جاباما
۱۰۱۰۴۵۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار اتحادیه اروپا به چین

اتحادیه اروپا بر سر مذاکرات با پکن در باره سرمایه‌گذاری دو جانبه و ورود آن به مراحل بحرانی به چین هشدار داد.

ایرنا: اتحادیه اروپا بر سر مذاکرات با پکن در باره سرمایه‌گذاری دو جانبه و ورود آن به مراحل بحرانی به چین هشدار داد.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا بر این باور است که این مذاکرات در حال ورود به مراحل بحرانی است و در مورد محدود کردن سرمایه گذاری‌های چین در اروپا هشدار می‌دهد.

"ولادیس دومبروسکیس" معاون امور اجرایی کمیسیون اروپا به فایننشال تایمز گفت: اتحادیه اروپا مصمم است که عدم دسترسی مساوی به بازار دو طرف را برطرف کند.

هشدار اتحادیه اروپا به چین

مقامات تجاری اتحادیه اروپا با اشاره به پیام‌های مثبت پکن برای رفع مشکلات در مذاکرات، تاکید کرده‌اند که چشم‌انداز توافق باید تا پایان ماه ژوئیه (۱۰ تیر) روشن‌تر شود.

دومبروسکیس گفت: باید در مذاکرات با چین مسائل مربوط به شرکت‌های دولتی و یارانه‌ها برای انتقال اجباری فناوری مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: یکی از اهداف اتحادیه اروپا تأمین حمایت‌هایی است که در فاز اول توافق آمریکا با چین در ژانویه (دی ماه) رونمایی شده است.

اتحادیه اروپا در مورد توافق سرمایه‌گذاری که به مدت ۶ سال در حال مذاکره با چین است را مهمترین راه حل برای رفع مشکلات تجاری میان دو طرف می‌داند.

به گفته برخی از افراد نزدیک به مذاکرات پکن با اتحادیه اروپا، با توجه به افزایش حساسیت اروپا در مورد مالکیت خارجی، اهداف چین در مذاکرات شامل تضمین حقوق سرمایه‌گذاری در صنعت برق اتحادیه اروپا و بخش وسیع‌تر انرژی است.

اتحادیه اروپا به عنوان دومین شریک تجاری چین در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به آسیا داشته است با اینحال مشکلات چند سال اخیر میان چین و آمریکا موجب شده تا اروپایی‌ها نیز خواستار توافقات متوازن‌تر با چین شوند. از سوی دیگر هراس ناشی از فشارهای آمریکا برخی از کشورهای اروپایی را برای انعقاد توافق با چین مردد کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج