هفته سوم، دوئل شاگردان کالدرون و اسکوچیچ را قضاوت کرد و سرخ‌پوشان توانستند با یک گل از سد رقیب آبادانی خود بگذرند. اما در یک صحنه جنجالی در نیمه دوم مسابقه، پاس رو به بیرون عالیشاه پس از برخورد به قریشی در اختیار دریس دروازه بان نفت قرار گرفت. صحنه‌ای که سرخپوشان معتقد بودند توپ به دست مدافع صنعت نفت برخورد کرده و داور باید برای آنها پنالتی می‌گرفت.

در بازبینی تصاویر هم مشخص بود که توپ به دست مدافع صنعت نفت برخورد داشته اما طبق قوانین جدید برخورد توپ به دست تکیه گاه پنالتی به حساب نمی‌آید؛ در صحنه‌ای دیگر اما سیدعلی به زعم کارشناسان باید شجاع خلیل زاده را با اخطار جریمه می‌کرد که می‌توانست منجر به اخراج و محرومیت او در دربی شود اما این اتفاق رخ نداد.

* هفته هفتم» پرسپولیس - پیکان / اخراج درست عبدی

دومین قضاوت سیدعلی بازهم در ورزشگاه آزادی و برای تیم پرسپولیس رقم خورد؛ در دوئلی که سرخپوشان توانستند دو بر یک از سد پیکان عبور کنند. اما در یک صحنه جنجالی در واپسین دقایق بازی، بازی خشن و خطرناک مهدی عبدی مهاجم جوان سرخ‌ها باعث شد تا سیدعلی با قرمز مستقیم او را از زمین اخراج کند.

تصمیمی که از نظر کارشناسان داوری هم درست تشخیص داده شد.

* هفته نهم» پارس جنوبی جم - سپاهان / تساوی با پنالتی‌های اشتباهی و دو اخراجی

دوئل جنجالی شاگردان قلعه نویی و کمالوند در جم که باعث شد تا رکورد درخشان بسته نگه داشتن دروازه برای پیام نیازمند شکسته شود؛ آن‌هم از روی نقطه پنالتی که به نظر کارشناسان داوری کاملا اشتباه بود! جالب آن‌که سیدعلی در این مسابقه، یک پنالتی هم برای سپاهان که گرفت که گل نشد اما این پنالتی هم به اشتباه تشخیص داده شده بود.

محمد محبی و فراز کمالوند دو اخراجی بازی بودند و هفت بازیکن هم با کارت زرد جریمه شدند تا یکی از جنجالی‌ترین بازی های فصل در جم به قضاوت سید علی رقم بخورد.

* هفته چهاردهم» شاهین بوشهر - نفت آبادان / پنالتی بحث برانگیز آل کثیر

چهارمین تجربه قضاوت سیدعلی در لیگ نوزدهم هم پرچالش بود؛ دوئلی میان دو تیم جنوبی که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و جالب آن‌که هر دو تیم از روی نقطه پنالتی توانستند گلزنی کنند. اما ابهام بازی درباره پنالتی نفتی‌ها بود که آل کثیر پشت توپ ایستاد. چرا که او موقع زدن پنالتی، او لیز خورد و بازیکنان شاهین معتقد بودند که توپ پیش از ورود به دروازه به دو پای آل کثیر برخورد کرده که داور بازی اعتقادی به این موضوع نداشت و گل را سالم اعلام کرد.


* هفته هفدهم» ذوب آهن - پارس جنوبی جم / طغیان افاضلی و شاگردان علیه سید علی

دوئل اولین تجربه سرمربی مونته گرویی ذوب آهن در برابر اولین تجربه هومن افاضلی در پارس جنوبی جم در لیگ نوزدهم، پنجمین قضاوت سیدعلی را شکل داد؛ بازی که در نهایت با پیروزی تک گله ذوبی‌ها به پایان رسید اما به شدت کادرفنی پارس جنوبی علیه تصمیمات سیدعلی موضع داشتند.

یکبار در نیمه نخست، در دقیقه 9 بازی هادی محمدی تکل خطرناکی را بر روی پای پوریا آریا کیا زد که اعتراض بازیکنان پارس را به همراه داشت و داور هیچ اخطاری به مدافع میزبان نداد؛ و در نیمه دوم هم، در دقیقه 54 محمد نوری در محوطه جریمه و در شرایط نا متعادلی ضربه ای را به توپ وارد کرد که توپ به دستان مدافع ذوب برخورد کرد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا این‌چنین قضاوت پنجم سیدعلی هم توأم با حاشیه باشد.

* هفته هفدهم» فولاد - استقلال / سراسر حاشیه و دعوا

بازی که چند روزی بیشتر از آن نمی‌گذرد، پنجمین قضاوت سیدعلی بود؛ جدالی که پر از اخراج و حاشیه بود و هنوز هم حواشی آن دنباله دار است. جالب اینجاست که سیدمهدی سیدعلی شاید تنها داور ادوار لیگ برتر است که در یک هفته فوتبالی، دو مسابقه را قضاوت کرده است! هم قاضی دوئل ذوب آهن و پارس جم بوده و هم قاضی دوئل شاگردان فرهاد و نکو در هفته هفدهم.

بدون تردید با ورود کمیته اخلاق و انضباطی، روزهای آینده حواشی بیشتری درباره قضاوت سیدعلی شکل خواهد گرفت و باید دید چه سرنوشتی را این حواشی پررنگ سرانجام رقم خواهند زد؟

* هفته بیستم» سپاهان - پرسپولیس / دوئلی که هیچ‌گاه برگزار نشد!

قاضی عجیب‌ترین الکلاسیکو فوتبال ایران هم سید مهدی سیدعلی بود؛ دوئلی که سپاهانی که در موعد مقرر در میدان حاضر نشدند و در نهایت شکایت به کمیته انضباطی و استیناف، شرایط به نفع آنها نشد و سرانجام پیروزی سه بر صفر به سود پرسپولیس تایید شد تا سه امتیازی بی دردسر از یک بازی بزرگ برای سرخ‌پوشان به دست آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وجالب تر اینکه این داور همچنان به کار خود ادامه می دهد در فوتبالی که رئیس فدراسیون ندارد بهتر از این نمی شود

      پاسخ ها

      • محمد

        چرا؟ ربیس وعضو بیست ساله هییت مدبره پرسمولیس همه کاره فدراسیون هست اقای نبی....

    • محمد‌

      بی‌ شرف‌

    • بدون نام

      عجب عملکرد درخشانی داره سیدعلی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج