۱۰۱۰۴۳۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

انتشار مطالب غیرعلمی درباره واکسن، خیانت است

یک فوق تخصص بیماری های عفونی، ضمن مردود خواندن اطلاعات جعلی که اخیرا درباره واکسن ها و مضرات آن در شبکه های مجازی منتشر شده گفت: مردم اطلاعات علمی را باید از وزارت بهداشت کسب کنند.

خبرگزاری مهر: یک فوق تخصص بیماری های عفونی، ضمن مردود خواندن اطلاعات جعلی که اخیرا درباره واکسن ها و مضرات آن در شبکه های مجازی منتشر شده گفت: مردم اطلاعات علمی را باید از وزارت بهداشت کسب کنند.

علوی با اشاره به این که مهم‌ترین و اولین اقدام برای کنترل بیماری‌های عفونی پیشگیری است اظهار کرد: به طور کلی در هرجامعه ای پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی افزود: از اولین روزهای شیوع ویروس کووید ۱۹ تلاش مجموعه کادر درمان و بهداشت کشور، کنترل این پاندمی است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم، ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر نتایج تحقیقات در راستای کشف واکسن و یا داروی مؤثر منتشر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از تلاش شبانه روزی دانشمندان سراسر دنیا برای کشف واکسن مؤثر کووید ۱۹ خبر داد و ضمن انتقاد از توصیه‌های افراد غیر کارشناس در فضای مجازی تاکید کرد: اظهار نظر افراد غیر متخصص، بدون داشتن هیچ سابقه علمی درباره نحوه استفاده از واکسن‌ها می‌تواند باعث نگرانی و تشویش افکار عمومی شود.

علوی ضمن انتقاد از انتشار مطالب غیر علمی درباره استفاده از انواع واکسن‌ها توضیح داد: انتشار این مطالب یک خیانت بزرگ به سلامت شهروندان محسوب می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم، درباره نحوه توزیع واکسن‌ها نیز توضیح داد: آزمایشات بسیار گسترده‌ای از مرحله تولید تا توزیع واکسن‌ها صورت می‌گیرد و هر دارویی که به بازار عرضه می‌شود دستاورد سال‌های سال تحقیق، بررسی و مطالعه است.

وی یادآور شد: هر واکسنی که به بازار عرضه می‌شود دارای پیشینه و تجربیات علمی است بنابراین تمامی عوارض و مزایای واکسن‌ها به صورت کاملاً علمی در چارچوب پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت به مردم عرضه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: علاوه بر مسئولان و متخصصان داخلی تمامی نهادها، سازمان‌ها و پزشکان بین المللی نیز نحوه تولید و توزیع واکسن‌ها را رصد می‌کنند تا در این چرخه هیچ گونه مشکل و یا مسئله‌ای ایجاد نشود.

به گفته علوی، مرگ و میری که به دنبال عدم واکسیناسیون اتفاق می‌افتد به مراتب تبعات سنگین‌تری در پی خواهد داشت و می‌تواند سلامت جامعه را تهدید کند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم ضمن مردود خواندن اطلاعات نادرست و جعلی که اخیراً درباره واکسن‌ها و مضرات آن در شبکه‌های مجازی منتشر شده تاکید کرد: مردم صرفاً اطلاعات علمی و دقیق را باید از مراجع رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کنند و هرگز توجهی به مطالب غیر علمی از سوی سودجویان و افراد غیر متخصص نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج