۱۰۱۰۵۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مجیدی با دست خالی روی لبه تیغ

در ادامه مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر امشب سه دیدار در اصفهان، اهواز و تهران برگزار می‌شود که می‌تواند باعث تغییراتی در بالای جدول رده‌بندی شود.

فرهیختگان: در ادامه مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر امشب سه دیدار در اصفهان، اهواز و تهران برگزار می‌شود که می‌تواند باعث تغییراتی در بالای جدول رده‌بندی شود. سپاهان که همچنان مدعی قهرمانی است، از گل‌گهر میزبانی می‌کند، فولاد که با شکست استقلال به کسب سهمیه آسیا امیدوار شده، در خانه به مصاف ماشین‌سازی می‌رود و استقلال زخم‌خورده هم از سایپا میزبانی می‌کند.

استقلال - سایپا/ مجیدی فقط باید ببرد!

استقلال و سایپا از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آزادی در حالی به مصاف هم می‌روند که استقلال دو بازی اخیر خود را در خارج از خانه و مقابل تیم‌های گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان شکست خورده و آبی‌ها حالا بعد از دو جنگی که آن‌را واگذار کردند، خسته و شکست‌خورده و با پیکری آسیب‌دیده و زخمی به خانه بازگشته‌اند و این باعث شده شایعات درباره لرزان بودن جایگاه فرهاد مجیدی بیش از پیش منتشر شود. اگر استقلال بتواند در این ۹ هفته باقیمانده نتیجه لازم را بگیرد، مجیدی خودش را برای فصل بعد از همین حالا ابقا کرده، اما در غیر این‌صورت می‌توان برای فصل آینده هر اتفاقی غیر از حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال را پیش‌بینی کرد. به همین دلیل بعد از دو شکست پیاپی، مجیدی تحت هر شرایطی باید سه امتیاز بازی امشب را بگیرد.

داریوش با سایپا رفت، با سایپا برمی‌گردد

مرور خاطرات دیدار رفت این دو تیم شاید برای استقلالی‌ها بسیار خوشایند و مطلوب باشد، اما مقایسه عملکرد آبی‌ها در دوره زمانی رفت و برگشت با استراماچونی و مجیدی کمی هواداران این تیم را آزرده‌خاطر و نگران کرده؛ از این جهت که استقلال از یکی‌دو هفته قبل از بازی با سایپا در دیدار رفت قدرت‌نمایی‌اش را آغاز کرد و اتفاقا در این مسابقه به اوج رسید و با ۴ گل حریف را در شهر قدس شکست داد، اما حالا در دیدارهای برگشت دقیقا روند برای این تیم برعکس شده و شاگردان مجیدی دوران نزولی و پرافت‌وخیزی را سپری می‌کنند. در آن دیدار استقلال با درخشش عارف غلامی و با گل‌های این بازیکن و البته مهاجم جوانی که دیگر در جمع بازیکنان این تیم نیست، یعنی سجاد آقایی سایپا را شکست داد و فقط تنها نکته تاریک آن دیدار پارگی رباط داریوش شجاعیان بود که برای دومین‌بار این اتفاق تلخ برای داریوش تکرار شد و اکنون درحالی استقلال دوباره به دیدار با سایپا رسیده که شجاعیان هم به‌تازگی به تمرینات گروهی بازگشته و اگر به صلاحدید کادر فنی باشد، می‌تواند حتی برای دقایقی استقلال را همراهی کرده و دوباره به میادین بازگردد.

بی‌مربی، بی‌کمربند، بی‌دفاع!

حالا اما استقلال درحالی به بازی با سایپا رسیده که از دیدار گذشته مقابل فولاد پر از تلفات است و این تلفات فقط درون زمین را شامل نشده و بازی قبلی در اهواز مهم‌ترین رکن اصلی کادر فنی یعنی سرمربی‌اش را هم از این تیم گرفت. آبی‌ها به اندازه کافی در ایام آماده‌سازی، تلفات داده بودند و به‌جز تبریزی و آذری که رباط‌شان پاره شد، بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی و میلاد زکی‌پور هم مصدوم شده و دیدار اول استقلال در ازسرگیری دوباره رقابت‌های لیگ را از دست داده بودند، اما بازی با فولاد تمام غم و غصه‌های کادر فنی ازلحاظ کمبود مهره را بیشتر هم کرد و اخراجی‌ها و مصدومان این دیدار در آستانه مسابقه با سایپا برای این تیم قوز بالاقوز شدند. درواقع به‌جز فرهاد مجیدی که به‌خاطر اعتراضاتش به داور اخراج شد و حالا معلوم نیست به‌جز تنبیه انضباطی بعدا به‌خاطر حکم کمیته انضباطی و اخلاق چند جلسه دیگر حق همراهی استقلال را نخواهد داشت، بازیکنانی مثل عارف غلامی و علی کریمی هم به‌خاطر کارت قرمزی که دریافت کردند در این دیدار غایب خواهند بود و این درحالی است که ارسلان مطهری هم مصدوم شده و حالا حالاها نمی‌تواند آبی‌ها را همراهی کند. بنابراین استقلال بدون مجیدی روی نیمکت، بدون عارف غلامی در خط دفاعی و بدون علی کریمی که به‌نوعی کمربند خط میانی این تیم است، امشب به مصاف یاران ابراهیم صادقی خواهد رفت.

قائدی تنهای تنهای تنها

به‌جز بحث مصدومان استقلال که در بالا به آن اشاره کردیم، باید به شیخ دیاباته هم اشاره کنیم که در حساس‌ترین برهه زمانی حالا فرزندش در آستانه به‌دنیا آمدن است و او هم چاره‌ای جز ترک ایران و پیوستن به خانواده‌اش نداشت تا به این ترتیب استقلال در فاز هجومی و بعد از تبریزی، مطهری و دیاباته فقط مهدی قائدی را داشته باشد. هرچند پیش از این علی دشتی یا حتی زکریا مرادی و سایر بازیکنان جوان‌تر نیز در فاز هجومی به استقلال کمک کرده بودند، اما از این لحاظ که این تیم یک مهاجم صرف داشته باشد که بتواند در خط حمله زوج قائدی باشد؛ این خلأ در دیدار امشب به‌شدت در جمع آبی‌ها حس شده و اگر در غیاب مجیدی سایر اعضای کادر فنی فکری به حال این نقیصه نکنند، مطمئناً بازهم این تیم در کسب ۳ امتیاز دچار مشکل خواهد شد.

بازی مهم برای هر دو تیم

درحال حاضر شرایط جدول به‌گونه‌ای است که می‌توان این دیدار را به‌نوعی آخرین فرصت برای هر دو تیم، یکی برای باقی ماندن در کورس مدعیان و یکی دیگر برای فرار از جمع فانوس‌به‌دستان قلمداد کرد. استقلال که اگر بازی با فولاد را می‌برد، حتی به قهرمانی امیدوار می‌شد، حالا بدون آن سه امتیاز دیدار اهواز به سایپا رسیده و اگر می‌خواهد همچنان خود را در جمع تیم‌های بالانشین حفظ کند، باید این مسابقه را با پیروزی پشت سر بگذارد. از سوی دیگر سایپا که اعلام شد یکی از ملی‌پوشانش کرونا گرفته، درحالی با ۱۹ امتیاز به استقلال رسیده که اگر آنها هم این ۳ امتیاز را از دست بدهند باتوجه به شرایط جدول شاید حتی تا رتبه خطرناک پانزدهمی هم سقوط کرده و در آینده کار برای این تیم برای ماندن در لیگ برتر دشوارتر از هر زمان دیگری شود و جالب اینکه اگر این اتفاق بیفتد، سایپا در قعر جدول به دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان خواهد پیوست.

سپاهان-گل‌گهر سیرجان/ در تعقیب صدرنشین

امشب و قبل از شروع بازی استقلال و پیکان، دو تیم سپاهان و گل‌گهر به مصاف هم می‌روند. زردپوشان سپاهانی را حالا می‌توان سخت‌ترین و جدی‌ترین رقیب پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر معرفی کرد؛ تیمی که خیلی بی‌سروصدا تمرین، بازی و قرارداد بازیکنانش را تمدید می‌کند. سپاهان امشب با تمام قوا و تنها با یک تغییر که آن هم مربی دروازه‌بانان این تیم است، به مصاف تیم سیرجانی می‌رود و شاگردان جلالی هم برای جدا کردن خود از پایین جدول با امید زیادی راهی اصفهان شده‌اند تا از این تیم در زمین خودش امتیاز بگیرند.

فولاد- ماشین‌سازی/ در اندیشه آسیا

تیم فولاد بعد از پیروزی مهم در بازی عقب‌افتاده برابر استقلال حالا خودش را در حد یک مدعی کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی لیگ بالا کشیده است و امشب با پنجمین پیروزی پیاپی در لیگ برتر می‌تواند تا حد زیادی به این مهم دست پیدا کند.

ماشین‌سازان جزء تیم‌هایی بودند که میل چندانی به شروع لیگ نداشتند و حالا با دراختیار نداشتن چند مهره کلیدی کار سختی برای شروع مجدد لیگ دارند. این تیم محمد سهرابی‌نژاد را به‌دلیل پارگی رباط، حامد لک را به‌علت مصدومیت و عزیز معبودی را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اختیار ندارد و باید دید با این اوصاف آنها می‌توانند مقابل تیم سرحال نکونام ایستادگی کنند یا خیر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج