جاباما
۱۰۱۰۲۷۴
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

علیپور: آقا یحیی اجازه دهد، پنالتی می‌زنم

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر روز تمرین می‌کنم، می‌دوم و عرق می‌ریزم که اول بازیکن مفیدی برای باشگاه خودم پرسپولیس باشم و بعد به تیم ملی دعوت شوم.

خبرورزشی: امشب دیدار دو تیم پیکان و پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهرقدس در حالی برگزار می‌شود که امید اصلی خط حمله قرمزپوشان «علی علیپور» است. مهاجم ۷ گله پرسپولیس انگیزه‌های زیادی دارد که در این بازی دروازه حریف را باز کرده و به صدر جدول گلزنان لیگ نزدیک‌تر شود. در آستانه دیدار پرسپولیس و پیکان فرصتی دست داد با علی علیپور صحبت کنیم.

بالاخره استارت لیگ زده شد و قرار است دوباره در یک بازی رسمی با پیراهن پرسپولیس به میدان بروی. چه حسی داری؟

واقعاً روز‌های سختی را پشت‌سر گذاشتیم. ما عادت داشتیم هر روز تمرین کرده و آخر هفته‌ها بازی کنیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات تعطیل شد. الان برای شروع بازی با پیکان لحظه‌شماری می‌کنیم و امیدوارم بازی خوبی شود.

پیش‌بینی تو از این بازی چیست؟

همین‌قدر بگویم که اصلاً راحت نیست. ما با یک تیم با انگیزه بازی داریم که می‌خواهد از انتهای جدول کنده شود. بازی با چنین تیم‌هایی آن‌هم در نیم‌فصل دوم بسیار سخت است. با این حال تلاش می‌کنیم با ارائه یک بازی برتر نتیجه لازم را بگیریم.

نقطه ضعف و قوت پیکان چیست؟

مطمئن باشید کادر فنی و گروه آنالیز ما به‌خوبی حریف را آنالیز کرده و آقایحیی در طول هفته مرتب این موارد را به ما یادآوری کرده‌اند، اما نمی‌توانم الان به این سؤال شما جواب بدهم.

می‌گویند شکست استقلال تهران برابر فولاد خوزستان فشار را از روی دوش شما پرسپولیسی‌ها برداشت که مقابل پیکان راحت‌تر بازی کنید؟!

نتیجه بازی فولاد و شکست استقلالی‌ها ربطی به ما ندارد. فکرمان را هم مشغول نمی‌کند یا به قول شما فشاری از روی دوش ما برنمی‌دارد. ما در پرسپولیس یاد گرفتیم فقط روی مسابقات خودمان تمرکز کنیم و الان هم بازی با پیکان از هر چیزی مهمتر است.

فکرش را می‌کردی استقلال در اهواز شکست بخورد؟

گفتم که تمام فکر و ذکر ما پرسپولیسی‌ها بازی با پیکان است.

بسیارخب، برگردیم به بازی با پیکان! الان تو امید اول گلزنی پرسپولیس در این مسابقه هستی. خودت چه برنامه‌ای برای این مسابقه داری؟

امید اول و دوم نداریم! همه بازیکنان پرسپولیس تلاش می‌کنند این تیم موفق شود و یکی از آن‌ها هم من هستم.

یعنی باور کنیم هیچ نقشه‌ای برای شادی پس از گل نکشیده‌ای؟ تو همیشه بعد از گلزنی از شهدا یاد می‌کنی.

این یک کار دلی است و سعی می‌کنم ادای دین کنم.

در حال حاضر ۷ گل زده‌ای و می‌توانی در این دیدار خودت را به صدر جدول گلزنان نزدیک‌تر کنی. به این موضوع هم فکر نکرده‌ای؟

مگر می‌شود یک مهاجم به گلزنی فکر نکند، اما شما خودتان هم من را می‌شناسید و می‌دانید چقدر موفقیت تیمی برایم ارزشمند است. من در زمین اگر ببینم موقعیت همبازی‌ام ۶۰ است و خودم ۴۰ به او پاس می‌دهم گل بزند. این طرز تفکر من است. طبیعی است در آستانه بازی با پیکان به گلزنی هم فکر کنم، اما اولویت پرسپولیس است.

شنیدیم مهدی عبدی هم‌ولایتی تو هم شرایط خوبی داشته و شانس بازی دارد؟

من و مهدی هر دو اهل روستای قراخیل (حوالی قائمشهر) هستیم. او مهاجم جوان و با استعدادی است که تلاش زیادی می‌کند تا در پرسپولیس موفق شود. اینکه بازی کند یا نه را باید آقای گل‌محمدی سرمربی تیم تشخیص دهد. به نظر من مهدی باید باز هم بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد تا به آنچه استحقاقش را دارد برسد.

علی علیپور در سن کم به پیراهن پرسپولیس رسید و مثل مهدی عبدی خیلی هم زود گلزن شهرآورد لقب گرفت. برای یک جوان تحمل این شرایط و شهرت چقدر سخت است؟

سخت است، اما شدنی است. خدا را شکر من خانواده و دوستان خوبی کنار خودم داشتم. کسانی که با مشاوره‌های خود اجازه ندادند وارد حاشیه شده و از متن فوتبال دور شوم. از طرفی جای شکر دارد در جوانی پرسپولیسی شدم و جام‌های زیادی با این تیم بزرگ کسب کردم. پوشیدن پیراهن این تیم برای من افتخار بزرگی است.

آیا مهدی عبدی هم از تو کمک خواسته است یا اینکه او را راهنمایی می‌کنی؟

مهدی بچه‌محل و همسایه دیوار به دیوار ما در روستای قراخیل است. تا جایی که می‌توانم با او حرف می‌زنم، اما بیشترین کمک را خود بازیکن باید به خودش کند. بازی در پرسپولیس اصلاً آسان نیست. شما باید فشار زیادی را متحمل شوید و حواس‌تان هم به همه‌چیز باشد. در پرسپولیس و همین‌طور استقلال شما در یک اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنید و توی چشم هستید. باید بیشتر از بازیکنان سایر تیم‌ها مراقب خود باشید که وارد حاشیه نشوید.

مهدی ترابی دوست صمیمی تو هم به دلیل محرومیت قادر به همراهی پرسپولیس در پیکان نیست. فکر نمی‌کنی جای خالی ترابی احساس شود؟

ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که ان‌شا‌ءا... اجازه نمی‌دهند جای خالی مهدی احساس شود.

چندی پیش با فرشاد پیوس صحبت می‌کردیم که خیلی از تو تعریف و مدعی شد همین فصل هم می‌توانی آقای گل لیگ شوی؟

آقا فرشاد همیشه برای پرسپولیس یک اسطوره است. او در محوطه جریمه محشر بوده و گل‌های زیادی به ثمر رسانده است. هنوز هم در استادیوم آزادی اسم آقا فرشاد را با لقب «آقای گل» فریاد می‌کشند و این جمله لطف او را می‌رساند.

ظاهراً رابطه خوبی هم با هم داشته و در ارتباط هستید؟

بله، آقا فرشاد پیشکسوت و بزرگتر من است که هرازگاهی به رسم ادب احوالش را می‌پرسم. برای او آرزوی سلامتی و تندرستی می‌کنم.

نتیجه بازی با پیکان را چند چند پیش‌بینی می‌کنی؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. ترجیح می‌دهم به جای پیش‌بینی کردن نتیجه بازی، در زمین همه انرژی خودم را برای موفقیت بگذارم.

به نظرت پرسپولیس چند درصد شانس برای قهرمانی دارد؟

در فوتبال چیزی به اسم شانس وجود ندارد. به نظرم شما باید زحمت بکشید و به اندازه تلاش و زحمتی که می‌کشید شانس هم سمت شما خواهد آمد. اینکه بگوییم چند درصد شانس داریم یا نداریم اصلاً حرفه‌ای نیست. الان زود است در این رابطه حرف بزنیم و فقط به بازی با پیکان فکر می‌کنیم.

علی علیپور مهاجم خودخواهی نیست! این یک تعریف است یا اینکه...؟

من نمی‌دانم، اما شاید خودخواهی از نظر برخی‌ها برای یک مهاجم مزیت باشد. نگاه من به فوتبال و خودم جور دیگری است. شما می‌توانید یک پاس بدهید یا سانتر کنید و گلی هم نزنید، اما اگر تیم نتیجه بگیرد مهمتر است.

بیشتر توضیح می‌دهی؟

شما به‌عنوان یک مهاجم می‌توانید بیشتر از دویدن یا جنگیدن در محوطه جریمه بمانید و فقط به گل زدن فکر کنید، در حالی که من دوست دارم بخشی از تیم و بازی باشم. آن تفکر هم قابل احترام است و خرده‌ای نمی‌توان گرفت بلکه سبک بازی من این است.

به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

مگر فوتبالیستی را سراغ دارید که به بازی در تیم ملی کشورش فکر نکند؟! من هم از این قاعده مستثنی نیستم. هر روز تمرین می‌کنم، می‌دوم و عرق می‌ریزم که اول بازیکن مفیدی برای باشگاه خودم پرسپولیس باشم و بعد به تیم ملی دعوت شوم. اگر دعوت شوم با افتخار پیراهن تیم ملی را می‌پوشم و اگر هم دعوت نشوم به نظر سرمربی احترام می‌گذارم.

به‌عنوان سؤال آخر؛ در غیاب مهدی ترابی حاضری دوباره پشت ضربه پنالتی بایستی؟

اگر داور به سود ما اعلام پنالتی کند و اگر آقایحیی اجازه دهد حاضرم پشت ضربه پنالتی بایستم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه دوباره بیا چیپ بزن یکم بخندیم

    • بدون نام

      پس قرار پنالتی بگیرن دیگه

    • پدرام

      پس مثل اعتراف اون داوره از تا۸۰گل زده نشه قراره تیم حکومتی پنالتی به اش اهدا بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج