جاباما
۱۰۱۰۳۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ضرر ۱۲۶میلیارد دلاری اقتصاد جهانی از کرونا

مرکز تجارت بین‌الملل اعلام کرد نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که تجارت بین‌الملل در تمام ۴ دوره سه ماهه سال ۲۰۱۹ کاهش داشته و این روند در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۰ شدت بیشتری گرفته و دومینوی آن از چین آغاز شده است.

خبرگزاری فارس: مرکز تجارت بین‌الملل اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در همه ۴ دوره سه ماهه سال ۲۰۱۹ شاهد کاهش تجارت جهانی بوده‌ایم و این مسئله در ماه‌های نخست سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع کرونا شدت بیشتری گرفته است.

گزارش این مؤسسه نشان می‌دهد روند دومینووار کاهش شدید تجارت جهانی در ماه‌های ابتدای سال ۲۰۲۰ و از چین آغاز شده به طوری که صادرات این کشور در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

در حالی که در ماه مارس شاهد بهبود اوضاع صادرات چین بودیم، اما روند کاهش مبادلات تجاری در دیگر کشور‌ها طی این ماه به خاطر اقدامات دولت‌ها برای کنترل کرونا شدت بیشتری گرفت.

آمار‌ها حاکی از آن است که صادرات کشور‌های اروپایی و آمریکا به ترتیب ۸ و ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.

در گزارش مرکز تجارت بین‌الملل آمده است هنوز تاثیرات شیوع کرونا بر تجارت جهانی به طور کامل نمایان نشده چرا که بسیاری از کشور‌ها در اواخر ماه مارس و در طول ماه آوریل اعمال محدودیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کردند و آمار‌های مربوط به این دو ماه هنوز به طور کامل قابل دسترس نیست.

این تحقیق نشان داد که بسیاری از کشور‌های در حال توسعه به خاطر افزایش ارزش دلار با موانع جدی اقتصادی روبرو شده‌اند که این مسئله فشار کاهشی بیشتری را بر تجارت جهانی وارد می‌کند.

اعمال قرنطینه در برخی مناطق چین، اتحادیه اروپا و آمریکا بیشترین تاثیر را بر تجارت جهانی داشته چرا که تمام این سه طرفی که گفته شد نقش قابل توجهی در زنجیره عرضه کالا در جهان ایفا کرده و از طرف دیگر از جمله مهمترین وارد کنندگان مواد خام و قطعات هستند.

به خاطر اخلال در معاملات تجاری سه بازیگر اصلی اقتصاد جهانی صادرات کشور‌های آفریقایی از نظر ارزش صادراتی ۲.۴ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت که ۷۰ درصد آن مربوط به اخلال در زنجیره تامین برای کشور‌های اتحادیه اروپا خواهد بود.

مرکز تجارت بین‌الملل می‌گوید اختلال ایجاد شده در زنجیره عرضه کالا‌های صنعتی و تولیدی به ۱۲۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

این گزارش می‌گوید ۵۵ درصد شرکت‌های کوچک و متوسط جهان به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده و دو سوم آن‌ها اعلام کرده‌اند که بحران پیش آمده آسیب شدیدی به فعالیت‌های تجاری آن‌ها زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج