جاباما
۱۰۱۰۵۱۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صدای پای پپ در نوکمپ

بارسلونا پس از شروع دوباره لالیگا به‌راحتی صدر جدول را به رقیب سنتی و دیرینه خود تقدیم کرد و حالا به‌نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ داشته باشد.

فرهیختگان: بارسلونا پس از شروع دوباره لالیگا به‌راحتی صدر جدول را به رقیب سنتی و دیرینه خود تقدیم کرد و حالا به‌نظر نمی‌رسد شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ داشته باشد. شاگردان ستین شنبه‌شب در زمین سلتاویگو در آخرین دقایق گل تساوی را دریافت کردند تا برای دومین‌بار در چهار بازی اخیر خود برابر رقبا متوقف شوند. با این نتایج سرنوشت قهرمان لیگ به نتایج رئال‌مادرید بستگی دارد و با توجه به اینکه آنها دیدارهای دشوار خود را پشت‌سر گذاشته‌اند بعید است در ادامه راه لغزشی داشته باشند.

ستین که نشان داده در مصاف با تیم‌های بزرگ نمی‌تواند نتایج قابل قبولی کسب کند این‌بار مقابل تیم شانزدهم جدول تن به تساوی داد تا بار دیگر تردیدها درمورد درستی انتخاب او به‌عنوان جانشین ارنستو والورده افزایش یابد. حتی در روزهای اخیر این شایعه نیز مطرح شده درصورتی‌که محرومیت ۲ساله منچسترسیتی از لیگ قهرمانان قطعی شود، بارسا به‌سراغ پپ گواردیولا خواهد رفت تا این مربی بار دیگر هدایت آبی‌واناری‌ها را برعهده گیرد.

اخطار سوارز به سرمربی

بارسا این فصل در دیدارهای خارج از خانه نتایج خوبی نگرفته است و این‌بار برابر سلتاویگو هم این عادت بد را ترک نکرد. ستین برای این دیدار آنسو فاتی و پویگ، دو ستاره جوانش را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داد اما این تغییرات چندان برای تیمش مثبت نبود. اگرچه زوج مسی و و سوارز در خط حمله عملکرد خوبی داشته‌اند اما برای موفقیت تیم اصرار به استفاده از تنها دو نفر کافی نیست. او نشان داده که به سختی می‌تواند از سایر ستاره‌هایش بازی بگیرد. مشکلات تیم در فاز دفاعی در این مسابقه هم تکرار شد. او علاقه زیادی به استفاده از ساموئل اومتیتی دارد که روی گل نخست حریف بی‌تقصیر نبود.

ازسوی دیگر نیمکت بارسا واکنش مناسبی به تغییرات تاکتیکی حریف نشان نداد. سلتا در اواسط نیمه دوم با ورود نولیتو و رافینیا به تیم دیگری تبدیل شد و شکل بازی‌اش فرق کرد اما ستین همچنان اصرار به همان تاکتیک اولیه داشت که درنهایت نتیجه‌ای بهتر از کسب تساوی نداشت. آرتور برزیلی هم که در آستانه جدایی از باشگاه قرار دارد تنها در ۵ دقیقه پایانی بازی مورد استفاده قرار گرفت که حاصل چندانی برای او و تیمش نداشت.

مصاحبه لوئیس سوارز پس از بازی نشان داد که سرمربی بارسا حمایت ستاره‌های تیمش را ندارد و این می‌تواند در پایان فصل به قیمت از دست رفتن جایگاهش در باشگاه تمام شود. مهاجم اروگوئه‌ای نخستین اخطار را به ستین داد و گفت که مربیان باید برای رفع مشکلات تیم فکری اساسی کنند. او به‌نوعی معتقد است نمایش ضعیف تیم در دیدارهای خارج از خانه حاصل تاکتیک‌های سرمربی تیم است. اتفاقی که در دوران والورده و از ابتدای فصل آغاز شد و تیم در دو دیدار برابر بیلبائو و گرانادا نتوانست نتایج لازم را کسب کند و تا همین مقطع از فصل نیز بارها خود را نشان داده است. در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که بارسای ستین در لیگ قهرمانان نیز توفیق چندانی کسب کند.

تیم در میانه‌های فصل با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و به همین دلیل تصمیم مدیریت باشگاه، تغییر سرمربی بود. والورده از سمت خود کنار رفت و نام‌های بزرگی برای نیمکت تیم مطرح شد. از ژاوی و رونالد کومان گرفته تا مائوریتسیو پوچتینو اما درنهایت قرعه به‌نام ستین افتاد؛ سرمربی پیشین بتیس که همچون سایر گزینه‌ها چندان نامدار نبود.

انتخاب سرمربی تیم در بارسا معمولا باید با رضایت رختکن تیم و به‌خصوص ستاره‌هایی چون لئو مسی انجام شود. شاید به همین دلیل است که در سال‌های اخیر کمتر شاهد حضور مربیان بزرگ روی نیمکت کاتالان‌ها بوده‌ایم. در این مورد اما صحبت‌هایی که بعد از انتصاب ستین انجام شد نشان می‌داد بازیکنان بزرگ تیم چندان با حضور او موافق نیستند. انتقادات تند مسی علیه اریک آبیدال، مدیر ورزشی باشگاه و مصاحبه اخیر سوارز نشان می‌دهد که آنها چندان از انتخاب این مربی راضی نیستند.

نبود رقیب جدی

از سوی دیگر باشگاه هم پس از بحران کرونا با مشکلات مالی روبه‌رو و حالا مجبور شده ستاره آینده‌داری چون آرتور را به یوونتوس بفروشد تا بخشی از هزینه‌های خود را جبران کند. تصمیمات عجیب جوسیپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه در ماه‌های اخیر باعث شده تا شانس زیادی برای انتخاب مجدد برای این عنوان در سال جاری نداشته باشد. او تصمیم داشت در تابستان ستاره‌هایی چون نیمار و لئوتارو مارتینز را به نوکمپ بیاورد اما فعلا مجبور شده تا یکی از هافبک‌های خوبش را بفروشد. آرتور روز گذشته برای انجام تست‌های پزشکی راهی تورین شد و قرار است به‌عنوان بخشی از مبلغ قرارداد او، میرالم پیانیچ به بارسا برود. انتقالی که با توجه به سن و سال بالای هافبک بوسنیایی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

ستین روی نیمکت تیم آینده چندان مطمئنی ندارد. او اگرچه تا سال ۲۰۲۲ با باشگاه قرارداد دارد اما رئیس بعدی باشگاه می‌تواند در تابستان آینده قراردادش را فسخ کند. از طرفی با توجه به اینکه ژاوی چندان علاقه‌ای به کار کردن با تیم مدیریتی فعلی ندارد و رونالد کومان هم تا پایان رقابت‌های یورو ۲۰۲۱ از تیم ملی هلند جدا نخواهد شد، ستین فعلا رقیبی جدی برای فصل بعد ندارد. البته در روزهای اخیر این شایعه تقویت شده که باراس منتظر جواب فرجام‌خواهی منچسترسیتی درمورد محرومیت دوساله‌اش از حضور در رقابت‌های اروپایی است و در صورتی که دادگاه حکمیت ورزش(CAS) این حکم یوفا را تایید کند، آبی‌واناری‌ها به‌سراغ سرمربی سابق خود خواهند رفت. پپ گواردیولا این فصل کورس رقابت با لیورپول را خیلی زود به حریف باخت و شاید بی‌میل نباشد تا دوباره کار در نوکمپ را تجربه کند.

ستین البته معتقد است تیمش عملکرد خوبی برابر سلتاویگو داشته و فوتبال روی بدش را در این دیدار به بارسا نشان داده است. او پس از این دیدار گفت: «نتیجه اصلا عادلانه نبود. ما عملکرد بهتری داشتیم و نباید گل تساوی را می‌خوردیم. باید در کارهای دفاعی عملکرد بهتری داشته باشیم. حریف در اواخر بازی با ریسک زیادی بازی می‌کرد و درنهایت نتیجه آن را هم گرفت. با این نتیجه کار ما برای قهرمانی در لالیگا سخت‌تر شد اما هنوز ناامید نیستیم. ۶ بازی دیگر باقی‌مانده و در این مدت ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که باعث شود دوباره به قهرمانی امیدوار شویم. دیگر فرصتی برای اشتباه نداریم.»

او در حالی همچنان به موفقیت تیمش در لیگ امیدوار است که سه‌شنبه‌شب دیداری بسیار حساس برابر اتلتیکومادرید خواهد داشت و این مسابقه می‌تواند مشخص کند که آیا شاگردان او می‌توانند در هفته‌های باقی‌مانده به موفقیت در لیگ امیدوار باشند یا باید تمرکز خود را به سمت رقابت‌های لیگ قهرمانان معطوف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج