۱۰۱۰۲۲۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

قاضی صلواتی: افساد فی‌الارض از اتهامات عباس ایروانی برداشته شد

جلسه رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و سایر متهمان گروه عظام در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و اتهام عباس ایروانی از افساد فی الارض به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور تغییر کرد.

برترین‌ها: جلسه رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و سایر متهمان گروه عظام در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد و اتهام عباس ایروانی از افساد فی الارض به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور تغییر کرد.

به گزارش ایرنا در ابتدای جلسه قاضی ابوالقاسم صلواتی از متهم ردیف اول خواست در جایگاه قرار گیرد و با اشاره به عنوان اتهامی وی اظهار داشت: آقای ایروانی اتهامات شما در پنج بند در جلسات قبل قرائت شد؛ به استناد ماده ۲۸۰ قانون آیین دادرسی کیفری بند الف اتهامات شما از افساد فی الارض از مجرای اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو بصورت عمده و کلان به میزان ۶۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و۴۲۵ دلار اصلاح و تغیر پیدا می‌کند آیا از تفهیم اتهام مطلع شدید؟

متهم پاسخ داد : بله

قاضی صلواتی سپس از وکیل متهم اول خواست با توجه به تغیر عنوان بند الف اتهامی در جایگاه حضور یابد و دفاعیات خود را بیان کند.

متهم ایروانی: اتهامات را قبول ندارم

به گزارش خبرگزاری میزان، عباس ایروانی در دفاعیات خود گفت: بنده به هیچ عنوان اتهامات وارده را قبول ندارم؛ برای بنده دو پرونده ایجاد شد که در پرونده اول درباره واردات غیر قانونی ۶۶۴ میلیون دلاری صحبت شده است، در پرونده دوم اتهام به من زدند و گفتند که واردات را انجام نمی‌دادم، اما این دو پرونده با یکدیگر تناقض دارند.

وی ادامه داد: جمع واردات کالا در گروه عظام به مبلغ ۶۶۴ میلیون دلار است. اینگونه که نماینده دادستان می‌گوید یعنی تمام واردات ما از روز اول تاکنون قاچاق بوده است.

ایروانی افزود: لازم است درباره اسناد از گمرک استعلام شود. دادستان تنها یک محموله ۱۲۰ هزار دلاری شرکت سازه پویش را به عنوان مستند جرم قاچاق ارائه داده است و آن را به کل شرکت سازه پویش و در نهایت به کل گروه عظام مرتبط دانسته است.

قاضی صلواتی: افساد فی‌الارض از اتهامات عباس ایروانی برداشته شد
ایروانی اضافه کرد: هیچگونه کم اظهاری انجام نشده است و شرکت سازه پویش یکی از ۱۲ شرکت زیرمجموعه گروه عظام است در نتیجه تسری این موضوع به ۱۱ شرکت دیگر وجاهت قانونی ندارد.

متهم ایروانی بیان کرد: از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران هیچگونه شکایتی در این باره وجود ندارد.
این متهم ادامه داد: در مورد فاکتور‌ها و جعل اسناد هم هیچ تخلفی انجام نشده است. اینکه گفته می‌شود کم اظهاری شده و به جای هزینه تعرفه ۲۰ درصدی ۵ درصد پرداخت شده درست نیست. بر اساس قانون این کالا‌ها مشمول تعرفه گمرکی درصد است.

وی ادامه داد: در خصوص درج لوگو شرایط اغفال خریدار وجود ندارد. درج لوگو سازه پویش به عنوان درخواست خودروساز انجام شده و شرکت خودروساز چینی مطلع بوده است.
گفتنی است قاضی صلواتی تنفس ۳۰ دقیقه اعلام کرد و گفت ادامه رسیدگی به پرونده و گرفتن دفاعیات آخر از متهم ایروانی به جلسه بعد از ظهر موکول شد.
در ادامه متهم ایروانی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در جلسه دوم دادگاه عنوان فرار مالیاتی مطرح شد که خارج از کیفرخواست است لازم است بگویم شرکت عظام هیچ گونه بدهی مالیاتی ندارد این که می‌گویند به خاطر سود خود مانع توقف تولید پراید شده ایم واقعیت ندارد ما برخی از محصولاتمان را به کشور‌های دیگر صادر می‌کنیم.
گفتنی است متهم ایروانی در پایان دفاعیات خود گفت: اینجانب از ریاست دادگاه که بنده را از اتهام افساد فی‌الارض مبرا داشتند کمال تشکر را دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج