جاباما
۱۰۱۰۳۲۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ماجرای سرقت‌های سریالی از همسایگان

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که از همسایگان خود بیش از ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی که از همسایگان خود بیش از ۱۰ میلیارد ریال سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری درباره دستگیری این سارق اظهار کرد: ۲۹ شهریورماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری گلبرگ تشکیل شد که پس از آن به دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در خصوص اظهارات شاکی پرونده گفت: شاکی در تحقیقات اولیه درباره جزییات این سرقت گفت که ساعت ۲۱:۰۰ بیست و هشتم شهریور ماه به همراه خانواده خود از منزل خارج شده و حدود ساعت ۰۱:۰۰ بامداد به منزل بازگشته است.

وی در بدو ورود به منزل متوجه شده که درب منزلشان از قسمت لولا باز شده است. شاکی به سرعت وارد منزل شده و مشاهده کرده که وسایل داخل اتاق‌ها بهم ریخته شده و طلا ها و جواهرات همسرش که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش داشته به سرقت رفته است.

سرهنگ نثاری افزود: هنگام رسیدگی و انجام تحقیقات به پرونده مذکور پرونده دیگری با موضوع سرقت منزل به این پایگاه ارجاع شد و مشخص شد که سرقت جدید از منزل طبقه بالای پرونده قبلی انجام شده است. طی سرقت جدید نیز مقداری طلا و وجه نقد که مجموعاً ۱۲۰ میلیون ریال ارزش داشت سرقت شده بود.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و به محل سرقت اعزام شدند. کارآگاهان در بررسی اولیه متوجه شدند سرقت داخلی بوده و از سوی آشنایان یا یکی از اهالی ساختمان صورت گرفته است و سارق یا سارقان با صحنه سازی قصد منحرف کردن تحقیقات را دارند.

کارآگاه نثاری گفت: در تکمیل تحقیقات کارآگاهان مشخص شد چند ماه قبل نیز از منزل یکی دیگر از همسایگان که خانم مسنی است سرقت شده، در آن زمان مال باخته برای بررسی کولر به پشت بام رفته بوده و درب منزلش نیمه باز بوده است. ظاهراً سارق از این فرصت استفاده کرده و در نبود صاحبخانه وارد منزل شده است. سارق در آن زمان، مقداری طلا و وجه نقد به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال سرقت کرده است.

وی گفت: در فرایند رسیدگی به این پرونده یکی از همسایگان به کارآگاهان گفت که خودروی کیا اسپورتیج وی نیز چند ماه قبل از جلوی ساختمان سرقت شده که پس از چند هفته لاشه خودرو به صورت رها شده در محدوده شورآباد بعد از باز شدن اکثر قطعات آن کشف شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: مالک خودروی کیا اشاره کرد، بعد از کشف لاشه خودرو یکی از همسایگان به نام سعید از او خواست خودرو را با همان وضعیت به او بفروشد و ادعا کرده تخصص پسرعمویش سرپا کردن این نوع خودرو است؛ بعد توافق لاشه خودرو را به مبلغی بالاتر از قیمت بازار از او خریده و بعد از یک هفته گفته که کار خودرو تمام شده و آن را فروخته است.

سرهنگ نثاری اظهار کرد: ماموران با انجام هماهنگی‌های قضائی سعید را به عنوان اولین متهم پرونده دستگیر کردند و او پس از انتقال به پلیسی آگاهی به جرائم ارتکابی اعتراف کرد. متهم اظهار کرد که طی اولین سرقت خود از همسایگان با نقشه قبلی کلید خودروی شاکی را کپی و سپس در موقعیت مناسبی خودرو را از مقابل ساختمان سرقت کرده و به سوله ای که از قبل اجاره کرده بوده انتقال داده است. او پس از سرقت خودرو قطعات آن را باز و لاشه خودرو را در حوالی شورآباد رها کرده است. بعد از مدتی خودرو را از شاکی خریده و در حال حاضر آن را در پارکینگی در حوالی تهرانپارس مخفی کرده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه خودرو و تعدادی از اموال سرقتی از مخفیگاه متهم کشف و به مال باختگان تحویل داده شده، گفت: متهم با صدور قرار از سوی دادیار دادسرای ناحیه ۱۵ روانه زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط هر روز شاهد دزدی قتل خودکشی. واختلاس هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج