جاباما
۱۰۱۰۱۰۵
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

نامجومطلق: اگر ۹ نفره نمی‌شدیم به فولاد نمی‌باختیم

در شبی که استقلال با از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر در اهواز عملکرد بدی را از خود ارائه نداده و با وجود دو اخراجی پا‌به‌پای حریف گردن‌کلفت خود درحالی که میهمان این تیم بود جنگید و مقابله کرد اما سه امتیاز را در این شهر جنوبی جا گذاشت و با دست خالی اهواز را به سمت پایتخت ترک کرد.

فرهیختگان: در شبی که استقلال با از سرگیری رقابت‌های لیگ برتر در اهواز عملکرد بدی را از خود ارائه نداده و با وجود دو اخراجی پا‌به‌پای حریف گردن‌کلفت خود درحالی که میهمان این تیم بود جنگید و مقابله کرد اما سه امتیاز را در این شهر جنوبی جا گذاشت و با دست خالی اهواز را به سمت پایتخت ترک کرد. حالا اما حاشیه‌های زیادی بر سر اتفاقات این دیدار به راه افتاده تا جایی که تمام بی‌خبری‌ها و کم‌وکسری‌های رسانه‌ای تا همین جای کار و به واسطه همین یک دیدار، جبران شده و عجیب اینکه به اندازه همین چند روز گذشته شاهد دعوا و جنجال و حاشیه بوده‌ایم که انگار نه انگار لیگ‌مان حدود ۴ ماه تعطیل بوده و هیچ خبر و اثری از فعالیت‌های فوتبالی نبوده است. در این چند روز به اندازه کافی درخصوص اتفاقات این دیدار کارشناسی و صحبت به میان آمده و برخی ناگفته‌ها از زبان کادرفنی یا بازیکنان و حتی عوامل اجرایی مسابقه بیان شده است. با این حال اکثر اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال بعد از دیدار با فولاد و شکست تلخ از این تیم روزه سکوت گرفته و حاضر به پاسخگویی درخصوص اتفاقات این مسابقه نیستند.

در این بین هرچند مجید نامجومطلق مربی باتجربه و دستیار اول فرهاد مجیدی نیز برای دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگار ما شد اما او هم به‌خاطر فضای پرمجادله و غم‌انگیز اخیر در اردوی آبی‌ها خیلی تمایلی به صحبت درخصوص اتفاقات دیدار با فولاد نداشت، اما با این حال به‌رغم ناراحتی، به چند سوال مهم پاسخ داد. گفت‌وگو با مربی استقلال را در ادامه می‌خوانید.

در مورد شرایط استقلال آغاز کنیم هواداران شما عقیده دارند در اهواز حق تیم خورده شد.

صددرصد همین‌طور است واقعا نمی‌دانم چه بگویم با این حال یک مقدار فضا به‌گونه‌ای است که هر چقدر کمتر صحبت کنیم به نفع استقلال است. معتقدم باید کمی شرایط آرام‌تر شده و طی روزهای آینده با تقبل و تامل بیشتری صحبت کرد هرچند حرف برای گفتن هم زیاد است و این‌طور نیست که ما سکوت کنیم، اما اجازه دهید چند روز سپری شود اجازه دهید سروصداها بخوابد تا بتوانیم کمی در فضای آرامش قرار گرفته و سپس گفتنی‌ها را بگوییم.

در این چند روز صحبت در مورد داوری این دیدار زیاد بود و عده‌ای قضاوت این دیدار را مغرضانه دانسته و برخی کارشناسان داوری نیز روی تصمیمات داور صحه گذاشتند. نظرتان به‌عنوان مربی استقلال درخصوص داوری این دیدار چیست.

به‌نظر من داور می‌توانست مسائل و اتفاقات این دیدار را با وجود شرایطی که بر مسابقه حکمفرما بود مدیریت کند. به‌طور مثال روی اخطار دومی که به عارف غلامی نشان داد با توجه به اینکه تیم ما ۱۰ نفره بود می‌توانست این صحنه را مدیریت کرده و بابت یک اعتراض معمولی کارت ندهد و همین موضوع کار ما را در ادامه سخت کرد. قطعا اگر استقلال ۹ نفره نمی‌شد این بازی را نمی‌باختیم و می‌توانستیم با همان ۱۰نفر هم پا‌به‌پای فولاد مبارزه کرده و شانس‌هایی داشته باشیم، هرچند با ۹ نفر هم نیم‌نگاهی به حمله داشتیم و پایمان را عقب نکشیدیم.

به‌نظر می‌رسید که گرمای هوا هم روی روند بازیکنان استقلال تاثیر گذاشت.

دقیقا همین‌طور است شرایط به‌گونه‌ای بود که هم گرمای هوا و همچنین وضعیت داوری تمرکز کادرفنی و بچه‌ها را به‌هم ریخته و درنهایت نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید در حد نام استقلال از جایگاه‌مان دفاع کنیم.

به داوری اشاره کردید و شرایطی که حتی طی این سال‌ها استقلالی‌ها اعتقاد دارند همیشه به ضررشان بوده. شما هم این موضوع را تصدیق می‌کنید.

بله، این شرایط و همه اینها و حتی انفاقات دیدار با فولاد همه ظلم‌هایی است که در حق استقلال می‌شود و چیزی غیر از این موضوع نیست. شما همان وضعیت سفرمان به اهواز را ببینید چه وضعیتی در هواپیماها حاکم بود. حتما فیلم‌هایی که منتشر شد را دیدید. از همان بدو سفر تمرکزمان به‌خاطر این مسائل برهم خورده چون شرایط برای ما نگران‌کننده بود.

شرایط حاکم بر پروازتان را می‌گویید؟

بله، این حرف‌ها بهانه‌جویی نیست بلکه ما در آن روزهایی که اعتراض می‌کردیم این روزها را می‌دیدیم خود ما کادرفنی و بازیکنان از روزی که کار را شروع کردیم تمام پروتکل‌ها را کامل رعایت کرده و مو به مو طبق دستورالعمل‌ها پیش رفتیم. در محیط استرلیزه شده تمرین کرده و چندین بار تست کرونا دادیم اما بعد به یک‌باره داخل هواپیما می‌شویم و چنین صحنه‌ای را از نزدیک می‌بینیم و همین موضوع همه را نگران کرده و تمرکزمان را از همان ابتدای کار به‌هم زد.

فکر نمی‌کنید با این وضعیت و تعداد مصدومان و محرومانی که روی دست‌تان ماند کارتان مقابل سایپا سخت باشد؟

همین‌طور است اما اجازه دهید درخصوص این دیدار و شرایط استقلال بعدا مفصل‌تر صحبت کنیم.

حتی نمی‌خواهید در مورد درگیری‌های حین بازی و حاشیه‌های بعد از آن صحبت کنید؟

اتفاقا به‌خاطر همین‌هاست که می‌گویم اجازه دهید شرایط آرام شده و سپس مفصل صحبت کنیم. اجازه دهید روال عادی شده و در ادامه صحبت برای گفتن زیاد خواهد بود.

درباره آینده استقلال چه صحبتی دارید؟

مطمئن باشید اوضاع به این شکل نخواهد ماند و با کار و تلاش بیشتر دوباره تیم را به جایگاه واقعی‌اش باز خواهیم گرداند. دوباره کاری می‌کنیم تا هواداران سرشان را بالا بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی

      ۱۱نفره هم به فولاد میباختید

    • پیرمرد پرسپولیسی

      اگه ۱۲ نفره هم بودید باز هم بازنده می شدید نه توان بدنی برای مقابله داشتید ونه اعصاب وارامشی که باید روی نیمکت ودرون زمین می داشتید ،توجیه مناسبی نیست ،شما باتیم کامل هم سابقه ی توقف درمقابل تیم ۹ نفره وشکست برابر تیم ۱۰نفره آن هم در ۱۰ دقیقه را دارید . با بدنسازی بهتر و استفاده از روانشناس ورزشی درکنارتیم ،طراوت وشادابی را به مجموعه تان باز گردانید .

    • حرف حق!

      آقای نامجو مطلق اعتراض غلامی یک اعتراض ساده نبود همه دیدند که سر داور داد زد و هر داوری هم باشه کارت زرد میده شما به بازیکنتون یاد بدید وقتی یه اخطار داره بیشتر احتیاط کنه و حواسش به ۲ اخطاره شدن و اخراج شدن باشه!

    • بیتا پرسپولیسی

      ولی من دیدم ی تیم یازده نفره به تیمی که ده نفره بود توده دقیقه ۳تاخورد کیا یادشونه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ اونم در دربی!!!!

    • اساس

      فعلأ باید کورشید 3برد دردربی بیشتر یم حالا حالها باید بدوییدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه تا برد رو به لطف کمیته انضباطی بدست اوردید

    • علی

      شما اول گل اولی رو که با داور زدید رو برگردوکید بعد حرف مفت بزنید
      خیلی پرو رو تشریف دارید شما کیسه کش ها
      البته من یقیین دارم اون فرناز چون میدونست کریمی بالای ۳ هفته محروم میشه از طرف کمیته انضباطی اون حرکات رو انجام داد و همچنین شکایت به داور
      ولی نباید هوچی گری های کیسه رو بهش محل بگذارند و کریمی رو طبق قانون محروم بکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج